طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

آموزش عملی احکام 100 % تضمینی !!

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۲:۰۴ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


از بهترین روش های آموزش مفاهیم ، روش  کارگاهی است . طوری که علم آموز بطور مستقیم خودش درگیر مساله شود .

یکی از جالبترین اتفاقات ، آموزش احکام به همین صورت به اهل مسجده !

مثلا من خودم روز های جمعه اگر جایی امام جماعت باشم حتما این کار را میکنم ...

نماز ظهر جمعه را که قامت بستیم ؛ من شروع میکنم ( بلند و جَهوَری الصوت )  حمد و سوره را می خوانم !

آخه میدونید که ؛ حمد و سوره در نماز ظهر و عصر باید آهسته خوانده بشه ( هَمس ) و در باقی نماز ها باید بلند و با جوهره صدا قراءت بشه . البته خانم ها این اجازه را دارند که همیشه درتمام نمازها  حمد و سوره را آهسته بخوانند خصوصا اگر مرد نامحرمی صداشونو بشنود که حتماً باید رعایت بشه .


اما منه امام جماعت که مرد هستم و الان هم نماز ظهر است ...

و من دارم بلند و کاملا با اعتماد به نفس سوره را ترتیل می خوانم  :)

خلق الله مشتاقانه منتظرند نماز تمام بشود و ایراد شیخ امام جماعت را شجاعانه بگیرند و به او تذکر بدهند !

و من بعد از سلام نماز شروع به تسبیحات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها میکنم ...

از صف های عقب ... گاهی اون اخر های مسجد ... گاهی اصلا از سمت  خواهران مکرمه مقدمات ایراد گرفتن از حاج آقا را مهیا میکنند  :))


و  در همین مابین است که هنوز صحبتشان به من نرسیده با خواندن ( ان الله و ملائکته یصلون علی النبی .. ) وقفه ای در فرآیند رساندن اشکالشان رُخ می دهد !


اینجا باید تاک تیک بسیار سریع و تمرین شده ای بکار ببری تا تیر ها خصوصا از سمت بزرگترهای سن و سالدار مسجد  که عمریست نماز جماعت خوانده اند به تو اصابت نکند !

و بلند شوی و رو به نمازگزاران با این جمله صحبتت را شروع کنی :

بسم الله الرحمن الرحیم /

سلام علیکم و رحمت الله ،

امروز جمعه ست و ما همیشه جمعه ها اگر جایی بریم و به اذن خدا نماز جماعتی اونجا برپا کنیم یک احکام عملی براشون میگیم ...

(اون مسجدی زرنگ ها به صِرف شنیدن این جمله تا ته ماجرا رو میگیرن که چی شد ! )

و احکام ما هم درباره ی نماز ظهر جمعه ست ... و درباره ی یک کار مستحب .

ما اول عملی این کار مستحب رو انجام میدیم ؛ بعد توضیحش میدیم که ماندگاریش در ذهن سروران مکرم تثبیت بشه و ان شاالله همیشه در خاطر شریفشان بماند و به  آن عمل کنند .

بله !  مستحب است نماز ظهر جمعه را بلند بخوانیم !   :)


و من اینبار این حکم را در طلائیه نماز ظهر جمعه دربین یه عالم رزمنده ی زمان جنگ  گفتم  !!

جلوی اینا خیلی خطرناک بود و ریسک داشت ! بچه های جبهه و جنگن  ، شوخی که نیست !!


طلائیه


تا بلند شدم صحبت کنم چندتاشون با ابروی بالا و چپ چپ بهم نگاه میکردن  D:  ولی تا حکم رو گفتم صدای یکی شون بلند اومد که ( ها باریکلاااا .... احسنت !  خوب جا انداخت قضیه رو !! )

یادش بخیر ...

طلائیه ، سه راهی شهادت ...

نسال الله منازل الشهدا ...

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۷
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۶)

چه "تاک تیک" خوبی...


راستی یه چیزی ک خیلی زیاد اتفاق میفته، حتی تو حرم امام رضا هم هست

اینکه چرا کلا بعد نمازها وقت تسبیحات حضرت فاطمه زهرا رو اینقدر کم در نظر میگیرن ک آدم همش با استرس و سریع باید بگه ش. اینجوری ک حقش درست ادا نمیشه، پیامبر که نمیومدن ب دخترشون هدیه ای معمولی بدن، پس یجورایی جفاست ک واسه چند ثانیه دیر و زود شدن افراد نرسن یه دور این تسبیحات رو حداقل با ادای صحیح کلمه هاش بگن!! ‎:|‎

خیلی روش جالب و عالی هست
پاسخ:
خداراشکر من کتابهایی رو هم دیدم بتازگی در این باره چاپ شده و چنین مجموعه را گرد اوری کرده بود

یادش بخیر تابستون یه جابودیم دوتا طلبه هم پیشمون بودن یکی از طلبه رو کاملا زیر نظر داشتم رفتارشو خیـــلی کم امر ونهی میکرد و بیش تر عمل داشت.

موفق ومستدام باشید.

پاسخ:
اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه ...
سلام حاج آقا! ببخشید مگه نماز ظهر جمعه رو میشه جماعت خوند؟! مگه وقتی نماز جمعه هست میشه نریم نماز جمعه عوضش جماعت بخونیم؟ البته من اینطوری شنیدم!!!
پاسخ:
سلام .
بله منعی نداره.
خصوصا که ما تو بیابون لب مرز نماز جمعه از کجا بیاریم ؟؟؟
۰۶ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۳ ی آنتی زایون
سلام
ممنون جالب بود .
التماس دعا.
پاسخ:
سلام /  سلامت و تندرست باشید / یا حق
سلام علیکم
ممنون
احسنتم
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی