طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

بلافاصله بعد امتحانات از دفتر امام جمعه یکی از شهر های خراسان زنگ زدند و خواستن ماه مبارک رمضان بعلاوه دوماه دیگر تابستان را  ساکن یکی از روستاهای مناطق حساس بشیم !

ومن هم توکل بر خدا راه افتادم


وسایل اوردیم . در حد کار فرما  ...  ماشین لباس شویی یک گاز رومیزی یخچال قدیمی منزل پدرم ! و لباس و ظروف اشپزی ...

لوازم فریزرو ریختم تو کلمن ! اوردیمشون وقتی رسیدیم همه گوشتا و سبزی ها باز شده بود ...

اولین نماز صبح رو با جوان ها و نوجوان های روستا اقامه کردیم... اینجا هم کلی حرف داره واسه زدن که متاسفانه فعلا اینترنت درستی نداره ... الانم به یاد شما همراهان عزیز بسته اینترنتی همراه گرفتم و اومدم ! سرعتش اصلا خوب نیس.


فعلا تا اطلاع ثانوی ... در پناه خدای خوب و مهربان باشید .


سیده خانوم هم به همسنگری هاشون سلام میرسانند ... بلاگفا خراب است !

یاعلی علیه السلام

۲۹ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۲۲
شیخ عبدالزهرا وثوقی

بسم الله الرحمن الرحیم


سلام خدمت عزیزان همراه

اگر این روزها کمتر اومدم  بخاطر فصل امتحانات و درگیری های درسی بوده اما یاد دوستان بودم و خیلی از مخاطبان بزرگوار وبلاگ رو حتی بطور خاص در حرم امام رضا علیه السلام یاد کردم...


واما درباره ی مهر نماز

از مستحبات نماز اینه که سجده بر روی تربت سید الشهدا علیه السلام باشه . قبلا که رفت و آمد به کربلا انفدر راحت نبود اصلا مهرهای کربلا انقدر در دسترس نبوده حتما همتون دیده بودید مهرهایی که روش به همون خط عراقی حک شده بود : ( تربت اعلاء مال کربلا )

چون مهر کربلا خیلی کم بود و از اون طرف هم سجده به تربت حرم سیدالشهداء علیه السلام فضیلت بیشتری داشت یک چنین علامتی روی مهر ها گذاشته میشد تا مشخص باشند .

اما از اونجایی که همیشه کج سلیقه گی ها و رفتارهای ناصواب افراد بی مبنا باعث رواج اشتباهات و احیانا بروز مشکلات می شود رفته رفته شروع کردند طرح های مختلف روی مهر ها زدن .

دوتا دلیل عمده داره این اتفاق

یکی بازار فروش و تجارت !   

یکی هم افراد افراطی بی مبنا ، و عمل طبق سلیقه ، بدور از مبانی  ...

دور از جون هیات و هیاتی های گلمون باشه اماانقدر این رفتار های شخصی پسند بین یک عده افراد محب اهل بیت رواج پیدا کرد که خود بخود بسیاری از مردم لفظ هیاتی رو به عنوان یک تفکر افراطی بی مبنا بر اساس خواسته و سلایق شخصی قلمداد می کنند . البته این هم اشتباه است ...

خلاصه این شد که مهر های مختلفی با طرح های متفاوت وارد بازار شد .

از اسم اهل بیت بگیر تا عکس گنبد و صحن و تمثال صورت ! و حتی نگارگری و تذهیب خالی !

یک نمونه مختصرش :


مهر های منقوش / خلاف نظر علما


تازه اینا که خوبه ، من یادمه دوران کودکی که با مهر و تسبیح های خونمون بازی میکردم!! یک مهر داشتیم  قالبش  طرح قلب بود یعنی گرد نبود و خودش یک قلب بود . وسط این مهر یک آینه کارگذاری شده بود ! و روی آینه عکس سه در چهار آقا امیر المومنین علیه السلام چاپ شده بود !!

یعنی الان که یادش می افتم دوست دارم صفحه کلید جلومو گاز بزنم !  :)

بعد یکی از محکم ترین و علنی ترین تهمت های قابل دسترسی که اهل تسنن به شیعه میزنن اینه که شیعان غیر از اینی که بادستای خودشون یک بت مانندی درست میکنن و بهش سجده میکنن  سجده ی  بر عکس  و نام و حرم اهل بیت را هم اضافه میکنند ... خب واقعا مقصر اصلی خود ماییم


یعنی خود این شیعیان بی تفکراند . بنده های خدا خیلی پر هم بی راه نمی گویند اون مهری که من باهاش کیف میکنم نماز بخونم دیگه مهر نیست .. من با اون مهر نفسمو سجده کردم  مرحوم سیدهاشم حداد از اساتید علامه طهرانی رحمت الله علیهما میفرمودند :  

سجّادۀ ساده‌ و سفید مطلوب‌ است‌؛ سجّاده‌های‌ زیبا و منقّش‌ و ملوّن‌، حظوظ‌ نفس‌ است‌. تربت‌ سیّد الشّهداء علیه‌ السّلام‌ اگر به‌صورت‌ مُهرهای‌ معمولی‌ گرچه‌ ناصاف‌ باشد، تربت‌ است‌؛ ولی‌ اگر صاف‌ بودن‌ آن‌ مدّ نظر گرفته‌ شود حظوظ‌ نفس‌ است‌؛ و باید درست‌ ملاحظه‌ کرد که‌ شیطان‌ تا به‌ کجا دائرۀ مأموریّت‌ خود را توسعه‌ داده‌، و در سجده‌گاه‌ مؤمن‌ شیعه‌ آنهم‌ بر روی‌ تربت‌ پاک‌ آن‌ زمین‌ مقدّس‌، دوست‌ دارد اثر خود را بجای‌ گذارد. تسبیحهای‌ زیبا که‌ در ذکر انسان‌ مؤثّر است‌، همگی‌ حظوظ‌ نفس‌ است‌ .

لذا هم به این جهت و هم بخاطر درمعرض تهمت قرار گرفتن دین نظر بزرگان و علما بر این است که از مهر های غیر منقوش و طرح و اسم برای نماز و سجده استفاده بشه . آخه چه مبنایی داریم ما واسه این کارا ؟ چرا باید جیزایی که خوشمون میادو وارد دین کنیم و بعد با خوش اومدن دل خودمون کیف کنیم که بله .. داریم عبادت میکنیم . غافل از اینکه هوی نفس را عبادت کردیم !

و بماند که خیلی از این طرح ها باعث ایجاد مشکل فقهی میشه اصلا . در سجده تمام آن مقدار مشخص از جبهه ی پیشانی باید بر روی خاک قرار گیرد و نباید بین آن فاصله ای وجود داشته باشد مثلا روی تسبیح نمیشه سجده کرد و هنگام گذاشتن سر به روی این نوع مهر ها سجده صحیح فقهی صورت نمیگیرد .

تصویر مهر منزل ما که از کربلا هدیه آوردمش :



سجده گاه صحیح


کار دوتا مهرو با هم میکنه !  میدونید که در سجده مستحبه بینی تون هم بروی خاک باشه .

البته جامهری و سجاده واسه جهیزیّه عروس خانوم بوده ! وگرنه بهترین گزینه برای جانماز و جای مهر یک پارچه مرتب تمیز و سفید،بدون طرح و نقش هست .


نمازاتون پر از حس خدا ...



۱۴ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۰
شیخ عبدالزهرا وثوقی