طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

تبلیغ نوشت

دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۲:۳۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سلام علیکم / طاعات و عباداتتون قبول

ان شاء الله که خداوند اعلی بهترین تقدیرات را برایتان به امضاء  حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف راسانیده باشد .

 

یادمه اولین تبلیغی که رفتم یک روز هم طول نکشید ! 

یک اردوی  جهادی بود که من و همسرم به عنوان مسئول گروه فرستاده شدیم و هنوز 24 ساعت هم نگذشت که داشتم از غربت دق میکردم !  خیلی دور نبودا  !  تازه  به همراه خانمم بودم . اما فشار آنقدر بود که در کمتر از یک روز پا به فرار گذاشتم !

گذشت تا یک تبلیغ پنج روزه پیش آمد ... آن هم روز سوم پا به فرار گذاشتم !

تا اینکه دیدم اینطوری نمیشه ... باید یک کاری بکنم اصلا امکان بازگشت نباشه ، که یک سفر به اون طرف ایران رفتیم ... کرمانشاه دهه ی اول محرم . که اولین تجربه ی ده روزه ی تبلیغی رو خدارو شکر بدست آوردم و سد سختی غربت شکسته شد .

البته مسافرت و اردو رفته بودم حتی بیش از ده روز که از خانواده دور باشم اما نمیدونید غربت تبلیغ چیه ! خیلی فرق داره با هم ... در تبلیغ چون رسالتی بر گردنته و یک جا ساکنی خیلی اوقات غربت و مظلومی اسلام رو بیشتر می بینی یک بار سنگین عجیبی شاید رو دوش باشه که واقعا در مسافرت و اردو نیست ...

گذشت ... تا پارسال که اولین تجربه تبلیغ ماه رمضان در روستای دور از وطن را  داشتم و خدارو شکر خیلی تجربه افزا بود و اکنون امسال ...

امسالی که دیگر ماه مبارک رمضان هم رو به پایان است و خداروشکر با تبلیغ و جهادی ! مانوس تر شدم و بسیار خدارا شاکرم از این جهت ...


یکی از شاخصه های مهم در تقویت اراده و تذهیب نفس هجرت است ... بعضی استعداد هایانسان فقط در هجرت و دوری از اهل و وطن شکوفا میشه ... اگر در زندگی خیلی افراد بزرگ دقت کنید حتما حتما یک دوره ی قابل توجهی هجرت در زندگی شون خواهید دید ...

حالا اسم این سکونت سه ماه ای که به حول الله قراره به پایان برسونیم رو من هجرت نمیذارم اما مقدمه ای خوب و زیبا و پر برکتی برای هجرت میدانم /

این سختی دوری ،  از وابستگی است و این وابستگی ریشه اش وصل به دنیاست ... و این وصل را باید از بین برد ... طوری که در درونت این سختی قابل تحمل باشد ... تحملی برای دستیابی به ارزشی بالاتر ...

حال اگر تحمل این سختی را برخود شیرین و گوارا کردی دیگر وصل به دنیا نیستی . خواه در عمل دور از کاشانه باشی یا نه ... ولی برای رسیدن به این قوت و پارسایی حتما به دوره ای هجرت نیاز داری /

و این روزهای ما با مکبّری سید محمدمهدی سپری میشود !  تنهاکسی که تمام  وعده های نماز با شور و حال حاضر در صحن مسجد است ... و سخنگوی جلسات و بادیگارد ماست !  پسری کلاس پنجمی که اگر کلا با لباسهایش 30 کیلو بشود ! اما جنبش و سرخوشی و بروبیایش بسیار پر انرژی !

عصر ها ساعت پنج و نیم کلاس داریم که از ساعت پنج پشت پنجره ی خانه ما تظاهراته ! و بچه های قد و نیم قد منتظر ... چند روز پیش وقتی اومدم بیرون بچه ها اشاره به یادگاری سید روی در خونه کردند ... :


 

 

در کلاس شروع به روخوانی روانخوانی و حفظ ایت الکرسی کردیم که  الحمدلله تا الان بیش از ده نفر از کسانی که از روی خط هم نمیتونستند بخونن الان تمام سه آیه ایت الکرسی را بطور روان و بی غلط حفظند/



گاهی یک شیشه عطری که بدست یک مبلغ دین خدا هدیه و جایزه داده میشود ، میتونه مسیر  زندگی خیلی هارو حتی عوض کنه ... اینو به تجربه عرض میکنم ... از جوانان  قریب به بیست سال که اصلا اهل نماز نبوده با یک هدیه ی کوچک مثل عطر یا تسبیحی زیبا یا یک کتاب  از کسانی شده که هرروز نماز صبح نفر اول صف است ...

من هدایایی خریدم  که چندتا نمونه عکس میزارم ، اگر کسی خواست در این زمینه  کار خیر بکنه اطلاع بده /

 

 

 

مسجد واسه شبهای قدر کتاب دعا کم داشت که  تکنولوژی رو به خدمت دین بردم !

از بسیج دیتا پروژکتور گرفتیم و با لپ تاب فرمت پاورپوینت دعای جوشن کبیرو اجرا کردیم/ بچه ها به کلی حال نشستن دعا خوندن !! بعضیاشونم میرفتن رو دیوار دست میزدن ببینن چیه ؟!

 

 

 

 

 

 

 

 ان شاالله ادامه دارد ...

 

 

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۲
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۲۰)

کف کردم حاجی
ای ول به کلهم مبلغین
دستت طلا حنجرت بی بلا
خیلی جالب بود.
ولی یه مطلب مهم که روم نمیشه بگم...
پاسخ:
سلام ، عزیز باشی اخوی ...
بگو مطلب مهم رو خب !
۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۹:۰۰ عباس زاده
سلام علیکم مومن
چه لذت بخش
فکر کنم خیلی هم محروم نباشه از تصاویر معلومه
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام علیکم
روستای بزرگی هست ، همه جوره دارن ... پووولدار و فقیییییر ...
۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۹ محمد رضا ندیم پور
سلام
کار فرهنگی و تبلیغ همیشه سخته اما شیرین و خاطره انگیز که به رشد شخصیتی خود انسان هم کمک میکنه.دوست طلبه ای دارم که برای اردو به اطراف بندر عباس رفته بود .میگفت : وقتی به روستاهای  مختلف میرسیدیم و دیش های ماهواره روی خانه های گلی رو میدیدیم میگفتیم خدا خودش رحم کنه. اینجا چی رو تبلیغ کنیم؟ فکر اینها رو از قبل مصادره کردن.! ماهواره؟...
ولی وقتی بین اونا رفتیم دیدیم از لحاظ اقتصادی بد نیستند ولی از لحاظ معنوی فقیر هستند و چون برنامه های سیما در اونجا قابل دریافت نیست از ماهواره  کانالهای کشورهای همسایه وعمدتا عرب دریافت میکنند و خوب تبلیغات اونها هم که معلومه!  ولی به همت بچه ها و مدد مولا علی ع با حضور و کار مستمر و جلب اعتمادشون ٫ بعد از دوسال  حالا قاری  قرآن و حافظ کل قرآن و تعداد زیادی شیعه و دوست صمیمی
داریم که البته کمک مراجع و راهنمایی اونها مارو دلگرم و پشتیبانی کرد.
شما هم انشاالله موفق و پیروز  و ماجور باشی. حتی الامکان سعی میکنم مطلبتون رو پیگیری کنم و بخونم.
یاعلی
پاسخ:
سلام
بله ، من چندین مورد جوان بیست و سه چهارساله حتی دیدم حتی وضو و غسل و نماز اصلا بلد نبودن ...
متشکرم بابت دعای خیرتون
عاقبت بخیر باشید
یاعلی
۲۲ تیر ۹۴ ، ۱۳:۲۴ یار عبد فاطمه
سلام علیکم
ان شا الله موفق باشید.اصلا روستای محرومی به نظر نمیاد.ان شا الله خوش بگذره(حتما خوش میگذره مگه میشه تبلیغ دین لذت نداشته باشه)
التماس دعا
پاسخ:
سلام.
عرض کردم که همه مدله دارن ... روستای بزرگی هست فقیر شدید داره . ادم خیلی پولدارم داره .. 
بله سختی ها و غربتشو بزارید کنار خوش میگذره !
سلام حاج اقا   من جایزه هاتون رو خیلی دوست داشتم     نمیدونم چرا یهویی کودک درونم  با دیدن جایزه ها بیدار شد 
بگم؟
باشه میگم
خودتون خواستین
:
چقد میگیرین؟
از من نخواین باور کنم که سازمان تبلیفات پولی بهتون نمیده
تازه شنیدم با یکی دو ملیون هم راضی نمیشید و اگه هیئت امنای مسجدا بهتون کمتر بدن یه جوری بهتون برمیخوره
حاجی من بین دو مطلب موندم.
این وسط یکی داره دروع میگه
یا شما
یا کسایی که میگن مداحا و آخوندا خوب میگیرن
یه مداح برا شبای قدر 15 ملیون خواسته
روحانی مسجدمون هم روز اول با سه تومن شرط کرده
چرا آخه؟
من شمارو دوس دارما ولی واقعا دیگه دارم به همتون شک میکنم
مگه میشه همه رو دروغ حساب کرد
اصن چرا برای تبلی دین پول میگیرید>
تازه شهریه هم میگیرید
مگه نه اینه که شمام مثه بقیه باید کار و تلاش کنید و کنارش تبلیغ دین کنید؟
مگه تبلیغ دین و منبر رفتن و درس دین خوندن شغله که کار خاصی نمیکنید و فقط میرید منبر و پول در میارید؟
من یه بی کارم و برا همین میخوام برم حوزه تا پول در بیارم. مطمئنم سخنرانیم و سرو زبونم و هوشم هم خوبه.
کاری نداره که. درس میخونم حرف میزنم پول در میارم.
دیگه نیازی نیس عضو هیئت علمی دانشگاه باشم تا ماهی یه تومن بگیرم. هر ماه یه مراسم هم که برم منبر، کلی میشه درآمد داشت.
از من دلخور نشید حرفای دلم بود گفتم به خودتون بگم بهتره
اگه دوستون نداشتم اینجا نمیومدم.
اگه راس میگید صاف و پوس کنده و بی کلک بگید ته این تبلیغ چقد گیرتون میاد؟
شرمنده
پاسخ:
سلام
خیلی خوش اومدید
اینجا کنار روستا یک پالایشگاه هست کارمنداش در ماه پونزده روز اینجان بعدم میرن ... ماهی بالای سه ملیون حقوقشونه ، خیلی هم اداری د تروتمیز ، درس هم نصف ما نخوندن..،
دلیلی نداره بگم بهت رفیق اما چون دوست ندارم تو این توهم اشتباه بمونی ؛ 
کسی که تبلیغ میاد و از تمام وجودش وقت میزاره و خانواده زن و بچشو باخودش میاره تو روستا دور از خانواده اصلا کارش با این رقما حساب نمیشه عزیز، معامله ش با امام زمانه ... چیزی که شاید بعد از چند ماه به حساب مبلغ واریز میشه کرایه رفت و امد ما به مشهد ک  سه چهار بار رفتیم یک سرزدیم و برگشتیمم نمیشه .. یعنی شاید چهارصدهزار تومن ،
رفیق جان چهارصد هزار تومن تو دنیای امروز فحشم حساب نمیشه!
اوناییم که شما شنیدی بعضیاش واقعا هست که مداح یا سخنرانی در شهرهای بزرگ ملیونی حساب میکنه ولی هب اولا به من چه!؟؟ یک هزارم افرادهم اینطور نیستن بعدم کار اونارو شما تعمیم نده، اونا خودشون میدونن و خدای خودشون
طلبه کارش فقط تبلیغ دینه ، کارو تلاشش هم فقط همینه، یعنی فراتر از چیزی که شما میگی . رزق و روزی داداش من با خداست .
تبلیغ دین شغل نیست ، رسالته ..  ادامه راه انبیاست، اصلا هم کسی که قدم در این راه میزاره هیچ وقت برای درامد نمیاد، وگرنه خودشو مسخره کرده
شما برای پول دراوردن اگر بخواید  برید طلبه شید  اول به خودتون بع به اهل بیت ظلم کردید و روایت داریم خدا لعنت کنه کسایی که با اسم ما اهل بیت میخوان کسب  و کار کنند.
شما طلبه باشی نهایت شهریه ای ک بگیری ماهی سیصد چهارصد تومانه !
صاف و پوست کنده : بارها تبلیغ  رفتم و از جیب خودم واسه بچه ها و میزبان هم خرج کردم و اخرش با خداحافظی و چندتا نون و کشک  برگشتم ، صاف پوست کنده دعا کن هدفی جز جلب رضایت امام زمان در دل نباشه و ان شاالله سرباز لایقی برایش باشیم
یاعلی
۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۲:۲۷ محمدامین رحمانی

بسم الله الرحمن الرحیم

بعد سلام

تبلیغ این جهاد شیرین دشوار پرماجرا از شما مقبول

نشانی و مشخصات اقامتگاهی که فرمودی مجدد بنویس

در ارض مقدس در عرصه عرفان چه کسی میشناسی؟

موفق باشی

ضمنا از نحوه خادمی و تبرکی آستان امام رئوف و اسامی و جلسات استاد اخلاق های مشهد محبت کن

و جاهای دیدنی و حوزه ها و طلاب آن را برایم بنویس

اجمالی از تبلیغ عموما برایم بنویس.

ضمنا از اخوی گرانقدرت هم بنویس تا آنجا میدانم که طلبه شد و قدم در دنیای طلبگی و نوکری آقا نهاد.

ما به دوستان خود افتخار و برایشان سعادت و مسرت و صحت طلب می کنیم.

سؤال پایانی آیا به تدریس و تألیف همت کرده ئی؟

و خوب است اگر خاطرات تبلیغ هایت بنگاری

یاعلی

محمدامین رحمانی

23تیر 94

پاسخ:
سلام رفیق ، ان شاالله تلفنی اینارو خدمتت عرضه میکنم
یاعلی مدد 
سلام. جالب بود.تا حالا چیزی درباره تبلیغ نشنیده بودم و نمیدونستم چیه. یاد دادن آیت الکرسی به بچه ها و خرید جایزه از همش جالبتر بود. کلا کار خیر لذت و آرامش زیادی داره. موفق باشید(:
پاسخ:
سلام، بله ... یکی ازذلذت بخش ترین کارام یاد دادن ایت الکرسی و تمرین واسه حفظ کردنشونه،
دعا کنید واسمون 
یاعلی
سلام فقط میتونم بگم اجر خودتون و خانمتون با حضرت مادر(س) انشاالله.
پاسخ:
سلام
سپاس /  عاقبت بخیر باشید
یاعلی مدد

حاج آقای گل، خسته نباشی

چه دغدغه‌های قشنگی، توی این روزمرگی، حال و هوای خوبی دارین و برعکس کسانی که فقط نق می‌زنن و به عالم و آدم تیکه میندازن و دریغ از یک تلنگر به خودشون؛ و حتما به خاطر این اعتقاد زیباتون در پیش خدا محبوبتر از امثال من هستین. التماس دعا

پاسخ:
سلام عزیز دلم... سپاس!
عاقبت بخیر باشید. 
یاعلی علیه السلام
۲۵ تیر ۹۴ ، ۲۰:۲۵ شیخ کمال الدین
سلام حاجی.
خدا قوت
یه موضوع...
منطقه محروم به منطقه ای میگن که امکانات زندگی مثل برق،آب،گاز، درمانگاه،مسجد، مدرسه،کتابخونه و... نداشته باشه

یعنی اینکه فرقی نمیکنه شما پولدار باشی یا فقیر، امکاناتی نیست که بخوای ازش استفاده کنی عزیزم.
وگرنه همه ی شهر ها و روستا های کشور،محروم هستند چون فقرا نمیتونند از امکانات استفاده کنند
چون تو همه شهر ها پوووولدار داریم،فقیییییییر هم داریم
پاسخ:
سلام ممنون خدا قوت بر شما همچنین

بله این هم تفسیری از منطقه محروم است ..
اینجاها غیر دو روستا  در بقیه روستا گاز نیست , اب هفته ای دوروز  در مجموع ده روستا شاید یک درمانگاه در حد امکانات بسیار اولیه  که فقط دو سه روز دکتر میشینه...
خیلی خوش اومدید... یاعلی
از وقتی آدرس وبتون رو دیدم
و اومدم اینجا

اینقدر ذوق مرگ شدم که حد نداشت...

نه اینکه این طور طلبه هایی رو ندیده باشم
چرا دیدم

ولی اینقدر کم بوده که در این جو غالبی اصلا به چشم نمی اومده

خلاصه اینقدر ذوق مرگ شدم که حد نداشت...
سلام حاجی آقا گل،اون لحظه ها رو با هیچی  نمی شه عوضش کرد واقعا در میان آن ها بودن خیر و برکت کثیر داره انشاءالله که خیر ببینید!
۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۱۳ خلیل صادقی
سلام
خوبی شیخ؟

۲۸ تیر ۹۴ ، ۰۰:۱۵ خلیل صادقی
شیخ عزیزم یه درخواست دارم ازت؟
میشه بگی چطور هیدر وب رو عوض کردی؟
برا منم میشه زحمتش بکشی؟

خدا خیرت بده حاجی ..........
دمت گرم ............
باقیات الصالحات فقط ...........
یا علی.........
راستی حاجی یاد امام زمان عج رو هر روز تو این زمونه واجب شده و به بروبچ هم یاد بده ...

۳۰ تیر ۹۴ ، ۱۰:۴۱ یار شیخ هادی

سلام اینکه یه مبلغ واسه تبلیغ کردن پول بگیره کجاش اشکال داره این جاهایی که مبلغ واسه تبلیغ میره خیلی از کسایی که میگن چرا پول میگیرن حتی حاضر نیستن برای یک ساعت برن بمونن.نمیخوام بگم همسر بنده واسه تبلیغ پول میگیره نخیر ایشون هرچی تبلیغ رفتن به صورت جهادی بوده ولی ما هم ادمیم مثل بقیه و هزینه های زندگی رو هم باید مثل بقیه پرداخت کنیم هیچ چیز واسه ما ارزون نیست که نخوایم برای منبر و اینطور کارا پول بگیریم حالا بماند که همسر بنده تا الان که سه سال از معمم شدنشون میگذره هزار تومن هم برای منبر پول نگرفتن و خرج زندگیمون هم با شهریه ای حضرت اقا میدن میگذره بهتره زندگی دیگران رو قضاوت نکنیم

هر طلبه ای هم که بابت این کارا پول میگیره نوش جونش از شیر مادر حلالتر باشه براش مزد زحمتش رو میگیره

اجرکم عند الله

در جوار حرم کریمه اهل بیت دعای گوی شما و همسر محترمتان هستیم

سلام بر حاج آقای بزرگوار
خسته نباشید
اگه ممکنه مطلب جدید بذارید

مفتخرم با تبادل لینک.
سلام حاج آقا.خدا اجرتون بده
یه سوالی برام پیش اومد
کار تبلیغی را فقط برای کودکان روستا انجام میدهید؟برای جوان ها پس چی؟
پاسخ:
سلام نخیر برای جوان هاهم برنامه داریم مفصل !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی