طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

23 .استدلالی بســیار قوی

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۸۹، ۱۲:۵۵ ب.ظ
شیخ بهائی در یکی از سفرهای خود، با یکی از علمای اهل عامه ملاقات نمود، و خود را در مقابل او، در ظاهر شافعی وانمود کرد. آن دانشمند اهل عامه که از علمای شافعی بود، وقتی که دانست شیخ بهائی ، شافعی است ، و از مرکز تشیّع (ایران) آمده به او گفت : آیا شیعه برای اثبات مطلوب و ادعای خود، شاهد و دلیل دارد؟
شیخ بهائی گفت : من گاهی در ایران با آنها روبرو شده ام می بینم آنها برای ادعای خود شواهد محکمی دارند. دانشمند شافعی گفت : اگر ممکن است یکی از آنها را نقل کنید. 




شیخ بهائی گفت مثلا می گویند: در صحیح بخاری آمده ، پیامبر (صل الله علیه و آله) فرمود: فاطمه بضعه منّی من اذاها فقد آذانی و من اغضبها فقد اغضبنی. : فاطمه (سلام الله علیها) پاره تن من است ، کسی که او را آزار دهد، مرا آزار داده و کسی که او را خشمگین نماید مرا خشمگین نموده است .

و در چهار ورق دیگر در همان کتاب است : و خرجت فاطمه من الدنیا و هی غاضبه علیهما. : و فاطمه وفات کرد در حالی که نسبت به ابوبکر و عمر، خشمگین بود. جمع این دو روایت و پاسخ به این سؤال طبق مبنای اهل سنّت چگونه است ؟


دانشمند شافعی در فکر فرو رفت (که با توجه به این دو روایت ، نتیجه این است که آن دو نفر، عادل نبودند پس لایق مقام رهبری نیستند) پس از ساعتی تامل گفت : گاهی شیعیان دروغ می گویند، ممکن است این هم از دروغهای آنها باشد، به من مهلت بده امشب به کتاب صحیح بخاری مراجعه کنم ، و صدق و کذب دو روایت فوق را دریابم ، و در صورت صدق ، پاسخی برای سؤال فوق پیدا کنم . 

شیخ بهائی می گوید: فردای آن روز، آن دانشمند شافعی را دیدم و گفتم ، مطالعه و بررسی تو به کجا رسید؟ او گفت : همان گونه که گفتم ؛ شیعه دروغ می گویند، زیرا من صحیح بخاری را دیدم هر دو روایت فوق در آن مذکور است ، ولی بین نقل این دو روایت ، بیش از پنج ورقه فاصله است، در حالی که شیعه می گفتند: چهار ورق فاصله است !!

به نقل از کتاب آقای شیخ محمد محمدی اشتهاردی بود .و نقل از  اخبار العلما

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۲۹
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۲۶)

وبلاگ خوبی داری موافقی تبادل لینک کنیم


عبدالزهرا:
الحمد لله چشم خبرتون میکنم
سلام.واقع استدلال محکمی فرمودن!!!


سلام شاهین بابا چطوری ؟!!
می بینی تورو خدا
خدانگهدارت
سلام خداقوت عالی بود پستتون ممنون
حالا که از شیخ بهایی گفتین گفتم اینو هم بگم
سخنی ارزشمند از شیخ بهایی
آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست.اگر بسیار کارکند میگویند احمق است. و اگر کم کار کند میگویند تنبل است. اگر بخشش کند میگویند افراط میکند.و اگر جمع کند میگویند بخیل است. اگر ساکت و خاموش بماند میگویند لال است. اگر زبان آوری کند میگویند وراج است.اگر روزه بدارد شب ها نماز بخواند میگویند ریا کار است و اگر اینها را انجام ندهد میگویند کافر است پس هرگز نباید به حرف و مدح وثنای مردم توجه کرد و جز خدا نباید از کسی ترسید.
یاعلی


سلام
منشکرم . قربون دهن شیخ بهایی . چی هم گفته ها عین حقیقت
پس :
افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد
حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر
دیگه اگه عربی بلتین بفهمید و گرنه خودتون برید دنبال ترجمش

یا علی
۳۰ شهریور ۸۹ ، ۰۴:۴۴ طلیعه ی خوش بختی
سلام من که نفهمیدم چی شد؟ بالاخره قانع نشد؟ آهان شاید از همون دست بهانه های آقایان بنی اسرائیلی یه آره؟ به هر حال منتظر جوابم برار.


عبدالزهرا:
سلام.
اون اقای سنی به جایی که جواب اصلی رو بده ( که نمیتونه بده ) گیر داده بود که شیعه ها گفته بودن 4 صفحه بین دو روایت فصله ی ولی اینجا 5 صفحه ی

همشون همینطوری دلیل میارن
۳۰ شهریور ۸۹ ، ۰۶:۵۹ طلیعه ی خوش بختی
سلام اول عبدالله
بعدا عبدالزهرا
بعد هم آقا فرهاد
آپم تشریف نمی یارین؟


عبدالزهرا :
سلام خدا قوت اول عبدالله ؟!! اول دوم نداره که
معنی عبدالزهرا رو میدونین ؟!! خب توی پست بعدیم انشاالله میزارم

چرا تشریف هم میاریم
یاالله اومدم درو باز کنید یا الله
سلام آقا فرهاد خسته نباشی
من بار دومه که میام وبلاگ شما تمام مطالب جالب و خوندنی هستند
به من هم سر بزنید
در پناه حق التماس دعا
یا علی


عبدالزهرا :
سلام ( من نیم گم خسته نباشید اخه دوتا کلمه ی منفیه یکی خسته یکی دیگه هم نباشید ) ولی به جاش میگم خدا قوت که هر دوتاش مثبتته
مزاحم میشیم
یا علی مدد
سلام
قشنگ بود ، خدا هر کسی رو بخواد هدایت می کنه و هر کی رو نخواد نه !
واقعاً که نور خدا رو دیدن چشم میخواد ...


عبدالزهرا :
سلام خوش اومدی . سوقاتی یادت نشه ها
فراقت به جوانی همگی پیر شدیم / بی تو از وادی دنیا همگی سیر شدیم
بی خود از حادثه ی عشق تو دیوانه و مست / عاشق کوی تو گشتیم و زمین گیر شدیم . اللهم عجل لولیک الفرج
سلام.
فقط سر انگشتی را می ببنند که به اشاره بلند شده!

با مطلب
زنگ ها به صدا در می آیند
به روزم.

مضاعف باشید...
۳۰ شهریور ۸۹ ، ۲۱:۰۵ امین ادریسی
سلام دوست عزیز اگه مایل به تبادل لنک بودی منو با نام شهر قران لینک کن بعد اطلاع بده
با تشکر
همکار شما
سری بما بزن


عبدالزهرا:
چشم ان شاالله خبر میدم
مثل همیشه
مختصر و مفیدو زیبا
خدا انشاالله درجات علمای شیعه خاصه حضرت شیخ رو متعالی تر بگردونه.
خدا قوت
سنین دیگه؟!!!


عبدالزهرا:
سلام باور کنین من از این چیزی که نیویشتید هیچی نفهمیدم
۳۱ شهریور ۸۹ ، ۰۹:۰۴ آفتاب مهربانی
سلام برادر. مطالب وبتون رو خوندم بسیار عالی و پر محتوا بودن. ممنون. من حاجی ام مدیر وبلاگ رو به آفتاب. شما رو با افتخار لینک کردم. دوس داشتین سر بزنین و یا لینک کنین. ممنون.


عبدالزهرا:
سلام حاجی خدا قوت
لطف داری چشم حتما بهتون سر میزنم
یا امام حسن مجتبی
۳۱ شهریور ۸۹ ، ۰۹:۲۸ طلیعه ی خوش بختی
مشتاقم پست عبدالزهرا رو بخونم. مواظب باشین باز فلانفا ازتون ندزده متن رو و بشه مثل بی بی!!!



عبدالزهرا:
سلام
بله حتما
من ازاون دفعه پشت دستمو داغ کردم بعداز این اول توی ورد تایپ میکنم بعد کپی
سلام
سلام

این عقد کی بود؟؟خوش بحالش...خوش بحال کسی که عقدش رو آقا بخونه




عبدالزهرا:
سلام نه چه ربطی داره یعنی دیگه اگه کسی عقدشو اقا بخونه خوشبخته؟
اصلا ولی خب سخنانشون خیلی حکیمانه بود
۳۱ شهریور ۸۹ ، ۱۱:۴۹ طلیعه ی خوش بختی
یه کبوتر شب آخر از چشاش بارون می باره
آقاجون خدانگه دار بر می گردم باز دوباره باز دوباره...
آقاجونم نمی تونم بی شما دووم بیاورم چی میشه یه بار دیگه سر روی ضریــت بذارم تا ببارم
حرمت حاجتمو داد
گریه کردم تو گهر شاد
قول می دم همیشه باشم گدای پنجره فولاد
یاد مشهد
یاد گنبد
سحرهای با صفامون
پابرهنه تو گهرشاد
ناله ی رضا رضا بود
یا رضا بود...
دلم بدجور امروز هوا حرم امام رضا کرده
تورو خدا در اولین فرصت عوض من برین زیارت و یه امین الله بخونین
ممنون برادر.


عبدالزهرا:
سلام چشم ان شا الله حتما امروز بعد الظهر میرم یا علی
۳۱ شهریور ۸۹ ، ۱۵:۲۵ همسنگر گمنام
سلام برادر.
بالاخره ماهم اومدیم.خوش اومدیم
چند روز نیومدیم اینورا کولاک کردینا!!!!!
ما که بخیل نیستیم.موفق باشید

یا مهدی(عج) تا مهدی(عج)


عبدالزهرا:
سلام علیکم و رحمه الله
به سلامتی !
در پناه حق
چی بگم والا یعنی چی میشه گفت؟ جز واه و حسرت . . .

ممنون سر زدید


سلام . بگید اللهم عجل لولیک الفرج
پایدار باشید یا علی
۰۱ مهر ۸۹ ، ۱۴:۵۸ وبلاگ اهلبیت علیهم السلام - طلبه
همین که چشمش به کفن کوچیک پسرش افتاد که لای اون کفن چند تیکه استخون بود با یه پلاک و مقداری وسایل شخصی رو به ما کرد و با چشمای پر از اشک گفت :...

منتظرتون هستم برای مطالعه ادامه مطلب و استفاده از نظرتون
۰۱ مهر ۸۹ ، ۱۷:۰۴ همسنگر گمنام
سلام بر برادر و همشهری خودمون.
در مورد شبکه ضد اخلاقی" farssi 1" آپم تو این وب .خوشحال میشم .به این وب هم سرکی بزنید.
www.royayesadegh.blogfa.com
در ضمن جواب کامنتتون رو هم دادم.
یا مهدی(عج) تا مهدی(عج)


سلام خدا قوت
خیلی خوبه اگه خواسین من هم یه چیزایی تو پست های قبلیم گذاشنم . استفاده کنین

یا امام جعفر صادق
سلام
خوب و عالی بود
یا علی


عبدالزهرا:
سلام
دست علی یارتون خدا نگهدارتون
سلام
لطیف بینی میگوید با انگشت اشاره به ماه اشاره کردم وبدوستم گفتم چقدر زیباست دوستم انگشت مرا گرفت وبادقت نگریست وگفت کجای انگشتت زیباست گاهی نگاهمان از نوک دست دوستمان جلوتر نمیرود وقتی کسی خود را بخواب بزند با هوار کردن تمام عالم نمی توانی بیدارش کنی.حکایت این دوستان هم چنین است
بروزم با
دروغگویان با نام خمینی درسه عنوان
اگر سپاه بگوید جانم فدای رهبر!............
امام ایران را دوست ندارد؟...........
آیا پول دهیم آب و برق و گاز را؟..........
التماس دعا باحاجاتی روا....
۰۲ مهر ۸۹ ، ۱۳:۴۳ همسنگر گمنام
سلام برادر و همشهری خودمون.

اومدم بگم سلام همین.سلام سلامتی میاره.مخصوصا وقتی همشهریا به هم سلام کنن.
یا مهدی(عج) تا مهدی(عج)


عبدالزهرا:
سلام خیلی متشکر.
۰۵ مهر ۸۹ ، ۱۸:۱۲ وبلاگ اهلبیت علیهم السلام - طلبه
قسمت دوم سریال فاصله ها
تو هم صحبت از " فاصله ها " می کنی بعد از این همه رنجها ؟!...
پیامت بوی غربت می داد ...
پیامت بوی " فاصله ها " می داد ...
۱۶ مهر ۸۹ ، ۲۱:۳۸ همسنگرگمنام
امام رضا(علیه السلام)فرمودند: کسى که حضرت فاطمه معصومه را زیارت کند پاداش او بهشت است.
میلاد فرخنده خانوم فاطمه معصومه(س) برتمام مسلمانان و شیعیان و مخصوصا خواهران مومنه خودم مبارک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی