طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین چند سالیه که بچه مذهبی ها خصوصا رفقاییکه دستی در علم و حدیث و طلبگی دارند بیشتر وارد عرصه ی سایبری شدن و هرکدومشون به نحوی انجام وظیفه می کنند و ارائه خدمات میدن خداروشکر انصافا هم خوب کار کردن .

 چه بزرگوار دانشجویانی که واقعا اطلاعات جالب و مفیدی رو در اختیارمون میذارن

چه همسران طلبه ای که با نوشتن خاطرات شیرین زندگی طلبگیشون و صحبت از فراز و نشیب های این باهم بودن ،  رسالت تاثیرگذارشونو به جلوه میذارن و به برکت این وبلاگ نویسی شون کلی معارف ، اصول و سنت های فراموش شده ی تو جامعه امروزو  یادآوری و احیا می کنن و موجب نزدیکتر شدن مردم به زندگی بی ریا وپرعشق اسلامی میشن .

چه بزرگوار طلاب خواهر وچه مهربان طلاب و روحانی هایی که از انجام وظایف سربازی حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) در محیط نت یادشون نشده و انصافا با درد دین و دغدغه و غیرت دین قلم می زنن و ترویج معارف الهی و نشر حب ائمه می کنن که حقا جزاهم الله خیرالجزاء ، گاها هم از خاطرات شنیدنی ای که در این مسیر واسشون رخ میده ، واسمون مینوسن ! و رابطه و تعاملشونو با مردم حفظ می کنن و بجاش هم روی مسائل خطیر جامعه با مبنی شیعی اسلامی بررسی و نقد دارند.

و البته بماند که عزیزانی هم در همین مابین وبلاگ نویسی وارد عرصه طلبگی شدن و شاید همین نوشته ها و خاطرات و تعاملات تاثیر زیادی در انتخابشون گذاشت  ! که بتونن تواین شرایط اجتماع ، راهشونو پیدا کنن و به پشتوانه امام زمان و همراهی و همدلی و حضور گروهی از سربازان حضرت قدم در این وادی بنهند.

  که توی همین وبلاگ چندنفر از این دسته بزرگواران لینکند و حقیر به صلاح دید اسمشونو نمیارم !!  )

 

 

اینا همه برکت بودو و خیرو نعمت ،  اما یه مسأله :

همشه محیط هایی که برای خدا کار میکنند و مروج نیکی ها و پاکی ها  هستند، حساس ترند و احتیاج به دقت و مراقبه بیشتری دارند .

یکی از مواردی که در این جمع سایبری ما بایستی کاملا با دقت لحاظ بشه ، خصوصا با توجه به ماهیت موضوعی و نقطه مشترک همه این وبلاگها یعنی شعار های انسان ساز اسلام و سنت و رویه ائمه اطهار، که جامع این نویسندگان در این محیط شده، رعایت یه سری آداب و حفظ چهارچوب هاست .

بین این جمع با صفا و بی ریا  و مذهبی ما ، گل دختر ها و ماه پسرهایی ، چه مجرد و چه متاهل وجود دارند . لذا یادمون نشه که اولا واسه چی اومدیم اینجا ؟!!!!! ودر ثانی اینکه نامحرم نامحرمه ، فرقی هم نداره که حضوری و فیس تو فیس باشه ، پای تلفن باشه ، پشت پرده باشه یا پشت وبلاگ !!!!

رعایت ادبیات گفتاری خیلی مهمه ! ظاهرا وجهی وجود نداشته باشه که در موارد غیر ضروری با نامحرم ، با یه ادبیات طنز و شوخی یا خیلی راحت صمیمی و بدون پرده و رعایت شاءن ، کامنت گذاشته شه ! همون دختر خاله پسر خاله شدن شدمون !!!( که البته اصطلاح کاملا اشتباهی هم هست . دختر خاله پسر خاله هم نامحرم هستنو هیچ فرقی با بقیه نامحرما ندارن . الا اینکه اتفاقا بخاطر برخورد بیشترشون حتما باید بیشتر هم دقت داشته باشن !!!   تو این زمینه خیلی حرف دارم که بماند  ... ) ویه گوشه یه دیگه ای هم اشاره کنم ... فیض آمادست و دلا آماده و الحمدلله همه صاحب دل ! ان شاالله خودشون تا آخرشو متوجه میشن ... اونم اینکه آقا جان ،  حواستون درباره پیام های خصوصی بیشتر جمع باشه ...  بماند ...

خواهر مکرمه ، اخوی گل  ... شما هم به دوستاتون اگه یادشون شده بگید !! که واسه نامحرم از لفظ  (شما) استفاده می کنن نه (تو)  از فعل ( صیغه جمع ) استفاده میکنن ، یعنی بجای : رفتی ، گفتی       میگن :  رفتید ، فرمودید !!! اینطوری قشنگ تره نه ؟!!!!!

عفیف خواهرانی هم که میخوان به همدیگه کلی ابراز احساسات کنن و یه دنیا از این اسمایلی ها  بذارن ، بخدا یه گزینه ارسال خصوصی هم این کنار تعریف شده تو بخش نظرات !! چه لزومی داره این همه محبت شما بطور عمومی نشون داده شه ؟

خواهشا نفرمائید که اینجا همدیگه رو نمی شناسن  و تعاملات نوشتاریست !  یعنی به صرف نوشتار مجازیم دیگه ؟؟!!!

جَوون ها عاقبت بخیر شید انشاالله  جوانیتون فدای امام حسین ...

یا زهرا

 

الشیخ عبدالزهرا  وثوقی

 6 صبح  جمعه 26 جمادی الثانی  1433   / 29 اردیبهشت 91

۲۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۳:۴۰
شیخ عبدالزهرا وثوقی

بسم الله الرحمن الرحیم

 

عنوان مقاله :       حجاب مردان

موضوع مقاله :     حجاب مردان از منظر فطرت ، تاریخ و مذهب

هدف مقاله       پاسخ به چرائی و چگونگی پوشش و حجاب در خصوص مردان

 

حجاب مردان

ساختار مقاله :

پوشش  امری فطری . رابطه حجاب با حیا  . پوشش مردان در طول تاریخ . دو رکن اساسی در پوشش .( بخش اول ). پوشش قبل از اسلام . مردان ایرانی . بهترین و مفید ترین راهبرد . مطمئن ترین الگوی  حجاب . سیره .( بخش دوم )پوشش سر در تاریخ و روایات  . جایگاه آن در اجتماع .  ارائه مدل اسلامی حجاب مرد .  لباس شهرت  . توصیه


در ادامه با نگاهی به مسئله حجاب در فرهنگ ها و ملل ، ندای درونی و فطری بشر را برای پوشیدگی ، فوائد پوشش و حجاب ، دستورات و توصیه های ادیان خصوصا سیره پیامبر اکرم ( صل الله علیه و آله ) و ائمه اطهار شیعه ( علیهم السلام ) ، چرائی و چگونگی حجاب را برای مردان با تمرکز و دقت بیشتری مورد بررسی قرارخواهیم داد.

 

با وجود اهمیت زیاد نوع پوشش مردان و تاثیرات آن در هنجارهای اجتماعی و توصیه های دقیق و لطیف ادیان بخصوص شریعت جامع و نکته بین اسلام و وجود دستورالعمل هایی کاربردی و علمی دراین باره ، متاسفانه کمتر مقاله یا کتابی به بررسی حجاب و نحوه ی پوشش برادران پرداخته است.

 

بدنه ی مقاله را در ادامه مطالب مطالعه فرمائید .

 

مشهد المقدسة - حوزة العلمیه  نورالرضا علیه السلام

العبد الفقیر  الشیخ عبدالزهراء وثوقی

جمادی الثانی 1433

بهار 91

بدنه ی مقاله را در ادامه مطالب مطالعه فرمائید .

۲۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۶ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۵:۲۴
شیخ عبدالزهرا وثوقی
 

بسم الله الرحمن الرحیم  

عنوان مقاله: حجامت آنچه بدان امر شدیم ولی فراموشش کردیم.

موضوع مقاله: حجامت و کیفیت آن در احادیث و طب جاری

هدف مقاله:آشنایی باجایگاه حجامت در شریعت اسلام

 

حجامت

ساختار مقاله:احادیث حجامت،ایام حجامت،محل های حجامت،شرائط حجامت شونده،رعایت های زمان حجامت،حجامت در کشورهای مختلف ونتیجه.

 

مقاله کامل را در ادامه مطالب بخوانید

ضمنا تکثیر و کپی برداری از مطلب با ذکر منبع اشکالی نداره.

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۵:۱۹
شیخ عبدالزهرا وثوقی