طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

پاکت منبر !

شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۵۶ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


عرض سلام و خدا قوت خدمت دوستان و همراهان دارم /

عید مبعث مبارکتون !  

ان شاء الله تعالی زندگی پر از یاد و نور محبت رسول الله صل الله علیه و آله وسلم داشته باشید .


پاکت منبر  یکی از اون مسائلی هست که همه دربارش شنیده ها و صحبت هایی دارند .


یک عده از مقدارش می پرسن

یک عده اصلا نمیدونن چی هست ؟!

یک عده هم میگن اصلا چه معنی داره شما طلبه ها واسه منبر به اسم دین پول بگیرید!

یک عده قیمت های نجومی بعضی منبری ها مطرح میکنن و میگن چرا اینا قیمت تعیین میکنن ؟

یک عده میگن شما طلبه هاوضعتون خوبه دیگه یک منبر میریدیک روضه میخونید چه همه پول میگیرید !

خلاصه از این دست یک عده ها ، زیادن که بلاخره حرف و نقد و نظری دارند و میخوان پیرامون این مساله صحبت کنن !

میگفت اون قدیم ها ، ینده خدایی واسه دهه اول محرم آشیخی رو دعوت کرد تا مجلس موعظه و تعزیه داری اهل بیت را در منزلش برپا کند .

خب اون زمان وسیله نقلیه همین چهار پا بوده و این آشیخ هم هر روز با چهار پای خودش به این مجلس می اومد و مجلس ذکر اهل بیت رو برپا میکرد تا روز آخر دهه .

معمول و مرسومه که تشکر از الطاف منبری و روضه خوان رو روز آخر وقت خداحافظی انجام میدادند و مثلا مبلغی را بین پاکت میگذارند یا در سینی کنار چای و آبجوشی که برای منبری میبرند میگذارند و یا لحظه خداحافظی با احترام خاصی و تشکری در جیب خادم اهل بیت قرار میدهند .

به هرحال این آشیخ جلسه ی آخر منبر و ذکر مصیبت را هم برگزار میکند و دعای آخر مجلس و یا علی مدد ... دم در صاحب خانه و بانی مجلس که بدرقه ی آشیخ میکند در عین حال اینکه خیلی طبیعی و انگار نه انگار رفتار کرده که هیچ تقدیری نکرده والبته  آشیخ هم اصلا برخورد و صحبت و کنایه ای هم در این باره نیامده بود ؛ خود صاحب مجلس دم اخر رو به واعظ کرد و گفت : آشیخ مجلس مال امام حسین علیه السلام بود دیگه ...  ما خونه مون رو دادیم شما رو هم گفتیم بیاید منبر و روضه شو برپا کنید ! پس لازم نیست که ما چیزی به شما بدیم؟!

بنده خدا آشیخ ! هم که دیگر سوار چهارپایش شده بود و آماده رفتن بود گفت : بله درسته ... راست میگید ما هم هیچ توقعی نداریم ، اما این خره ما که ده روز برد و آوردمون کاه یونجه شو از کجا باید بیاره ؟!

یاد حرف بزرگی افتادم که میگفت اسب امام حسین هم بی کاه یونجه نمیتونه واسه اسلام بدود !

بله ، هیچ وقت منبری و روضه خوان برای کاری که انجام داده مبلغ معین نمی کند و نباید بکند چون اجر کاری که یک طلبه و واعظ میکند فقط با خود خداست .. خود خودش ...

کسی که دین و راه سعادت یاد می دهد و مسیر حق نشان می دهد رسول ِ رسول الله صل الله علیه و آله وسلم است . سرباز مکتب امام صادق علیه السلام است . برای کس دیگری اصلا نفس کشیدنش در این عالم وقف رسول الله است . چون انقدر ارزش کارش بالاست که من معتقدم هرقدر هم حتی اگر میلیونی تقدیر شود باز هم از عهده ی جوابش کسی بر نمی آید الا خود خدا ...

اجر مبلّغ و سرباز دین فقط با خداست و بس /

این بحث  هرکس را وظیفه ایست خیلی مهمه ؛ اگر کسی این رو بتونه تو نفسش واسه خودش قشنگ و درست حل کنه بسیاری از مشکلاتش حل خواهد شد . حتما روش تفکر کنید .

هر کس را وظیفه ایست . وظیفه طلبه آن است که درس بخواند و تقوا داشته باشد و با نیت پاکش و درس آموزیش پای قال الصادق و قال الباقر دست مردم بگیرد و در دست خدا بگذارد و تمام هم و غم و فکر و ذکرش برای اعتلای پرچم توحید و دین باشد ، با توکلش به هیچ چیز دیگر هم کار کاری نداشته باشد .

مردم ، جامعه و نظام را هم وظیفه ایست . اینکه با عقلشان منطقی بودن این سیر و جریان را برای رسیدن خودشان و جامعه شان به درستی و راستی و توحید بپذیرند و در قبال این حرکت خودشان را مسئول بدانند ... بدانند این طلبه و مبلغی که من برای رساندن راه صحیح زندگی  و اشاعه ی جهان بینی سالم و کامل و خدامحور دعوت کرده ام  درست است که وظیفه اش را دارد انجام میدهد ، اما من هم باید وظیفه ام را درست انجام دهم . چون اگر این طلبه در اوّلیات زندگی و معیشتش دچار مشکل بود واقعا انتظار اینکه دین درست تبلیغ شود و جامعه رو به تعای حرکت کند بی انصافی است /


چند روز پیش مادرم امر فرمودند که منزل یکی از آشناهای دورشون موعظه و ذکر توسل را بنده بروم /

وضعیت اقتصادی صاحب منزل در حد بسیار مطلوب بود .

نمیدونم چقدر درباره ی  انواع سخنرانی ها و سطح علمی اون میدونید و دیدید

مثلا گاهی در حد یک بیان یک مساله شرعی و خواندن یک حدیث است و روضه . بدون هیچ توضیح و تفسیر و بروز رسانی و تبیین معادل سازی در زندگی امروز .و گاهی هم منبری بطور تخصصی از چند و چون  مساله صحبت میکند و بحث فلسفی و منطقی و عقلی موضوع را طرح میکند و با بروز رسانی و در آوردن لایه های درونی مساله کاملا عمیق و دقیق و کاربردی توضیح می دهد  مثالش سخنرانی های حجت الاسلام شیخ علیرضا پناهیان حفظه الله تعالی هست ...

خب سبک و سیاقی  که ما یاد گرفتیم و صحبت میکنیم از دسته دوم است

یعنی با وجود اینکه مادرم از قبل توصیه اکید فرموده بودند بیش از بیست دقیقه صحبتت طول نکشد ، به فضل الله تعالی و مدد اهل بیت طوری شد که فقط سوال های پیاپی خود مردم قریب به چهل دقیقه زمان برد ...

مجلس تمام شد و پاکتی نارنجی ! توی سینی برای ما آورده بودند ...

با وجود اینکه خیلی منبر نمیرم و سعی کردم تا قبل اجنهاد غیر از ایام تبلیغی وارد این وادی نشم اما در همین مجالسی هم که گه گاه رفتم سعی کردم اصلا توجهی به مقدار پاکت نکنم .. یعنی اصلا واسم مهم نبوده و شما دعا کنید هیچ وقت هم نباشه ... دلیلش هم که بالا گفتم ...

اما مادرم خیلی اصرار داشتند مبلغ بین پاکت را از چنین موقعیت فرهنگی اقتصادی برای این سبک جلسه  بدانند ...

و شرح پاکت چیزی نبود جز  این :


بدون شرح !


یک پاکت نارنجی نم خورده ، که پشت پاکت در اثر کثرت استعمال کهنه شده بود و قست تای در پاکت  رنگش ریخته بود و سفیدی اش در بین آن همه نارنجی خود نمایی خاصی داشت .

در پاکت رو که باز کردم با خطی نچندان دلچسب نوشته بود ( پیوندتان مبارک ! ) ظاهرا واسه عروسی یکی بستگان صاحب مجلس بود  ... اسم طرف هم بودحتی !! البته بنظرم اون آقای بابایی این وسط اخلاصشون از همه ما بیشتر بوده که پاکتشون با چند واسطه خرج روضه ی امام حسین علیه السلام شده بود ! هیچ اتفاقی در عالم بی حکمت نیست ،دعاشون کردم !!

دو عدد ده هزارتومانی کهنه ی چندین قسمت پاره ! و لبه تا خورده که رویشان با ماژیک آبی نقاشی هم داشت به وضع نا بسامانی درون پاکت بود ... 

واین مبلغ هزینه تاکسی برای رفت و آمد هم نیست !


این را ننوشتم برای اینکه بگویم من از این مقدار ناراضی بودم !! نه ... خدا میداند که ذره ای حتی برای مادیات نرفته بودم و باز شما دعا کنید هیچ وقت هم چنین نباشم ... همینکه کلی سوال و مشکل توانستم جواب دهم و راهنمایی کرده باشم برایم دنیایی ارزش داشت من واقعا طرف حسابم حجت بن الحسن المهدی روحی له الفداء هست

اما از این ناراحت شدم که این کار بی ادبی به مقام علم است .

علم ارزش دارد و عالم حرمت ... این علم و عالم به واسطه ارتباطشان با خدا و اهل بیت احترام دارند که اگر رعایت این ادب نشود واقعا برکات را از زندگی ها و جامعه می برد ...

یادتان هست در پست ( منجی  عالم بشر یت ؛ یک عرب ) توضیح آیه (( اعراب اشدّ کفرا و نفاقا )) رو چی دادیم ؟

گفتیم اون نوع نحوه برخورد و رفتارهای ناصحیح دور از فطرت و منطق و ادب را خدا مذمت کرده حالا اون رفتار میتونه در شخصی باشه که در بهترین قسمت یک شهر مذهبی زندگی میکنه در اوج شهر نشینی و وضعیت خوب اقتصادی ، و از اون طرف میتونه در دل یک روستا با تمام کمبود ها و محرومیت ها اون ویژگی نکوهیده  موجودنباشه و فرد با کمال عزت و ادب و بزرگی زندگی کند ...

این پاکت هم یادگاری ایست  از یک روستای بسیار دور از شهر و امکانات که برای من دنیا دنیا ارزش داشت ... این لطافت و ادب و کمال :


پاکت روضه حضرت زهرا سلام الله علیها

مقایسه با شما ... !



* پ.ن :   یکی از مداح های عزیز و دلپاک رو تلویزیون در برنامه ای زنده دعوت گرفته بود . مجری پرسید چرا بعضی مداح ها قبل از آمدن قیمت تعیین میکنند ؟!
اون مداح جواب خیلی جالبی داد ! گفت شما الان نگید چرا فلان مداح قیمت مشخص میکنه ، اینو ببینید تاحالا با این ادم چکار کردند که مجبور شده الان مبلغ معین کنه . خب اون هم تمام وفتشو برای اینکه سبک خوب و شعر جدید پیدا کنه گذاشته زحمت کشیده . ببینید چند نفر حکایت داستان بالا رو سرش آوردن !


*حاج عبدالرضا هلالی میگفت یک دفعه منو دعوت کردن سبزوار ! اونجا جلو همه با یه وضع زشتی یک ربع سکه هم بهم دادند ... باوجودیکه برخورشون قشنگ نبود به رسم ادب گرفتم . اومدم تهران نشونش دادم گفتن تقلبه ! یا یکبار مجلسی که دعوتم کرده بودند یکی از قسمت های کرج قرار شد مارو بعد مجلس ببرند رستوران . اونجا به بهانه اینکه این دنبال اون میگشت و اون یکی دنبال این گذاشتند رفتند و من نیم ساعت جلو رستوران علاف بودم! دیدم نیومدن خودم تاکسی گرفتم برگشتم !


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۶
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۲۰)

سلام

حرفاتون واقعا درست بود

همسر من ک قسمت اعظم فعالیتش سخنرانیه و البته تبلیغ خارج از کشور هم داشتند خیلی زیاد با این دست اتفاقات مواجه بودن و هستن و حتی در زمینه های مشاوره و غیره حالا ب این نوع یا نوع دیگه

اتفاقاتی ک آدم نمیدونه واقعا باید بخنده بشون یا گریه کنه واسه این سطح فرهنگ و برخورد و بغض ک برخی افراد دارن ب این قشر

ک اونم خیلیش متاثر از دوری جامعه از این قشره و اینکه دیدشون بسیار غیرمنصفانه و بدبینانه است گاهی

بهر حال برای زحمتی که یک عالم حالا در هر زمینه ای میکشه هیچوقت کسی نمیتونه اصلا قیمتی تعیین کنه

و اصلا منبر و نماز و تبلیغ و هرچیز دیگه ای فروشی نیست

ببخشید این همه حرف زدم!!


ماجور باشید انشاالله!



سلام.اولش که خوندم ناراحت شدم بعضی آدم ها نمیدونم اینطور رفتاراشون دانسته است یا نادانسته.حق دارید ناراحت باشید اما بذارید به حساب اینکه ادم ها متفاوتند و شما مسئول رفتار زشت دیگران نیستید چون با خدا معامله میکنید.به هر حال از خدا میخوام بهتون صبر عطا کنه . به قول خودتون طلبگی جهاد است و به قول شاعر:
حافظ مکن ملامت رندان که در ازل     ما را خدا ز زهد ریا بی نیاز کرد.
سلام حاج اقا  انشالله حالتون خوب باشه  سلام به سادات خانوم برسونید   خدا خیر بده بلاگفا رو که باعث ناراحتی من شده  دلم برای نوشته های علویه ساداتتون تنگ شده 
پاسخ:
سلام. سپاس.
چشم , میرسونیم ان شاالله
سلام علیکم
از خجالت مردم :( چرا اینطور رفتار میشه

پاسخ:
سلام.
ان شاالله به یاد و ذکر خدا همه خوش باشیم ،در طریقت ما کافریست رنجیدن ...!
سلام علیکم !
ببخشید میخواستم بدونم چرا خانمتون دیگه وبلاگشون رو بروز نمیکنند؟ راه ارتباط دیگه ای نداشتم باهاشون نگران شدم. سلام برسونید.
پاسخ:
سلام
سرویس وبلاگی بلاگفا مدتیست بامشکل جدی مواجه شده و امکان بروز رسانی در ان فعلا موجود نمی باشد .
عاقبت بخیر باشید .

سلام
واقعا آدم می مونه چی بگه ؟!
اینا اگه می دونستن اهل بیت ما و بعد از اونها اصحاب بامعرفت شون چقدر زحمت کشیدن  چقدر خون دادن تا این احادیث و چیزهایی که از دین باقی مونده تو وانفسای تاریخ زنده بمونه و به دست ما برسه اونوقت ازاین کارها نمی کردن . مردم ما دیدشون باید عوض بشه نسبت به روحانیت ، اونها هنوز هم فکر می کنن طلبه ها با بقیه فرق دارن ، چه می دونم کاری نمی کنن و خرجی هم ندارن ، دیگه نمی دونن اون بنده خدا هم داره تو این جامعه با این وضعیت اقتصادی و تورم زندگی می کنه ، زن و بچه داره ، باید خرج تحصیل به کنار خرج زندگی اش رو هم تأمین کنه . تازه طلبه ها که حقوق آنچنانی ندارن ، از حوزه هم که بیان بیرون دیگه حقوقی ندارن . این هم یه جور معامله است دیگه ، مردم باید بفهمن همونطور که برای خرید کالایی باید بهای اون رو بپردازن و اون رو بخرن تا نیازشون رو تامین کنن ، کسی هم که داره علمش رو به دیگری می ده و نتیجه ساعتها مطالعه و سختی کشیدن اش رو در اختیار کسی می ذاره (تازه ارزش علم که خیلی بیشتره ) نباید اون و بی ارزش بدونن و اینجوری برخورد کنن. اونهم علمی که آدم رو از تاریکی های فکر و روح که عامل تمام بدبختی هامونه نجات می ده . متاسفانه بعضی ها دچار جهالت مدرن شدن .
پاسخ:
سلام .
هیچی !  من هم به این نتیجه رسیدم خیلی هم نبایست چیزی گفت .
همینکه این طلبه ها هرطور هم که شده با این وضعیت دارن زندگی میکنن یعنی صاحبشون هواشونو خووب  دارد !
سلام.حق با شماست.اما اگه توی شهری مدرسه ای بدون.امام جماعت بمونه چون هیچ کدوم از روحانی پیدا نمیشه که این کار رو بدون گرفتم هزینه ی بیش از حق خودش انجام بده اون وقت تکلیف چیه؟؟یادمه معاون همون مدرسه میگفت تو مملکت ما به همه باید پول زور داد حتی به روحانی.
پاسخ:
سلام
من خودم یکسال بدون یک ریال امام جماعت دبیرستانی بودم و تمام هزینه رفت و امد را هم حتی خودم متحمل بودم !
معاونتون هم احتمالا شام سنگین خورده بوده حالشون سنگین شده بوده!
سلام.
بعضی سوالاتمان ارسال نمیشود برای شما یا حذف میشود؟
پاسخ:
سلام
از جنابعالی پیامی برای من ارسال نشده !
۰۳ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۵ مهرانه امینی
سلام و درود بر شما
با تشکر از وبلاگ خوبتون.من در صدد انتخاب حجاب پوشیه هستم.ولی تردید دارم و دلیلش هم این هست که با این حجاب من بسیار محدود میشم.مثلا خانمی که پوشیه میزنه دیگه نمیتونه رنگی جز مشکی رو برای کفش و روسری و.. انتخاب کنه.یا اینکه دانشگاه نمیتونه بره.رانندگی نمیتونه بکنه.و...
خانم شما چطور با این مسائل کنار اومدن؟ ایشون هیچ وقت سوار تاکسی نمیشن؟ تنهایی بیرون نمیرن؟ 
اونوقت موقع زایمان از کجا یه بیمارستان پیدا کنیم که همه پرسنلش خانم باشه؟ من یه عالمه مشکل همراه با پوشیه زدن میبینم..
پاسخ:
سلام
لطفا این سوالاتی که مربوط به پست نیست  رو در قسمت مشاوره مطرح کنید

مانتو و روسری که زیر چادرن بیرون دیده نیست . چرا نمیشه رنگی باشه ؟؟ اهل بیت ما که هر دو را رنگی استفاده میکنند
اتفاقا تو دانشگاه ما دونفر پوشیه ای بودند ...
 البته ملاک پوشیه نیست ها ! بارها گفتیم . ملاک پوشش وجه است


رانندگی هم چه ربطی داره به پوشیه ؟! من خیلی از اشناهامون رو میشناسم که پوشیه میزنن و رانندگی هم میکنن /
سوار تاکسی هم میشن !  البته معمولا تاکسی بانوان . اما خب گاها هم شده تاکسی خطی سوار بشن /
تنهایی هم بیرون میرن /
پرسنل بیمارستان های حضرت  ام البنین در سراسر کشور همه خانم اند
بعدم حالا مگه قرار هست چه اتفاقی بیافته ؟ ماما و دکتر و پرستار همه خانم اند اتاق ها هم خصوصی ان و کسی رفت و امد نداره
ماکه مشکلی اصلا ندیدیم ... !
سلام برادر وقت بخیر
بعنوان یک هم‌لباس میخوام عرض کنم که طبق فرمایش خودتان باید همه چیز را بخدا سپرد و واقعا برای او منبر رفت. البته مردم هم باید وظیفه‌شناس باشند و موقعیت را درک کنند. اون پاکت نارنجی هم چه‌بسا فقط بخاطر ناآگاهی صاحب مجلس بوده باشه و هیچ قصد و غرضی مثل بی‌احترامی به علم و عالم وجود نداشته باشد. من فکر میکنم گاهی خداوند ما را با این حوادث، امتحان میکند تا عیار کارمان دست خودمون بیاد.
در پناه خدای مهربان باشید
وفقکم الله لمرضاته
پاسخ:
سلام عزیز بزرگوار 
خیلی خوش اومدید . طلبه وقتی این لباس سربازی رو پوشید تمام نیتش خرج اربابشه و بس از کسی هم انتظاری نمیره
اما پاکت نارنجی کهنه ای که واسه عروسی بود و حتی روش نوشته پیوندتان مبارک و اسم هدیه اورنده هم روش هست با دوتا اسکناس پاره و ناچیز اون هم از یک خانواده با وضع اقتصادی بالا ، نمیشه اسمشو نا اگاهی گذاشت . هرکسی میدونه این کار . کار نادرستی هست .
این کار بی احترامی به مقام علمه و رعایت نکردن یک ادب و مرام انسانیه و اگر هم من پست نوشتم واسه ناراحتی دلم نبوده . برای روشن کردن و توضیح دادن این جریان در جامعه بوده
والا در یک روستا که ما رفته بودیم با وجودی که وااقعا هیچ انتظاری نداشتم مبلغی رو بین یک کاغذ دفتر مرتب تا کرده بودند و این یعنی توجه و ادب ... حالا اگه کسی نداره باید این ادب اجتماعی رو کسب کنه
یاعلی
سلام. 

نظر خاصی در خصوص مطلبتان ندارم.

ولی کلا از گرفتن پول در مجالس خوشم نمیاد.

اینکه یک روحانی منتظر باشه بعد از مراسم پول بگیره.

یا برای خواندن نماز پول بگیره شاید از نظر شرعی مشکل 

نداشته باشه. ولی از نظر اخلاقی و وجهه یک مبلغ دین

صحنه جالبی نیست و از کودکی تا الان باهاش مشکل داشتم

و دارم.

و من الله توفیق... 
پاسخ:
سلام 
نظر خاص داشتید که   :)   !!

شاید موضوع رو درست متوجه نشدید . گرفتن پول مراد نبود . فهم میزبان مراد است . همون قضیه ی( هر کس را وظیفه ایست. )
مبلغ دین وظیفه اش چیزی است  و میزبان و دعوت کننده وظیفه ای جدا دارد !

چون صحنه ی جالبی نیست باید با احترام خاصی صورت بگیره مثلا هدیه ای داده بشه یا غیر مستقیم همراه یک نذری یا هدیه وجه داده شود .
اونی هم که از نظر اخلاقی جالب نیست بی توجهی یا کم توجهی به میهمانیست که دعوت شده و رفت و امد کرده و خدمت 
گفتم ؛ اسب حضرت عباس هم واسه اینکه بدود در میدان جنگ  یونجه شو باید  تامین کنن! 
یاعلی
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۰۶:۵۲ طلبه آنلاین
سلام علیکم
با احترام مطلب شما در مجمع طلاب وبلاگ نویس (Talabeh.net) بازنشر داده شد.
باتشکر
۰۶ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۴۱ شیخ کمال الدین
سلام خدمت هم رزم و هم خدمتی،شیخ عبدالزهرای عزیز
وبلاگ خیلی خوبی دارین و کامل
اومدم یزد که شرایط تبلیغ ماه مبارک و بررسی کنیم که مریض شدیم و اومذیم بیمارستان...
حالاحالاها اینجاییم
بهترین سرگرمی،خوندن مطالب وب شماست
بگذریم

من خودم یکبار این اتفاق واسم افتاد،از اون روز به بعد دیگه وجهی نگرفتم...
به جای پاکت پول! ازشون مقداری نبات یا خرما یا حنا یا هرچی دیگه ک تو سفره شون داشتن،خواستم...

ولی خدا همه آدما رو به راه راست هدایت کنه
خیلی ها هستن که بی ملاحظه توهین میکنن

راستی...
ایمیل خودم از کار افتاده بود،ایمیل داداشمو زدم :))))
البته با اجازه ها ؛)
پاسخ:
سلام علیکم شیخنا العزیز
بلا بدور باشه عافیت باشه ان شاالله
شما لطف دارید . عزیزید...
خدا شما و داداشتونو حفظ کنه
در خدمتم عزیزم.
یا علی
سلام.
یک ابهام دارم.

"آشیخ مجلس مال امام حسین علیه السلام بود دیگه ...  ما خونه مون رو دادیم شما رو هم گفتیم بیاید منبر و روضه شو برپا کنید ! پس لازم نیست که ما چیزی به شما بدیم؟!

بنده خدا آشیخ ! هم که دیگر سوار چهارپایش شده بود و آماده رفتن بود گفت : بله درسته ... راست میگید ما هم هیچ توقعی نداریم ، اما این خره ما که ده روز برد و آوردمون کاه یونجه شو از کجا باید بیاره ؟!"


به نظر استدلال صاحب خانه درست هست.کسانی که مجلس برای اهل بیت می گیرند به جز اینکه خانه شان را میدن برای مراسم ،برای پذیرایی و موارد جانبی هم هزینه ای از جیبشان میگذارند مثلا اگر کارمندباشدازحقوقش هزینه مراسم را میدهد.

خب روحانی مجلس هم یک خرجی از خودش باید برای مراسمات اهل بیت بکند دیگر نه؟

اگر پول رفت و آمدش را کامل بگیرد و هدیه یا مبلغی هم هدیه بگیرد از طرف صاحب مجلس در ازی صحبتش،پس چ هزینه ای برای اهل بیت از طرف خودش کرده؟

مثل این می شود ک صاحب خانه بگوید من هم برای اینکه دفعه بعد پول مراسم دیگری داشته باشم مبلغ ناچیزی از مهمانان بگیرم؟

لطفا عصبانی نشوید این فقط یک ابهام بود نه شبهه یا افترا یا...

پاسخ:
سلام . واقعا بنده هیچ جای ابهامی نمیبینم!   :)

بنا داشتم جواب رو به بداهت عقلی واگذاز کنم و ارجاعتون بدم به تفکر بیشتر اما دلم نیومد بی جواب بذارم.
من نمی دونم چرا نوع نگرش شما به مساءل پیرامون روان نیست . غالبا در سوالاتتون یک بینش نامتعارف دارید.
شما فرض کنید یک اشنا دارید خوب و مومن که اشپز یک رستورانه شماهم منزلتون ده شب اول محرم مراسم گرفتید و هرشب میخواید شام بدید به مهمان ها و از اشناتون که اشپزه درخواست کردید این ده شب رو یا مرخصی بگیره یا زودتر از اشپزخانه بیاد و برای مهمان های مجلس امام حسین علیه السلام غذا درست کنه. حالا شما در برابر اشپزی که دعوت کردید در مسجد یا هیات یا منزلتون باید بگید من موادش رو خریدم توهم درستش کردی برا اهل بیت کار کردی دیگه اجرت با امام زمان علیه السلام !
اون اشپز خودش منزل خودش مراسم داره , برا خودش برنامه های خیرات و اطعام داره و...به ما چه مربوطه ؟! من به چه حقی میتونم واسش تعیین تکلیف کنم که خب اشپز مجلس هم باید یک خرجی برای مجلس بکند دیگر ؟!
نه ... هر کاری ادابی و ادبی داره . کسی که واسه امام حسین مجلس میگیره  واسه همه قسمت این مجلس درست رفتار میکنه . اگر کارمنده و وسعش نمیرسه پنج روز میگیره نمیتونه سه روز نمیشه یک روز  در سال... اگر اونم نمیتونه به طرق مختلف ارادت خودشو خدمت اهل بیت میرسونه
خدا حفظ کنه استاد ما همیشه می فرمودند : واسه اهل بیت یا کاری نکنید یا کاری را انجام بدید که در همه ی جهاتش کامل و تمام میتونید  اجرا کنید . هر کس به اندازه ی وسع خودش مراسم میگیره.
ضمن اینکه خود این اشپز برنامه ی  مخصوص خودشو برای نذوراتش داره اگر قرار باشه هر هفته یکی ایشون رو برای اشپزی مراسمات اهل بیت دعوت کنه و اینور و اونور بره و هیچ تشکری هم ازش نشه بعد دوماه از هستی ساقط خواهد شد :)
یاعلی مدد علیه السلام

۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۶ سید محمد میرهاشمی
سلام

وبلاگ زیبا و جالبی دارید...
خوشحال میشم به ما هم سربزنید...

با مطالب جدیدی بروزیم:
سلام ...
من مدت زیادی هستش که با وب خانومتون آشنایی دارم.
چند هفته پیش چندتا سوال ازشون پرسیدم ولی متاسفانه باتوجه به وضع اخیر بلاگفا نتونستم به جواب سوال هام برسم وچون جوابشون رو هم هرچه زودتر میخوام میشه خواهش کنم شما بهشون بگید به ایمیلم جوابارو بفرستن؟

elahe1046@gmail.com

بازم ببخشید...شرمنده


پاسخ:
سلام
گفتند یادشون نیست
بفرمایید مساله رو ..
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۷ یار شیخ عبدالزهرا
سلام علیکم
با اجازه مدیر وبلاگ:
سلام خواهر جان
خوبی؟
ببخشید عذرمیخوام به کل فراموش کردم موضوع چی بوده!
اگر اشکالی نداره اینجا بذار سوالا رو ان شاءالله میخونم.
سلام علیکم مومن
وبلاگ شهید مرادی به روز شد
http://shahidmoradi.blog.ir/
این وبلاگ هفته ای یک بار به روز می گردد
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
این حرفارو که میشنوم خیییییییییییییییییییییییییییییییییلی ناراحت میشم
همین الانم خیییییییییییییییلی ناراحت شدم و همینطور عصبانی!!!!
واقعا بعضیااا.........
خوب هر کی واقعا لیاقت خودشو نشون میده دیگه
ولی شمام خوب کاری میکنی لااقل تو وبلاگتون
مینویسید که کسانیکه پشت سر روحانیت و یا رودرروشون مزخرف میگن
حالیشون بشه دیگه!!
که بعضی از مردم چه کارایی میکنند
خیلیا عقلشون قد نمیده ارزش علم و سخنرانی و روضه رو نمیدونن
به خییییییییلی از مردم باید بدیهیات رو بهشون فهموند چه برسه به بقیه چیزا دیگه!!!
واقعا که!!!!
پاسخ:
سلام علیکم
یک لحظه یاد جمله حضرت آقا افتادم ( من یک انقلابی ام ! )
دونفر پا منبری اینجوری آدم داشته باشه دیگه خاطرش جمعه :)
البته من اندازه شما ناراحت نشدم  ! جزاکم الله ...

ضمنا وبلاگتونم رفتم / معمولا اساساً از وبلاگ های کپی پیستی خوشم نمیاد اما جزو معدود وبلاگهایی از این دست بود که با سلیقه و هنر مطالب گزینش شده بود
یا علی مدد علیه السلام
عجب.......

اعتراف میکنم این قشر مظلومند!!!  اجرکم عندالله واقعا.

بابا  در دیزی بازه ....... حالا برا شما مهم نیس مبلغ و اینا .... اما برا ماها باید مهم باشه که......

هرچند سر خیلیا میاد .... منم این بلاها سرم اومده تو عرصه آموزش و هنر.....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی