طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

علامه طهرانی(رحمه الله علیه) در کتاب روح مجرد مفرمایند:

استادم سید هاشم حداد(ره) می‌گفت: براى احترام کودکان نوزاد، خوب است قنداقه نوزادان را تا چند ماهگى در مجالس علم و محافل ذکر و حسینیه و محال (محل‌های) عزادارى که نام حضرت سید الشهداء(علیه السلام) برده مى‏‌شود ببرند؛ چرا که نفس طفل همچون مغناطیس است و علوم و اوراد و اذکار و قُدوسیت روح امام حسین(علیه السلام) را جذب می‌کند.

طفل گرچه زبان ندارد ولى ادراک می‌کند، و روحش در دوران کودکى اگر در محل یا در حال معصیت برده شود، آن جرم و گناه او را نیز آلوده خواهد کرد؛ و اگر در محل و یا حال ذکر و عبادت و علم برده شود، آن پاکى و صفا را به خود می‌گیرد.

نفس بچّه قابلیّت محضه است و آثار خوب یا بد را اخذ می‌کند و تا آخر عمر در وى ثابت می‌ماند.

می‌فرمودند: شما اطفال خود را در کنار اطاق روضه خوانى یا اطاق ذکرى که دارید قرار دهید! علماء سابق این طور عمل می‌‏کردند زیرا آثارى را که طفل در این زمان، کسب می‌کند تا آخر عمر در او ثابت مى‌ماند و جزو غرائز و صفات فطرى وى می‌شود. چرا که نفس بچه در این زمان، قابلیت محضه است؛ گرچه این معنىِ مهم و این سر خطیر را عامه مردم ادراک نکنند.

(روح مجرد، ص 95)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۱۲
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۱۷)

۱۲ بهمن ۹۱ ، ۲۱:۵۲ نرجس خاتون، مامان طهورا خانوم
سلام برآن کس که شایسته سلام است.
مولا علی.نامه 98
سلام

چه حرف خوبی زدند استادتون...
۱۳ بهمن ۹۱ ، ۱۳:۴۸ داداش آیدین
حاصل عمر تبه شد به یقین عاقبت کار مرا

توشه عمر تهی گشت و حرامی بسیار

اخرت امد و حال من بی دین ببین

دینداران نه همان اهل نمازند فقط

عمل صالح انان تو ببین

من نخواندم نمتزی و نرفتم به صراط

قبله را دیدم و رفتم سود الات زمین

دائم اخمر و گنه کار منم

هیچ نیکی ننمودم به زمین

هیچ کاری نکردم هرگز

که کنند اهل نماز ودیندار

عاقبت حال من و سیره انان تو ببین

اهل محراب چه ها کردند و چه

قصر فرعون بسازند و سرا

مال ایتام بخوردند چو چرا

هر دو دست و کمی از ژا بنهند در اغل

بدهند مال یتیمان به ربا

سرخی شمس برغتند محراب

که خدا یا تو ببخش و تو ببین

انکه میسازد سرایی به حلال

همه گویند به دزدی نه جبین

لکن ان قصر نشین ان فرعون

شود اهل کرم و یاور و عون

حال ای اهل خرد ای دانا

عمل ما و ربا خواری فرعون ببین

همه در رخت ملائک زنده

لیک در دامن حق کفر ثناگو بکنند.

۱۳ بهمن ۹۱ ، ۱۹:۵۵ حسین>> ابو محمد مهدی
خاک پای این بزرگواران طوطیای چشم ما
ما که محمدمهدی رو قنداقش نکردیم ولی ذکر امام حسین همیشه تو گوشش بوده
دیدی که با روضه و مداحی چکار میکرد!؟
راستی شیخ
این هفته حتما همو ببینیم
نیاز مبرم دارم به همنشینی با طلاب
بفرمایید شما قدم بر دیدگان ما میگذارید یا ما مزاحم شمابشیم؟
فقط نمیخام اسباب مزاحمت طلبه سادات بشبم
اگر حبیب خدا شدیم قول بدین که شام از نان و پنیر به همراه چیزی که رفع کراهت پنیر کنه بیشتر نباشه!
منتظر خبرتون هستم حضرت شیخ
یا علی


جیگیری حسین جان ... سلام


قدم به روی چشم بگذارید
در خدمتیم گلکم ...
میزنگمتون ...

راستشو بگو چیه ؟!!! باز عمامت باز شده میخوای برات بپیچم؟!!!

یا علی مدد
۱۳ بهمن ۹۱ ، ۲۰:۲۱ حسین>> ابو محمد مهدی
نه عزیز جان
لپ تاپو میارم برا تبادل اطلاعات
خوب شد گفتی که عماممو هم بیارم
یه مقدار درد و دل دارم و یه مقدار حرف که غیر طلبه درک نمیکنه!
یه کمکی هم میخواستم یعنی یه وقت مباحثه !!!
میدونم نه نمیگی چون دوست جونیمو میشناسم{-100-}
سلام
وبلاگ ساده و با محتوای خیلی عالی دارید.
سلام.کاش هنوزهم مثل ماههای اولش براش داستان پیامبرو اماما رو میگفتیم......
سادات خانم دلمون براتون تنگ شده.وبتون که پرید اما حداقل تشریف بیارید وب ما....
راستی سادات گفتم آبجی خانم ماهم لایق طلبگی شد؟خوش بحال همتون......
التماس دعا یا حق
۱۴ بهمن ۹۱ ، ۰۷:۵۰ گمنام آشنا
با سلام بر شما

ذکر و نام ائمه در زندگی من معجزه کرده.............

تداوم این راه به شهید شدن برسه راضیا برضاک می شم
۱۴ بهمن ۹۱ ، ۱۱:۰۶ سرباز پیاده
سلام
وبلاگ خوب و مفیدی دارید
موفق و پایدار باشید
درمورد اهل سنت یک وبلاگ درست کرده ام به ما هم سری بزنید.
http://rahehagh110.blogfa.com
سلام برادر گرامی
من لیسانس فقه و مبانی حقوق گرفتم از دانشگاه دولتی شیراز..24 سالم هست و میخوام بیام حوزه برادرم..برای من پذیرش چطوریه؟منی که اینهمه عربی و اصول و فقه پاس کردم..البته حاج اقا حسینی بوشهری از اقوام هستند و میخوام از ایشون بخوام که منو بیارن قم..من خودم بوشهری هستم.نمیخوام تعریف کنم از خودم برادر ولی حوزه بوشهر رو یه مقداری ضعیف میبینم.بعد از اتمام دانشگاه هم کار برام پیدا شد ولی با من سازگار نبود و سیرابم نکرد..ارشد هم حقوق جزا قبول شدم دانشگاه قم باز دلم هواش رو نداشت..احساس میکنم راه ما به سمت حوزه کشیده شده.سرم هم درد میکنه برای بحث برادر!!.طی این دوسال بعد دانشگاه هم مطالعه خارج از درسی و تو حوزه های مختلف رو رها نکردم..البته بماند که عربی ها رو پاک فراموش کردم..راسیتش رو هم بخواین میخوام تو همون حوزه ازدواج کنم..ولی باورش برام یه مقدار سخته با حقوق کمی که داره و اینکه خانمی پیدا بشه که بسازه با این حقوق.راستی تمام عشقم هم اینه که با وجود ادامه تحصیل در سطوح حوزه برم تبلیغ تو روستاهای محروم.اقا تا من به حاج اقا حسینی نگفتم شما یه مقدار راهنماییم کنین.راستی این موقع از سال میشه اومد؟البته شنیدم برای ماها امتحانی نیست و مصاحبه داره فقط..نمیدونم والله..یا حق برادر


سلام اباذر جان
تبریک میگم به شما ... بله حق با شماست . من هم خودم دانشجو بودم .. وو به این نتیجه رسیدم که اونجا اغنا نمیشم
علم واقعی که خیر کثیر توشه علم دینه ... البته مهمه که از اهلش گرفته بشه و به طریقش ...

حاجی جان اگه شهر خودتون صلاح دیدید که نمونید از هر لحاظی ... اگر براتون و برا خانواده مشکل دوری نیست ... قم یا مشهد ...

مشهد هم خیلی خوبه ! پیش امام رضا ... ضمن اینکه امروز به لحاظ علمی مشهد اصلا کم از قم هم نمیاره ...

ثبت نام مشهد از فردا شروع میشه . ان شا الله اگه خواستی ثبت نام کنی زود تا مهلتش تموم نشه
اینجا مدرسه شهید شفیعی و عباس قلی خان مخصوص رفقایی که از لیسانس به بالا اومدن



بازم در خدمتم
راستی ... در باره اون مسئله هم خاطرت جمع ... !اگه قراره سرباز امام زمان بشی دیگه زندگی و زنت هم فرماندت جوور میکنه ! برا همه ماها که حضرت جوور کردن
من خودم زنت میدم عزیز ..!!!!! غم مخور
یا علی
یااباعبدالله الحسین...

آتش زده بر جان و دلم آقا جان

هر شب شده مثل قاتلم آقا جان

دق میکنم و دلیل آن معلوم است

این عکس حرم مقابلم آقا جان
صلوات.
یازهرا(س)...
سلام برادر..ببخشید دوباره مزاحمتون شدم..مشهد برای من دوره برادر..نمیتونم برم..قم رو چطور باید بیام؟اون ثبت نامش از کی شروع میشه؟این موقع از سال میشه اومد؟به حاج اقا حسینی بگم میشه این موقع از سال اومد؟


سلام ..

قم هم باید گوش به زنگ باشید ... همین ایام دیگه باید ثبت نامش شروع بشه


نه... باید الان ثبت نام کنی قبول شید و بعد اول مهر بشینید سر کلاس ها

یا علی
۱۵ بهمن ۹۱ ، ۱۱:۲۰ عبد فاطمه(س)
سلام علیکم
به یاد مداحی اول محرم حاج آقا کریمی افتادم...توش میگفت قدیما رسم بوده وقتی از قابله میپرسیدن نوزاد چیه اگه پسر بوده میگفته "سینه زنه" اگه دختر بوده میگفته "گریه کنه" از همون اول اول نوزاد به اربابش اباعبدالله معرفی می شده...و واقعا هم به جز محبت عزیزان حضرت مادر (س) چی داریم؟چی برامون میمونه؟اصلا جز محبت خاندان پیامبر (ص) چه چیزی هست که بخوایم داشته باشیم یا نداشته باشیم؟
التماس دعا
۱۵ بهمن ۹۱ ، ۱۴:۱۸ میشه شفاعتم کنی پسرخاله
سلام بزرگوار
تاابدبه آنهاییکه وقتی بی آب شدندقمقمه هاراخاک کردندتاکمتربه یادآب بیفتند

مدیونیم...

شهدارایادکنیم باذکریک صلوات
التماس دعا
بماسربزنید
۱۶ بهمن ۹۱ ، ۱۵:۴۳ هنوز منتظرم؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام
میگم من چرا انقد خوب در اومدم...نه ک اثر روضه های کودکیمه...
با ی پست ویژه برای خواهر بحرینیم و قسمت سوم هنر رضایت از زندگی ب روزم...
تونستید حتما تشریف بیارید.
التماس دعای فرج
یا علی
گفته شده که اگه کام نوزاد هم با تربت امام حسین(ع) باز بشه خیلی تاثیر داره!
البته این چیزا جلوی شما گفتن نداره...ماشاالله شما خودتون استادید!!!
۱۷ بهمن ۹۱ ، ۲۲:۳۷ کبوتر بقیع
سلام
کاملا صحیحه
ان شالله که بچه های ماهم از محبین اهل بیت باشند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی