طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

بسم الله الرحمن الرحیم



امام علی علیه السلام در این باره می فرمایند: دو گروه کمر مرا شکستند یکی جاهل مقدّس نما که با مقدّس نمائیش، حق را بر مردم می پوشاند و باعث می شود مردم به دین عمل نکنند و دیگری عالم بی تقوا که بی تقوائیش مردم را فریب می دهد.

ما نیز مواظب باشیم جزء این گروهها نباشیم.
(بحارالأنوار، علامه مجلسی،ج2،ص105)




شنیدید میگن کاتولیک تر از پاپ !؟!!    

انواع دیگرش را هم ما دیدیم :    سنّی تر از عُمَر !       حزب اللهی تر از آقا !!

اما این اواخر تفکری دیده میشه که خدا میدونه تحملش خیلی سخته .

باور کنید درچند برخوردم با این افرادی که میخوام بگم ،  قلبم به شدّت آزرده شده ...

اونقدری که در مناظره ها و بحث هام با افراد لاییک یا اهل سنت هم هیچ وقت اینقدر به دلم نیومده /


و از این نوع اند :    شیعه تراز امیرالمومنین ...   (باغمی نوشتم این جمله را ...)

اینها عالم تر از مراجع اند ؛ اینها ظاهرا غیور تر از عباس بن علی اند  (علیهما السلام)

در تولی و تبرّی جلوتر از امام صادق (علیه السلام) ...




نگاره ای در احوالات این روزهای جریان های مذهبی    در    برائت و  تقیه

خاصه نقد اشتباه بسیار بزرگ و زشت برخی هواداران خاندان شیرازی ...


در عقائد ما موضوعی مهم مطرح است که جای هیچ شکی ندارد ،اون هم تبری هست .  

در توحید و ابتدای یکتا پرستی هم این جاریه  اول بیزاری و تبری از همه چیز غیرخدا میکنی   ( لا اله )

بعدکه وجودت از همه چیز غیر او خالی شد و شرایط و بستر حضور او را مهیا کردی میگویی ( الا الله )


شما تا نفرت و انزجار و برائت کامل از دشمن خدا و اهل بیت در دلتون بطورکامل جانگرفته باشه امکان نداره ادعای دوستی خدا وپیامبر و اهل بیت اطهارشون علیهم السلام را بکنی .

یعنی حتی اگر واست فرقی نداشت و نسبت به فلانی که دشمن اهل بیته هیچ حسی نداشتی ، و بیزاری خاصی نسبت به این جریان نداشتی غیر ممکنه خودتو از موالیان آل رسول صلوة الله علیهم اجمعین بدانی .

واسه همینه که وقتی اون شخص اومد پیش امام صادق علیه السلام و عرضه داشت : شخصی محبت شما را در دل دارد اما همچین زیاد از دشمنانتان بیزار نیست !

حضرت بهش فرمودند: « هیهات! کذِبَ مَن ادَّعی محبّتنا وَ لَم یَتبرّء مِن عدوَّنا. »

یعنی: « هرگز! هر کس ادعای محبت ما نماید ولی از دشمنان ما بیزار نباشد ، دروغ می گوید. »  (1)  

 در جای دیگری آقا میفرمایند : دروغ میگویدکسی که ادعا کندما رادوست دارد و از دشمنان ما براءت  نمیجوید . (2) 

 این موضوع انقدر سفت و سخته که حتی اگر کسی در کفر دشمنان و ظالمین حق اهل بیت شک بکنه  خودش در ردیف کفاره !   مَنْ شَکَّ فِی کُفْرِ أَعْدَائِنَا وَ الظَّالِمِینَ لَنَا فَهُوَ کَافِر (3)

رفتارهایی از اهل بیت دیده می شده که می توان براشت کرد ؛ گاهی تبری و لعن ویژگی خاصی نسبت به تولی و دعا و ... دارد /

مرد خیاطی دو پیراهن نزد امام صادق(علیه‌السلام) آورد و عرض کرد: من هنگام دوختن یکی از این دو پیراهن صلوات بر محمد و آل محمد می‌فرستادم و هنگام دوختن دیگری لعن بر دشمنان محمد و آل محمد(صلی الله علیه و آله) می‌فرستادم. شما کدامیک را اختیار می‌نمایید؟ حضرت پیراهنی را که با ذکر لعن دوخته شده بود انتخاب نمودند و فرمودند: من این پیراهن را بیشتر دوست دارم ! (4)

تا اونجا که افراد خاصی رو احیانا با اشاره و کنایه مورد توجه قرار میدادن و میفرمودند : کسی که ذره ای از محبت اولی و دومی را به دل داشته باشد استحقاق بهشت ندارد . (5)

و حتی از مهمترین و اولین کارهای زمان ظهور حضرت حجة بن الحسن این است  هنگامی که حضرت قائم عج ظهور فرماید آن دو را لعنت نموده و از آنها برائت می جوید. (6) 

حرف آخر را امام رضا علیه آلاف التحیة و الثناء میفرمایند :

کَمَالُ الدِّینِ وَلَایَتُنَا وَ الْبَرَاءَةُ مِنْ عَدُوِّنَا . (7) 

و نبی اکبرم صلوة الله و سلامه علیه هم قبل تر از همه گوشزد فرمودند کسی که  احساس گناه کند از لعن بر دشمنان خدا ، همون هایی که خدا لعنتشون کرده ... بدونه که لعنت خدا بر اوست !

( من تاثّم ان یلعن من یلعنه الله فعلیه لعنة الله ) بحار، جلد2، صفحه 202

تا اینجا این ثابت شد واسه ما که عقیده ی شیعه در برائت  یک موضوع قطعی و لازم و مهم هست و هیچ کس با بیزاری از دشمنان دین و اهل بیت مشکلی نداره اما بزنگاهی که در موضوع تبری وجود دارد کاملا گره خورده و مرتبط است با  تقیه ، بحثی به مراتب حساس تر و چه بسا مهم تر از تبریست، چون محقق شدن تبری صحیح منوط به شناخت تقیه ست ، بحثی که برای رسیدن به کمال دین ، یعنی همون  ولایت اهل بیت و برائت از دشمنانشون  محتاج فهم کاملش هستی وگرنه امکان ندارد بتوانی صحیح تبری داشته باشی .

خوب فکر کنید ؛ این تبری که نیمی ازکمال دین است و انقدر در روایات بر او تاکید شده ، یک موضوع ساده وپیش پاافتاده نمیتونه باشه.

صرف اینکه شروع کنی داد و هوار و همه جا ،به هر نحوی و هر مدلی و در هر محیطی لعن کنی نیست ،  قطعا باید چنین امر مهمی با دقت و رعایت اصول خاصی باشد . چهار چوب و اصول داشتن برائتی صحیح در فرمایشات معصومین علیهم السلام در گرو فهم دقیق (( تقیه )) است .

پس کسی که ادعاء دوستی اهل بیت را دارد و میداند این دوستی بدون تبرّی محال است ، برای داشتن برائتش چاره ای جز فهم صحیح و عمیق بحث تقیه ندارد.

پیامبر فرمودند : «التقیة دینی و دین آبائی و لا دین لمن لا تقیة له» (8)

تقیه آئین من وپدران من است ،دین نداردکسی که اهل تقیه نباشد (وشناختی از آن نداشته باشد)

امام صادق علیه السلام : الْمُذِیعُ عَلَیْنَا سِرَّنَا کَالشَّاهِرِ بِسَیْفِهِ عَلَیْنَا رَحِمَ اللَّهُ عَبْداً سَمِعَ بِمَکْنُونِ عِلْمِنَا فَدَفَنَهُ تَحْتَ قَدَمَیْهِ... (9) 

 آن کس که اسرار ما را فاش مى‏ سازد همچون کسى است که بر روى ما شمشیر مى‏ کشد. خدا رحمت کند آن بنده ‏اى را که چون مطالب محرمانه ما را شنید، آن را زیر قدمش دفن کند [و از مخالفین پنهان دارد...و قطعا این راز داری و فهم و رعایت اینکه هرنکته ای را نباید هرجا بگویی یا اگر گفتی چطور بیان کنی که رعایت تقوا و تقیه شده باشد خودش سختی هایی دارد ، رعایتس در برابر نفس ایستادن است ! شاید از همین جهت است که حضرت فرمودند : کِتمانُ سِرِّنا جِهادٌ فی سبیلِ اللّه ِ  (10) 

 پوشیده نگه داشتن اسرار ما، جهاد در راه خداست.

یعنی انقدر حواس ها باید جمع باشد که اگر وظیفه ات را درست انجام ندادی ،برا نفست زحمت کشیدی ... لعن کردی ، اما نفهمیدی این حال و هوا و جوی که داری از شیطان است !! تعرّض و جسارتی کردی به دین و اهل بیت که خودت ... خودخودت مستحق لعن شدی ... و این لعن خیلی فرق دارد ! چون امام معصوم لعن کرده کسی راکه با دین بازی میکند و ندانسته برای لذت نفسش ! شروع به لعن علنی کرده

به امام صادق (علیه السلام) عرض کردند :‌ انا نری فی المسجد رجلا یعلن  بسب اعدائکم و یسبهم . فقال :‌ ماله ؟ لعنه الله تعرض بنا . قال الله "‌ ولا تسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم "(11)

ما در مسجد  مردی را دیدیم که آشکارا به دشمنان شما دشنام می داد و آن ها را لعن می کرد . حضرت فرمود : چه کار می کند ؟ خدا لعنتش کند . او ما را در معرض فحش و دشنام قرار می دهد . 

خاطر ندارم که تاحالا انقدر به دلم اومده باشه ...چند روز پیش رفتم حرم آقا امام رضا علیه السلام رو به ضریح بالا سر حضرت در حال سلام دادن و توسل بودم که طبق معمول یکنفر به اشتباه رایج درحرم های مطهر معصومین علیهم السلام صداشو برد بالا و ...

خلق الله در حال و هوای مناجاتی و توسلات شون هستند هر کسی گوشه ای مشغول حرف دل گفتن است که ؛ هر از چندی صداهای نخراشیده و بلند و ناموزونی فریاد زنان صلوات چاق میکنند !

اینجا حریم قدس الهیست ،اگر آمدی زیارت تا درمحضر امام باشی ،صدا بلند کردن حتی برای صلوات  بی ادبیست .  اگرشما دیدار یک مرجع تقلید معظم بروید، ساکتید و مودب با صدای نرم و آرام صحبت میکنید یا بلند بلند هوار میکشید و ... ؟؟

خدا قسمتتان کند مسجد النبی ... سنی ها با تمام انحرافات عقیدتی شان بسیار مراعی اند و طبق آیه ی قرآن صداهایشان را در محضر رسول خدا بلند نمیکنند. گرچه این جماعت خیلی اشتباهات و خلاف هایی هم دارند مثل خوابیده و یک وری قرآن خواندن در مسجد النبی یا روبروی کعبه ! انگار کتاب داستان حسین کرد شبستری ورق میزند !! اما به هر حال ازآداب مشاهد مشرفه و تمام مساجد بلند نکردن صداست و حفظ حرمت ...


( یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَرْفَعُوا أَصْواتَکُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِیِّ وَ لا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ ) (12)



کاش که فقط صلوات بود ... 

در همین حرمی که من خودم بارها دیدم و میبینم به تواتر برادران سنی مذهب که عشق و محبت اولاد رسول خدا دارند و به زیارت می آیند ... در همین حریمی که امسال چند کاروان پیاده به عشق اقا علی بن موسی از نقاط دوری راه افتاده بودند تا روز شهادت زائرش باشند ... صدای نَکره و نخراشیده اش را بلند کرد و عربده کشان بر فلانی لعنت ...

ای که خدا خودت را لعنت کند ... چرا مخالفت علنی با امام صادق میکنی ؟! چرا تعرض به اهل بیت میکنی چرا باعث میشوی گروهی رویگردان از اهل بیت شوند و دشمنی کنند ؟  طرف چیزی نمانده تا شیعه شدنش ؛ هنوز کمی تردید دارد از وسواسی که مفتی هایشان در دلش انداخته اندکه اینها ... /

اصلا شیعه هم نمیخواهد بشود ، اولا تو حق نداشتی  صدای کریهت را بلند کنی در محضر معصوم ، بی ادبی میکنی با این کار.  ثانیا  خصوص لعن علنی را بارها نهی کردند معصومین ... بهش می گویم اینها را ... جواب میدهد :   این جا ، جای سنی نیست !


من حرمتی ندارم اما علم حرمت دارد ؛ هیبت و لباس اسلام حرمت دارد ... ادب علم و عالم راهمیشه نگه داریم / بلندبلند بابی ادبی داد میزد و روایت برائت برای من میخواند !!   میگفت برو درس بخوان ...! طفلی شایدم فکر میکرده من این روایات را تابحال ندیدم !!


نامردی کرد که گفت شما ها به اسم وحدت میخواهید بغض شیخین رو از دل مردم دربیارید . به مردم دروغ میگید ...

آخر مگر ممکن است شیعه بغض قاتل مادرش نداشته باشد ؟ ...  واقعا به دلم آمد /


در دلم میگفتم ای که خدا واقعاً لعنتت کند فلانی !! که اینجا درحریم امام رضا علیه السلام هم باید بخاطر اسم نامبارکت بین دو شیعه اختلاف بیافتد ...


پس باید یک عقل سالم بفهمدهیچ شیعه ای بابغض دشمنان اهل بیت مشکلی ندارد و قطعا اهل برائت است والّا در ایمانش باید شک کند ،در ادعاء ولایت و دوستی با خدا باید شک کند.

اما هیچ جا نداریم شیپور بلند کنید و هوار بکشید که آهای اهل عالم بر فلانی و فلانی لعنت .

این کار در روایات نهی شده ،اما متاسفانه گروهی که غالبا خود را از مقلدین جناب آقای سید صادق شیرازی میدانند دقیقا همان کاری را میکنند که روایت نهی کرده و عاملینش را لعن !


جایی که علما به اتفاق بی احترامی به مقدسات اهل سنت راحرام میدانند ،بایدعده ای از مدعیان محبت اهل بیت راببینیم که عملا مخالفت علنی با معصومین دارند ...! این همان دینداری برای پرورش نفس است ! هیات میرود ، سینه میزند ، قمه می زند ، لعن علنی با قلدری تمام میکند ، داد و بیداد میکند و نمی داند عمریست نفسش را پرورانده و اسباب آزرده شدن قلب حضرت مهدی مهیا می کرده /


مقام معظم رهبری که بارها فرمودند هرگونه بی احترامی به مقدسات اهل سنت حرام است

آیت الله سیستانی فرمودند  لا تقولوا اخواننا السنة، بل قولوا أنفسنا أهل السنة ! برادر نگید ! بگید خودمون .. جانمون !


جایی روایت دیدم که براهل سنت ظلم وبدرفتاری نکنید ، این باعث میشه به شما و عقایدتان نزدیک نشوند و از معارف اهل بیت محروم بمانند ... پس اگر اهل تقیه نبودی و اشکارا همه کار کردی  جلو شیعه شدن خیلی هارو گرفتی ... و چه بسا باعث کشته شدن خیلی از شیعه ها شدی ...


اقای  حجة الاسلام طاهری امام جمعه ی یکی ازشهرهای استان کرمان ،سال 87 توسط وهابی ها ربوده شدند. ایشون 57 روز اسیر این گروه بودن در پاکستان . میفرمودند هر روز سربازها سخنرانی یکی از مفتی هاشونو گوش میدادن که بیش از سی دلیل برای کافر بودن شیعه می آورده از جمله اینکه شیعیان امامان را خدا میدانند و استناد به بعضی مداحی ها میکرده  ( مثل بعضی مداحی های مرحوم سیدجواد ... )  و اون رو پخش میکرده  ، دیگر اینکه شیعیان معتقدند باید به تمام صحابه فحش داد حتی به خلیفه دوم .. بعد هم اون مفتی میزد زیر گریه استناد هم میداد به سخنرانی آقای دانشمندکه بلند میگفت : بر فلانی لعنت و بعد هم اون مولوی میگفت ببینید  روی منبر دارند به صحابه پیامبر فحش میدهند شیعیان حتی به همسر رسول خدا به ناموس اسلام فحش میدهند .


البته آقای دانشمند بعد این جریانات توبه کردند که خب برای قبولی توبه باید جبران کنند گذشته را .. لذا میگفتن : من تو این سی سال طلبگیم یک مدتی رو یک اشتباهی میکردم بارها رو منبر گفتم علما و بزرگانی که منو میشناسن و من نوکری شونو میکنم همه مشترکا میگن تو میتونستی با این منبر و این بیان چقدرسنی رو شیعه کنی اما چون تکنیک و توجه بهش نداشتم شیعه که نشدند هیچ ،گاهی بدبین هم شدند. یعنی یک سنگر عقب ترشون روندیم و  این اشتباه است اشتباه منو تکرار نکنید ... ( 13 )


سخنان جدید از ایشون ؛ حتما اینجا بخونید



امام علی علیه السلام میفرمایند : لا تری الجاهل الا مفرطا او مفرّطا  جاهل یا افراط میکنه یا تفریط ...

یک عده کم درایت دیگه هم هستن باز   از اون طرف... تمام مشکل ما با جریان افراطی گری طرفداران آقای سیدصادق شیرازی همین لعن های علنی و تقیه نکردن هاشون هست اونوقت پیدا میشن افرادی که باز به ایشون علنی و آشکار و با گردن کلفت لعن میکنن ...


(لاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ)  (14)



بابا قرآن میگه به اون کافره!! دری وری و ناسزا نگو ، چون از سر جهالتش میاد به خدا و مقدسات شما فحش میده ؛ اونوقت چی فکر میکنن یه عده ؟؟   البته بیشتر از یه عده هستن

این آیه واسه دو گروه افراطی و تفریطی و یا تمام تفکر ها و عقیده ها یک گوشزده ... 


شما به مقدسات عده ای فحش میدید ... اوناهم ساکت میمونن ! اره ؟؟   فردا اگر فحش و لعن به رهبری شد سببش بی عقلی و بی درایتی همین افراده بی کله هست وباید جوابگو باشند ، همونطور که اگر هر بی احترامی به اهل بیت و شیعیان بشه ، اون کسانی مقصرند که باتقیه نکردناشون باعث تشدید دشمنی جاهلان شدند .


لولا التقیه ما عبد الرحمن :   اگر تقیه نبود دینی باقی نمیموند و خدایی عبادت نمیشد .

تقیه ...






یا علی



1)  بحارالانوار جلد 27 صفحه 58

2)   بحارالانوار ج27ص 57

3)   وسائل‏ الشیعة ج : 28 ص : 345 

4)   امارة الولایة: ص 51 ـ و تعلیقه شفاء الصدور: ج 2، ص 48

5)  تفسیر عیاشی ج1ص156 – بحارالانوار ج30ص215

6)  بحارالانوار 52/386 ح201

7)   بحارالأنوار ج :27ص 58       

8)    بحار الانوار، ج 72، ص 422

9)    تحف العقول، ص 308

10)  بحار الأنوار :75/70/7

11)  بحار الأنوار، ج۷۱، ص۲۱۷ – تفسیر صافی فیض کاشانی، ج۲، ص۱۴۸

12)  آیه مبارکه 2 حجرات

13)  کتاب آب را گل نکنیم

14)  ایه مبارکه 108 انعام

نظرات  (۲۰)

سلام علیکم
واقعا مطلب به جایی بود ولی حیف و صد حیف بعضی جوانان نمیدونم از روی جهال یا هرچی تن به حرف های عمامه های انگلیسی میدن ، هفته وحدت هم نزدیک و بازار این جماعت داغ میشه ، کاش هیچوقت جلوتر و کندتر حرکت نکنیم برای مثال مثل واقعه غدیر که جامونده ها رو پیامبر گفتن بگید زودتر برسن و اون هایی که جلوتر بودن گفتن برگردید کاش کاش فقط به گفته معصومین عمل کنیم
صحبت از حرم امام رضا شد دلم خونه ، ماها از غرب کشور میاییم شرق کشور سعادتی میشه ولی اینجور چیزهارو میبینم واقعا ناراحت میشیم چون ما تو شهرهایی هستیم که با برادری رفتار میکنیم و برادرهای اهل سنت تو حسینیه ها تو محرم هم پای ما عزاداری میکنن و اینکار هاست که دشمن رو به خشم میکشونه و میخواد این اتحاد نباشه و خوشبختانه نتونسته !
راستی حاج آقا ما خیلی دوریم خیلی سالی یک بار توفیق پیدا کنیم بیاییم حرم
میشه ما ملتمسین دعا رو هم رفتید حرم دعا کنید و نائب الزیاره باشید ؟ً!
خیلی التماس دعا
پاسخ:
و علیکم السلام و رحمة الله /

من کلا به این لفظ (عمامه) حساسیت خاصی دارم /   نمیدونم چی بگین؛  دزد لباس ، هتک حرمت کنندگان به عمامه رسول خدا یا...
این کلمه حیف است که مضاف انگلیس قرار گیرد .

جلوتو و عقب تر هردوشان منحرفند . بله/
خدا همیشه این زیارت امام مهربانی ها را روزی تان بدارد /
بله میشه . به شرط اینکه شما هم دعا کنید ما لیاقت این همسایگی را حفظ کنیم
سلام علیکم

خیلی مطلب مهم و قابل تاملی بود.
ممنون...استفاده کردیم.

یا زهرا(س)

پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله /
ان شا الله توفیق علم و عمل به وظایفمون داشته باشیم
یا علی
۱۱ دی ۹۳ ، ۱۰:۲۷ بنده خدا
به نام خدا

سلام حاج آقا
یعنی چی فاش کردن اسرار اهل بیت؟ چه اسراری هست که نباید گفته بشه؟ 
پاسخ:
سلام بنده ی خدا/

یعنی چیزهایی که حرف درگوشی هست رو به همه نگیم ...

یعنی مثلا واقعیت هایی از اهل بیت رو جلوی دشمنانشون نگیم که ظرفیت فهم و درکشو ندارند /
یعنی جلو افراد بی ظرفیت و جاهل حرفی نزنیم که نفهمند و به خاطر آن بیشتر از اهل بیت دور بشن ...

بسیار عالی و مفید بود حرف دل ما رو زدید
من حدودا 6-7 ماه پیش با این جریان شیرازی ها آشنا شدم و سعی کردم راجع بهشون اطالاعت بیشتری کسب کنم و تا جایی می شدم به دیگران هم راجع به کارهاشون اطلاع رسانی کردم ، دوستانی که وقت مطالعه ندارن می تونن کلیپ های خلاصه و مفید راجع به این جریان رو از سایت www.fetan.ir  با عنوان عمامه های انگلیسی رو دانلود کنن و ببینن ، به اینا میگن شیعه های افراطی ، یا به قول نویسنده شیعه تر از امیرالمومنین ، ... خواهرم که رفته بود کربلا میگفت توی یکی از موکب ها به صورت نامحسوس ولی سریع و گسترده بروشورها و تبلیغات و صحبتهای این مرجع تقلید قلابی رو پخش کردن  بین دانشجو ها و زائر ها  ، البته اون موقع اطلاعی راجع به این قضیه نداشتن و یکی از دوستاشون که می دونسته به صورت نامحسوس رفتن و بروشورها رو جمع کردن ....
راستی آیات 106 نحل و 28 آل عمران هم در اثبات تقیه توی قران آمده (منبع: کتاب تاریخ عمومی حدیث با رویکرد تحلیلی نوشته دکتر معرفت )
یااعلی
سلام خدمت همسنگری بزرگوارمون . خیلی خیلی شرمنده از بابت نبودنم و سر نزدنم . من هیچکدوم از شما رو فراموش نکردم ولی به دلیل شرایط جدید زندگی و از دواج و نبود اینترنت در منزل مدت زیادی از وبلاگم دور هستم . الان هم چون به مهمانی منزل مادر اومدم تونستم بیام اینترنت . خلاصه شرمنده همه هستم . دعامون بفرمایین . یا علی . سلام ما رو هم به بی بی معصومه (س) برسونین
پاسخ:
سلام علیکم /
 خیلی عالی ...

ان شاءالله که زندگی ای برمحور توحید و محبت امیرالمومنین داشته باشید.
دشمن امیرالمومنین شرمنده...
ما مشهدیم البته !   سلامتونو به برادر حضرت معصومه میرسونیم !!
یا علی
خفقان شده بود این فریاد درگلو
گویی هرچه ناله میکنم کسی نمیشنود
نمیدانم من لال شده ام وصدایی از گلویم خارج نمیشود
یا گوش های انان کر شده...
خدا خیرتان بده که فریاد گلوی خفه شده مارا گفتید
دست به قلمتان مستدام موید باشید
پاسخ:
خدا توفیق علم و عمل به ما ارزانی دارد /
عاقبتتون بخیر
یا علی
۱۱ دی ۹۳ ، ۲۲:۱۷ نفیسه هاشمی
سلام.خیلی ممنون بابت این نوشته.
حیف که آقایان شیرازی سید هستن...حیف..!!
راستی حاج آقا یه سوال:
بالاخره بنده متوجه نشدم این آقای دانشمند دست در دست این جریان شیرازی ها داره یا نه!
چون یه ویدئویی از ایشون میدیدم که رفته بودن شبکه امام حسین (منسوبِ به جریان شیرازی ها) و حرف هایی میزدن که عمیقا ناراحت شدم با دیدن این ویدئو.
یا شنیدم کسانی مثل آیت الله قاضی رو قبول ندارن و...
اما اینطور که شما تو این پست ازشون نوشتین اینجور برداشت کردم که به تفکر شیرازی ها وابسته نیستن.
پاسخ:
سلام /

حیف !!
ایشون یه سری کارهای اشتباه داشتند که مهم اینه الان خودشون اعلام کردند پشیمانن و خطا بوده و طلب غفران و بخشش الهی داشتند . این خودش خیلی مهمه . اما به هر حال برای قبولی توبه اون همه اثرات مفی را باید جبران کرد ... الباقیش خیلی مهم نیست  ملازم دستورات رهبری و علما باشید خیلی این قیل و قال ها هم واستون مهم نباشه .. خیلی ها هستند نفهمیده مخالفت با آقای قاضی و ... میکنن !

یا علی مدد
۱۲ دی ۹۳ ، ۰۰:۰۹ علی محمودزاده
مطلب خوب و صحیحی بود.

ولی ظاهرا خود شما در این مطلب رعایت تقیه را نکرده‌اید. همانگونه که ممکن است در حرم امام رضا علیه السلام هم از دیگر مذاهب وجود داشته باشند، مطالب وبلاگ شما هم ممکن توسط دیگر مذاهب خوانده بشود. در قسمت‌هایی از بحث چنان صحبت کرده‌اید که اگر بخوانند قطعا آزرده خاطر می‌شوند. بایست کمی با پرده‌تر بیان می‌فرمودید.
پاسخ:
سلام
حقیقش حرف شما درسته . راست میگید .
اما میدونید اقتضاء این فضای سایبری که اگر شما حتی اسم یکی از خلفا رو سرچ کنید فحش های رکیک زیر و بالا رو  میاره و دیگه در فضای اینترنت هیییچ حجابی باقی نذاشتند این نوع نوشته ها خصوصا این وبلاگ که مخاطبینش غالبا افراد مشخصی هستند و خیلی به ندرت غریبه وارد می شود و نوشته در جهت حفظ احترام مقدسات هست زیاد مشکلی ایجاد نمیکنه . اما با شما در کل موافقم .   چاره ای جز این  واسه توضیح و نشر عقیده ی صحیح نداریم .
و اینو بدونید اهل سنت  میدونن که در عقیده ی شیعه خلفاء کافر و مستحق لعن هستند اما علمی این رو ادعا میکنن و بدور از هر گونه تشویش و بی ادبی ...
مهم بی ادبی نکردن و بی احترامی به مقدساتشون نکردن به طور علنی ست ...
۱۲ دی ۹۳ ، ۲۱:۱۰ زهرا سادات عظیمی
سلام. اینکه آیه اورده اید و استدلال نمودید که کفار را هم نباید بد و بیراه گفت گویا در برداشت اشتباه شده باشد. چراکه با این نتیجه دیگر به آمریکا و هلوکاست و اسرائیل و غصب فلسطین هم نمی شود چیزی گفت. آنها نیز کافر اند و اگر در راهپیمایی ها مرگ بر آمریکا بگوییم آنها هم اعتقاد ما را مرگ میگویند.
پاسخ:
سلام بر شما /

اول اینکه برخورد اسلام با یهود خیلی قاطع بوده و هست و تقریبا میشه گفت تقیه ای نداره !
لذا بحث امریکا و هلوکاست  از دسته ی بر خورد با یهود است...

و ثانیا : همین مرگی رو هم که به امریکا میگیم باید طوری مشخص کنیم که معلوم باشه منظور ایادی و سران کفر دولت است نه مردم و کشور امریکا ...
واگر چنین فضایی نباشد و مشخص نباشد که منظور ما همین دولتمردان مزدور است همین مرگ بر آمریکا و خصوصا اتش زدن پرچمش کاملا اشتباه است...

سربازان و عزیزانشونو در این پرچم میذارن و واسشون احترام داره ... ما با مردم امریکا و جامعه شون که مشکلی نداریم ... دشمنی بر عقاید و ظلم های گروه خاصی از آنهاست /

ضمنا اصلا نمیخواستم کامنت بدون ادرستونو جواب بدم . اینا قانون بر جواب دادن وجود آدرس است /
بسم الله
جامع و عالی بود
ممنون
با لعن و سب آشکار عملا گوش شنیدن رو از طرف مقابل میگیریم و هیچ زمینه‌ی بازگشتی باقی نمی‌ذاریم و این بماند که مساوی با انزوای شیعه‌ست، و بماند که این انزوا رو چقدر دشمنانمون میپسندن و بماند که سرپیچی خیلی جسورانه از فرمان ولی محسوب میشه، برای شقاوت آدمیزاد همین بس که عمل و گفتارش راه‌های هدایت رو مسدود کنه و زمینه‌ساز ضربه زدن به مذهب اهل بیت باشه.
نمیدونم واقعا. سران این فتنه که بی شک خودشون کاملا به مسیرشون واقف هستن و با جان و دل در راه وهن شیعه حرکت میکنن ولی تعجب میکنم از طرفدارانشون که به فرمایش آیت‌الله جوادی آملی خودشون رو از جناب مقداد و سلمان هم شیعه‌تر می‌دونن.
یا الله و یا رحمن و یا رحیم
یا مقلب القلوب 
ثبت قلوبنا علی دینک

پاسخ:
سلام علیکم و رحمت الله ..
الحمدلله ان شا الله منشاء اثر خیر باشه.

خدا اون منحرفینی که دارن تیشه میزنن به اصول عقیدتی مارا که قابل هدایتن هدایت، والا نیست و نابود خار و ذلیل و رسوا بفرماید ...
هفته وحدت مبارک و شادباش
۱۹ دی ۹۳ ، ۱۹:۵۷ سیده درسا
سلام

وبتون عالیه
خدا قوت و احسنت به شما
من و دعا کنید لطفا :)
با تبادل لینک موافقید؟؟
من وب شما را لینک کردم
*************************
راجب متن اطلاعاته مفیدی دادید.. ممنونم
پاسخ:
سلام
عید برشما مبارک

ممنونتونم.  با تبادل که کلا مشکل دارم ... ! اما حتما در اولویت های لینک هستید به امید خدا!

پیروز در بندگی باشید
یاعلی علیه السلام
۲۰ دی ۹۳ ، ۰۰:۴۰ جوان انقلابی
سلام لطفا به این مطلب مراجعه کنید http://javanenghelabi.ir/ %d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%be%db%8c%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%84%d8%b9%d9%86-%d9%88-%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d9%86/?replytocom=96621#respond
۲۲ دی ۹۳ ، ۱۹:۴۷ چادرخاکی
اتش روشن میکنم و عهد میکنم تا خاموش شدنش دعایت کنم. میدانم به انچه میخواهی میرسی چرا که من هر بار یک هیزم اضافه میکنم....
مراهم دعاکنید
پاسخ:
خدا خیرتون بده ... حاجاتتون روا  اتیش ولی خطرداره ها  :)
امام حسین(ع) می فرمایند:

نیاز مردم به شما از نعمت های خداوند بر شماست،از این نعمت خسته و بیزار نباشید.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////

از عشق تو گفتیم و نمک گیر شدیم...."اللهم عجل لولیک مولانا فرج"
///////////////////////////////////////////////////////////////////////
سلام علیکم.
التماس دعا.نایب الزیاره ما هم باشید حاج آقا
پاسخ:
سلام و رحمتت خدای مهربان بر شما

حاجاتون روا /   به یاد همه ی بزرگوارانی که مودت و عشق آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام رو تو قلبشون دارن هستیم
یا علی مدد
عالی...
پاسخ:
عاقبت بخیر باشید /
دروووووووووووووووووووووود برررررررررررررر سید صادق شیرازی                                         ولعن بر دشمنان ایشان
پاسخ:
بله دیگه ...    اسمتون که این باشه ما هم هیچ توقعی نداریم..  !
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۱ استغفار راه نجات
سلام علیکم مطالب زیبا و قابل تأمل هستند و مستدل و مستند ، الحمدلله که هنوز هستند کسانی که احادیث اهل البیت علیهم السلام را بفهمند.در خصوص کسانی که به جای بحث   زبان به توهین میگشایند باید گفت از کسی که علم و فقه و عقل و شعور ندارد بیش از این انتظاری نمیرود.چرا که وصفشان در کتاب خدا هست.بل اکثرهم لا یشعرون...لایفقهون....لا یعلمون...لایومنون....لایعقلون.
اگر دوستان هر نوع شبهه ای در خصوص وهابیت ، بهاییت ، مدعیان دروغین مهدویت (احمد الحسن کذاب - یمانی اینترنتی) برایشان پیش آمد این حقیر آماده ی انجام وظیفه هستم.
نشانی وبلاگ- http://esteghfarrahenejat.blogfa.com
اینستاگرام-saeed_976168
اسلام و اهل بیت و علما که هیچ اراده و سخنی نمیتوانند در مقابل ولی فقیه شما داشته باشند، 

اولا بگو ولایت حضرت معصومین که کلام و نظرشون کلام خداست، از جانب خدا داده شده، ولی فقیه رو هم خدا انتخاب کرده، یا چنتا عالم (که خوب یا بد بودنشون) معلوم نیست!

دوما اجتهاد در برابر نص باطل است، ظاهرا ولی فقیه شما نظرش باطل کننده نظر امام صادق علیه السلام هم هستش!

پس با همون ولی فقیهت محشور شی ان شاءالله ( سوره اسراء آیه 71)
پاسخ:
اولا وعلیکم السلام !

پسرجان  برو در خونه خودتون بازی کن...
اگر ما با ولی فقیه مان محشور باشیم که اووج سعادته
شما چه میگویی گل پسر ؟
سوال داری مشکل داری مثل مرد با ادرس بیا بپرس جوابتو بگیر برو ... افاضاتم نکن
از بالاترین سعاداته که توفیق محشور بودن با ولی فقیهم را داشته باشم.
ولی فقیه خادم و سرباز و دانش اموخته و نماینده ی معصوم است
حالیته ؟ 
آقا شیخ عبدالزهرا از شما بعیده که به یک مرجع تقلید توهین کنید و حرف چند کلیپ مزخرف رو باور کنید بیشتر علمای بزرگ معاصر نظرشون با آقا سید صادق یکی هست پس اونا همه ....
پاسخ:
مرجع ؟
توهین ؟
کلیپ؟


مطلب خیلی گویاست ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی