طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

کاهش جمعیت و ضربه ی سهمگین بر پیکره ی مسلمین /

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۰۰ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم



قال رسول الله صل الله علیه  آله و سلم :     اُطلبوا الولدَ ؛ فانّی مُکاثرٌ بکم الاُمم غَدَاً

/  وسایل الشیعه؛جلد14


http://www.xum.ir/images/2014/04/23/IMG%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B4%DB%B2%DB%B3%DB%B1%DB%B4%DB%B2%DB%B8%DB%B0%DB%B6.jpg


مساله ی فرزند آوری در اسلام از مسائل خیلی مهم شمرده میشود تا جایی که حتی در هنگام ازدواج از ویژگی های دختر شایسته برای انتخاب  ولود  بودنش شمرده شده .   ولود صیغه ی مبالغه ست ! یعنی نه تنها دختری سالم و بچه زا باشد که بهتر آن است از خانواده ای که بسیار فرزند آور اند باشد ..

تا انجا که رسول خدا فرمودند فرزند زیاد بیاورید که من به زیادی امت خود در روز قیامت مباهات میکنم .. ولو به بچه های سقط شده ی از شما ...

http://www.ammarname.ir/sites/default/files/news/picture/1392/10/28/poster-ej-fr(85).jpg

روایت است بچه های سقط شده و نوزادان از شیعیان امیر المومنین را در مهدکودکی آسمانی و الهی ! جا میدهند و حضرت ابراهیم و ساره -علی نبینا و علیهما السلام- آنان را تربیت نگهداری میکنند . چون گناهی ندارند و پاک اند ندای دخول در بهشت برایشان میدهند .   قسم میخورد طلفل که تا والدینم را وارد نکنید داخل نمیشوم .. وخدا به برکت این فرزند پاک پدرومادرش را هم بهشتی میکند /


کتابیست  خیلی کم حجم و کوچک ، خاطرات مستر همفر  جاسوس انگلیسی در ایران و برخی ممالک اسلامی

برخی از افشاگری هایش بعد از بازنشستگی است

همفر فهرستی از سفارش و توصیه های  مندرج در اسناد وزارت مستعمرات  انگلیس برای از میان بردن نقطه های قوّت مسلمانان می نویسد که حتما مراجعه کنید و بخوانید .   مورد 20 آن طرح کاهش جمعیت است !


این طرح قرار بود در تمام جهان اجرا بشه ..    قوی ترین کشور این برنامه در پیشبرد اهداف دشمنان اسلام  ایران بود !    تنها کشوری هم که حتی یک باردر این سالها ولو به اندازه ی یک پیام بازرگانی تبلیغ در کاهش جمعیت نکرد اسرائیل بود /

در این سالها که وزارت خانه های ما و بخش های مختلف کشور با انواع تحریم ها مواجه بودند ، تنها وزرات خانه ای که راست راست راه رفت خوووب خرج کرد و هیچ کمبودی نداشت وزارت بهداشت بود !!  فتامل جیّداً ..

خدا لعنت کند باعث و بانی هایش را که نسل شیعه ی امیرالمومنین را قتل عام کردند ..

سادات بنی الزهرا  الحمدلله در کشور ما زیادند .. تا بحال هم مهمترین نقش ها در علمداری بیرق تشیع همین سادات بودند .. نمونه اش همین الان ؛  سید حسن نصر الله ..   الامام سیدعلی خامنه ای .. سماحة ایت الله السیستانی ../   سادات موسوی زیاد داریم  همچنین حسینی .. یا طباطبایی ها که سادات حسنی هستند ، اما سادات رضوی خیلی کمتر داریم  اکثرا هم همین اطراف خراسان اند .

خبر رسید یک روستا 300 نفر زن و مرد سادات رضوی به تبلیغات کاملا مشکوک بهداشت به وسیله ی اکیپی که با اتوبوس بهداشت به روستا رفته بودند همه را ... از یک دم عقیم کردند.   همان وازکتومی و توبکتومی !


همون عملی که به رایگان تا همین پارسال  که نه.. همین چند ماه پیش انجام میشد .    البته هنوز هستند مراکزی که  رایگان عقیم کنند شیعه ی امیرالمومنین رو تا دیگه نتونه نفس لا اله الا الله گو و یاعلی گو به دنیا آورد

همون عملی که با توجه به شرایطی که مراجع گذاشتند انجامش قطعا حرام است..

دوشرط برای جائز بودن این عمل وجود دارد : 1/  موجب عقیمی دائم نشود 2/ امکان بازگشت وجود داشته باشد

که این حالت فقط برای یکی دونفر در هزار نفر ممکن است !!

بماند که همه ی مراجع میفرمایند حتی اگر دوشرط بالا هم فراهم باشد باز درصورتی که مستلزم لمس و نگاه حرام باشد قطعا این عمل حرام است الا در موارد شاذی که خوف جان زن از بارداری میرود .

و این نگاه حرام جزء لا ینفک عمل است ...!

کلام مقام معظم رهبری در باره ی مساله ی کاهش جمعیت در مهر 91  خراسان شمالی :

( من معتقدم کشور ما با امکاناتی که داریم میتواند صدو پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد . من معتقد به کثرت جمعیتم ... {بعد جملاتی در نقد کاهش جمعیت} ..مسئولین کشور و از جمله رهبری در این اشتباه سهیم هستند و باید از خداوند طلب عفو کنند )


فدای حریت و آزادگی این سید اولاد زهرا .. من البته میدانم و شک ندارم این استغفاری نیابتی از عاملین اصلی این جریان بود که میدانم چه کسانی هستند... و خیلی وقت های دیگر روبری رهبری ایستاده اند ..

اما به هر حال بد نیست برای یک عده خشک مغز به اصطلاح ولایی که دم از فدایی بودن رهبر میزنند و هیچ قدرت استنباط عقلی ندارند ... من که دل خونی از این جماعت دارم ..   رهبری جامعه اند . امر کنند روی چشمان من و شماست و اطاعتشان واجب .. اما مرد حسابی تو داری مقام عصمت میتراشی برای غیر معصوم ! عصمت فقط از اهل بیت علیهم السلام است .. میگویم فلان حکم این طور است .. تمام مراجع نظرشان این است .. انقدر بی درایت و بی بصیرت است که کاش لا اقل محکم از قول رهبری اثبات میکرد ! ماست را به دروازه میدوزد که حضرت آقا نظرشان چیز دیگریست .. من این را فقط بی عقلی میخانم .. نمونه اش همین  داستان  خواننده ی جدید ولایی ما ! که در پست های گذشته مرور شد .. 

اینکه از الات قطعا حرام موسیقی استفاده کرده .. اینکه در قالب اهنگ های حرام شعر خوانده .. اینکه با افتخار بعد اجرای موسیقی حرام در مصلی ! گفت افتخارم است که جاهایی اجرا کردم که هیچ کس تا بحال اجرا نکرده اینکه ... همه را به ادعایی از خودش که گفته رهبری درباره ی یکی از قطعه هایش  او را تحسین کرده .. توجیه میکنند که آقا موافق و مشوق ایشونند !!  اگر هم چیزی بود مربوط به همون یک قطعه بود .. اون هم لعلّةٍ که بماند

اصلا گیریم که آقا گفته باشند ..  خب که چی ؟!!  مرد مومن    فرق بذار بین معصوم و غیرش

من خاک پای امام خامنه ای رو هم سرمه ی چشمم میکنم  اما  آقا حکم ولایی که ندادند ..  چه بسا چیزی که ایشون جائز میدونن رو من به واسطه ی مرجع تقلید خودم حرام بدونم و بلعکس ..   بحث علمیست و فقهی !

بله .. به جای جهاد و حکم ولایی که برسه  مرجع تقلید و خود من و پدر و مادر من هم فدای رهبرم..


این حرف ها رو زدم بخاطر اینکه بگم ؛ در همان بحبوحه حرف از کاهش جمعیت  یکی از آن سادات علمداردین  فوق الذکر کتابی نوشتند کامل مستدل فقهی و استنباطی و منطبق با علم روز پزشگی به نام

رساله ی نکاحیه  ؛    کاهش جمعیت  ضربه ی سهمگین بر پیکره مسلمین

حضرت علامه ایت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی    / افاض الله علینا من برکات تربته


حتما بخونیدش .. کتاب خیلی زیبا و خواندنیست

تقریبا میشه گفت حرف هایی که الان میزنند و مقاله هایی که مینویسند چیزی از این کتاب بیشتر نداره 


کاریکاتور,فرزند,بچه,کودک,زیاد,ینج تا بچه,زندگی,بهتر,بیشتر,تصویر سازی,خانواده,فرزند,پدر و مادر,سگ,زن,مرد,دختر,پسر,سی سال بعد,آینده,خانه

خدا واقعا خیلی با بانوان خوب راه اومده ... خیلی ثواب های گنده گنده !

پیامبر اسلام(ص) فرمودند:

اِذا حَمَلَتِ المَرأَةُ کانَت بِمَنزِلَةِ الصّائِمِ القائِمِ المُجاهِدِ بِنَفسِهِ وَ مالِهِ فى سَبیلِ اللّه  ، فَاِذا وَضَعَت کانَ لَها مِنَ الأَجرِ ما لا تَدرى ما هُوَ لِعِظَمِهِ، فَاِذا اَرضَعَت کانَ لَها بِکُلِّ مَصَّةٍ کَعِدلِ عِتقِ مُحَرَّرٍ مِن وُلدِ اِسماعیلَ ، فَاِذا فَرَغَت مِن رَضاعِهِ ضَرَبَ مَلَکٌ عَلى جَنبِها وَ قالَ : اِستَأنِفِى العَمَلَ، فَقَد غُفِرَ لَکِ

هنگامى که زن باردار مى شود ، همانند روزه دارِ شب زنده دار و مجاهدى است که با جان و مالش در راه خدا جهاد مى کند و هنگامى که فارق شود ، پاداشى دارد که نمى دانى عظمت آن چه قدر است و هنگامى که شیر بدهد ، در هر بار مکیدن ، پاداش آزاد کردن یکى از فرزندان اسماعیل علیه السلام براى اوست و آن گاه که شیردادن تمام شود ، فرشته اى بر پهلوى او مى زند و مى گوید : «عمل را از نو آغاز کن که بى تردید ، آمرزیده شدى»   (أمالی صدوق، ص‏411).




روایت دیگری خوندم که خداوند دوست دارند زن ها را یا در حال بارداری و یا در حال شیر دادن ببیند ..

جالبه که سلامت جسمی و روحی زن هم در همینه! در این باره مرحوم علامه طهرانی اینوطور نوشتند:

سلامت بدن و روان زن در زائیدن است؛ در حامله شدن و شیر دادن است. بَه بَه از بانوانى که یا در شکم خود بچّه مى‏پرورند، و یا در آغوش خود بچّه را شیر میدهند! این بهشت است. این سُبُل سلام است.

 خداوند خالق آفرینش، مزاج زن را طورى آفریده است که از زمان بلوغ تا دوران یائسگى پیوسته مزاج او غذاى خاصّى را مطابق مزاج طفل در بدن درست میکند؛ و آن خون حیض است که در زمان حاملگى این خون در رحم مادر غذاى طفل است. علّت آنکه زنان در دوران باردارى غالباً عادت ماهیانه نمى‏شوند براى آنست که این خون در رَحِم صرف غذا و طعام جنین میگردد.

 و چون بچّه را زمین گذارند و وضع حمل کنند، این خون تبدیل به شیر شیرین سفید و نرم و راحت و ملایم با مزاج نوزاد مى‏شود، و از سوراخهاى پستان سرازیر مى‏شود. فلهذا زنان در دوران رضاع و شیر دادن نیز غالباً عادت‏ ماهیانه نمى‏شوند.

أمّا وقتى که آبستن نیستند و شیر هم نمیدهند، این غذا مصرفى ندارد و بنابراین از دهانه رحم خارج و دور ریخته مى‏شود. یعنى زن بواسطه عدم حمل و عدم رضاع (آبستن نبودن و شیر ندادن) مقدارى از قواى بدنى و جسمى خود را که خداوند بصورت خون در آورده است هَدَر نموده و ضایع کرده است. فلذا از رحمت خدا دور است. و خداوند در اینجا به وى إجازه عبادت و خشوع و خضوعى را که بواسطه نماز و روزه و طواف حاصل مى‏شود نداده است.

 

زن باید مانند مرد پیوسته راه تقرّب را بپیماید، و آن وقتى است که: دوش به دوش مرد نماز بخواند و روزه بگیرد و طواف کند؛ و این فقط در وقتى است که حامله باشد و یا طفل خود را شیر دهد.

این زن قرین رحمت خداست که حائض نیست؛ و اجازه رکوع و سجود و قیام و طهارت به وى داده شده است. و اجازه صیام به وى داده شده است. و اجازه طواف گرد کعبه به وى داده شده است.

بنابراین، زنان باید پیوسته یا حامله باشند و یا شیر دهند، تا در کاروان انسانیّت و حرکت به سوى معبود و محبوب، و قبله مشتاقان و کعبه عاشقان و پویندگان به سوى حرم و حریم امن و امان او، با مردان هم آهنگ باشند.

حائض شدن زنان موقعى است که در این کاروان نشسته‏اند و از حرکت افتاده و متوقّف گشته‏اند. بنابراین، اصل در زنان عبادت است؛ یعنى اصل در زنان حمل و رضاع است. حیض زنان خلافِ اصل است؛ یعنى عَدم حمل و عدم رضاع خلاف است. فتَأمَّلْ در این نکته دقیق.

این حقیر روزى به یکى از پزشکان حاذق و بصیر و متعهّد که سخن از این موضوع به میان آمده بود، گفتم: سلامت و سعادت زن در اینست که: یا حامله باشد و یا بچّه در زیر پستان خود داشته باشد.

قدرى تأمّل کرد و گفت: آقا این گفتار، مطابق آخرین نتیجه کنگره‏هاى پزشکى است که امسال در آمریکا برگزار شده است. و من تز دکترى خود را در آمریکا در همین موضوع قرار داده‏ام.


ادامه دارد ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۳
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۴۰)

با سلام.
مطالبتون کاملا مفید و صد البته اثرگزار بود.اجرتون با خدا
منظر پست های بعدی در این خصوص هستیم
لطفا اگر امکانش هست در مورد کارکردن زن که در این چند هفته در برنامه سمت خدا ، حاج آقا حسینی قمی صحبت نمودند ، شما هم پست بزارید تا همه بتونند استفاده کنند
به نظر من که خودم یک دختر هستم ، دلیل کاهش نرخ جمعیت در این چندساله این است که زنان وارد بحث اشتغال شدند و می خواهند وانمود کنند که پا به پای مردان می دوند درحالی که غلط است ، یکی دیگر بحث تحصیل در مقاطع دانشگاه آن هم رشته های مردانه و ناسازگار با روحیات یک زن است دست به دست هم داده تا زنان کمتر به فکر فرزندآوری باشند چه برسد به چند فرزند ،چون به نظرشان فرزند مانع ادامه کار یا تحصیلشان می شوند که تفکر از اساس غلط است و غربی.
لطفا راجبه این موضوعات هم مطلب بزارید.من به عنوان یک دختر18 ساله کاملا حرف های شما را قبول دارم و همین طور کارشناس عزیز سمت خدا ولی پدرم مخالف، همیشه بحث داریم.خیلی خوشحال میشم وقتی میبینم همچین کسایی هنوز هستند که حرف های مرا جدی بگیرند.یا حق.
بنده هم از ابتدا نظر مساعدی نسبت به کم جمعیتی نداشتم
ما از یک خانواده کم جمعیتیم و لااقل ضررهای دنیویش را به عینه دیده ایم
خدا توفیق دهد برای فرزندان صالح وسالم بیشتر
لینک شدید
سلام خودتون چندفرزنددارین؟عکس کناروبلاگ خودتون هستین؟

پاسخ:
پاسخ:
سلام ..

معمولا به نظرات بی آدرس جواب نمیدم ... لطفا با آدرس تشریف بیارید

یک ساله که زیر یک سقف زندگی میکنیم / اقدام کردیم دعا کنید خداوند عالم روزی کند
بله تصویر بنده ست
۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۵:۵۳ یک شیعه با سلاح قلم
جسارته ها ولی باید عرض کنم: عالم بی عمل به چه ماند؟ به زنبور بی عسل!!!!!!!!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام .. بله درسته ... جسارتو میگما .. حتما جسارت فرمودید .
ماتازه یک سال و چند ماهه خونه ی خودمونیم و اقدام کردیم برای تولید عسل !
سلام مطلبتون مثل همیشه عالی وبروز بود مادو فرزند داریم اما قربانی حلواحلوای درس شدیم وخیلی از فرصت هامون روز از دست دادیم خدا لعنت کنه کسیارو که ما رو قربانی دو فرزندی و دانشگاههای کذایی کردن من خودم یکی از فامیل ده سال پیش که اومدیم خونه خودمون گفت یه نصیحت میکنم که به گوش بگیرید راحت زندگی کنید دوتا بچه بیشتر نیارید!!!!! البته اایشون خودشون باتمام مقیداتی که داشتند واهل خمس ونمازو روزه ودستگیری نیازمندان هستند گول خوردن وکلا هبزرگی سرشون رفت الان دوتا دختر دارن که به خاطر امکانات زیاد که حداقا هشت فرزند رو به خوبی اداره میکرد اصلا درست بار نیومدند وتو جامعه مثل یه شیعه علی علیه السلام رفتار ندارن وسنشون هم بالا رفته ولی پدر مادر خودم نه تا بچه داشتن درسته مشکلات زیادی داشتند ولی الان همه زندگی های خوب ومتوسط ومذهبی دارند وبنده خدا الان دیگه بچه هاشون به فکر خارج رفتن وبر باد دادن ثروت پدری هستند وایشون خیلی احساس تنهایی وسر خوردگی دارند وخانمشون میگن اگه به عقل الان بودیم سه چهار تای دیگر هم بچه می اوردیم!!!!
خدا عاقبت هممون رو بخیر کنه

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم ممنونم شما لطف دارید / هذا من فضل ربی . ان شا الله که با اخلاص و در جهت رضایت حضرت صاحب الزمان باشه

اشکالی نداره . هنوز دیر نیست ! شما تا 50 سالگی وقت دارید هر دوسال یک بچه !
استادمن 28 سالگی ازدواج کرد الان 40 و اندی سن داره .. چند ماه پیش فرزند یازدهمش سید عباس به دنیا اومد . ما شا الله انقدر خوشگل و ناز هست ...

به برهان ثابت میشه که تربیت بچه ها در خانواده های پر جمعیت به مراتب محکم تر و پایدار تر است از خانواده های یک یا دو بچه ای ..
ان شا الله در مطالب بعدی نگاشته خواهد شد/

خدا شما رو یاری کنه که دغدغه ی دین دارید .
یا علی
سلام علیکم
خداقوت
ایشالله که امساله عیدیتونوحضرت زهرا یه یه کندو(چندقلو)کنه...
براتون دعامیکنم ...
اللهم عجل لولیک الفرج
همچنان جواب کامنت ندیدآآآآآآآآآآآآ


پاسخ:
پاسخ: سلام / بی ادرس جواب کامنت نمیدیم !
ممنونم از دعاتون .. ان شا الله هرچه که خیر است ..
خدا خیرتون بده . عاقبت بخیر شی جَوون/
چه کلاسی هم میذاری بی آدرس جواب نمیدم. نده به درک

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم /
عاقبت بخیر شید بحق صاحب اسمتون برادر گل
۰۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۵۳ www.talabemontazer.blogfa.com
سلام به شما دوست گرامی با مطلب دوم به نام حال و هوا بروزم اگه دوست داشتی بیا ببین و نظری هم بزار براش راستی امتحان حوزه هم دادم دعا کنید که قبول شم ممنون

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیزم
خدارو شکر ان شا الله موفق هستی . خدا پشت و پناهت باشه داداشم
سلام .
قشنگ بوت !
وبقول حاج آقا حسینی عزیزمون ؛ « ان شاء الله خداوند شما را یاری بفرمایـــــــد.»

موفق و مؤید باشید...

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خیلی متشکر
ان شاء الله تعالی ...
در پناه حضرت مهدی
احسنت به این قلم
عالی نوشتید
* در مورد کتاب مستر همفر، وقتی می خواندم مهمترین قسمت هایش که ذهنم را درگیر کرد این بود که یک جاسوس انگلیسی فقط برای اینکه زبان قران یاد بگیره چند سال چه سختی ها که نکشید، پیش همون نجار بد اخلاق شاگردی ها کرد و ... اما الان بعضی از .... مغنی را زیر باد پنکه با استاد خوش اخلاق به زور می خوانند.
* کتاب علامه تهرانی هم قبل از بحث مطرح شدن زاد و ولد در ایران برای یکی از دوستان گرفتم بسیار تمجید کرد از کتاب (شاگرد آیت الله قاضی و سید هاشم حداد کمتر از این بنویسد جای تعجب دارد)
* من مدتی است درگیر روش های نوین بچه دار شدن هستم (البته نه از حیث فقهی بلکه اخلاقی) مثلا نزدیکی زن و مرد در فلان شب های قمر در عقرب فقهی ملاک نیست ولی اخلاقی ناصحیح!! حالا تو بحث برداشتن اسپرم مرد و ... هزار سوال اخلاقی پیش می آید، جالب اینجاست از هر چند زوج تعداد زیادی دچار مشکل هستند، اگر کامل نفی کنیم این روشها ،را به قول شما قتل عام دیگری در شیعه رخ میدهد، نفی هم نکنیم هزاران رعایت اصول اخلاقی نقض می شود
پناه می برم به خدا از حوادث آخرالزمان
قولتان که یاد نرفته (دعا در حرم معشوق)
و من الله توفیق

پاسخ:
پاسخ:
سلام برادر عزیز / خدارو شکر . ان شا الله مورد رضایت حضرت بقیه الله باشه /

انصافا بدور از هر زیاده گویی عرض میکنم شما جزو افرادی هستید که واقعا از اشنا شدن باهاشون خوشحالم !

بله .. کمتر از این انتظار نیست ! پس شما هم آشنا هستید با این بزرگواران .
ما مشهد مدرسه ای درس میخونیم که فرزند ارشد مرحوم علامه متولیش هستند ./

اون بحثی هم که طرح کردید خیلی مهمه . من هم بهش خیلی فکر کرده بودم اتفاقا / میشه کارایی کرد تو این زمینه ، خیلی هم جالب و خوبه
یا علی مدد
سلام.پس یعنی میشه ماهم امید به بهشتی شدن داشته باشیم؟
یعنی الآن خداداهایی(هنوز نمیدونستیم که دخترن یا پسر)که ندیدیمشون (2تا بودن طفلکیا)جلوی در بهشت منتظر ماهستن؟البته قبلا هم اینو خوندم اما یادآوریش ذوق زده ام کرد
ان شاالله خدا به شما هم "خداداد" صالح وسالم بده
التماس دعا یا حق

پاسخ:
پاسخ:
سلام .. بله / روایت و وعده ی خداست ! البته همیشه گفتم 2 شرط داره : رعایت حق الناس و نماز
بله جلو در مهشت منتظر مادر و پدر مهربانشونن
ممنونم از دعاتون ان شا الله شما هم حتما به فکر خداداد های بیشتر باشید !
یاعلی
۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۷:۴۶ یارشیخ عبدالزهرا(یارطلبگی و هزارویک...)
سلام علیکم آقا
سید عباس فرزند دهم بودن یازدهمی نرجس سادات نامیده شده اند جسارتا...
ماشاالله به این ذریه

پاسخ:
پاسخ: سلاه علویه سادات خانم ... سیده ی بزرگوار ما /
آها .... راس میگید .. آمارش از دست در رفته بود !!

خدا حفظشون کنه .
ارادت داریم خدمتتون دختر خانوم ..
سلام علیکم.
چه پست زیبایی گذاشتید.
خدا خیرتون بده.
به ما هم سری بزنید. خوشحال میشیم نظرات شما رو هم بدونیم.
یا مهدی (عج)

پاسخ:
پاسخ: سلام علیکم
ان شا الله ادامه هم دارد / دعاکنید مارا .
بله حتما میرسم خدمتتون

یا علی حیدر مدد

۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۰۴ محمدامین رحمانی
باسمه تعالی
سلام بر برادری که دعاگویش هستم و دوام سلامتش از خدا خواهانم اما عنایتش مارا نمینوازد و باران رئوفت برادرانه اش بر ما نمی بارد.جویای احوال ما نمیگردد و آن چه از ما شرفیاب حضور مبارکش می شود اعم از پیامک و نظر همه را بی پاسخ میگذارد.

رحمت و رضوان خدا بر مرحوم آیةالله طهرانی و وفق الله ابنائه الکرام وبلغ سلامی الیهم
درباره ی مطالب وبلاگ که سخنی بر زبان نمی آورم که حقیقتا خود میدانی بادل ما چه میکنی و شاهکار میکنی و از آن خامه ی گرامی دُر می افشانی
به قصد کسب اطلاعات و علم افزائی و احوالپرسی پیامک های بیشماری تقدیم حضورت میگردد و مع الأسف همه بیجواب میماند.
ان شاءالله که عنایت همه جانبه ی تو شامل حال من بگردد و توفیق مصاحبت باتو به من ارزانی شود.
ما در انتظار دیدار تو لحظه شماری میکنیم و بسیار مشتاق دیدار آن برادرعزیز و دانا و فهیم هستیم.
کی این سعادت دست می دهد و به این افتخار مفتخر میگردیم؟
رزقنی الله رؤیتک و جمع الله بینی و بینک
و خاتمه ی کلام ابراز ارادت وافر و علاقه بیحد و دعا برای وجود نازنین تست که سالم و دور از آفات و مصون از بلیات و مقرون با توفیقات و در صعود و ترقی معنوی باد.
والسلام
محمدامین رحمانی
پنجم اردیبهشت 93

پاسخ:
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود خدا بر برادر بزرگوارم شیعه دلپاک حضرت حیدر
الله تبارک و تعالی داند و حضرت رضا علیه آلاف التحیه و الثنا .. که همیشه دعاگوی شما هستم به شرط لیاقت

قلبی لدیکم اخی العزیز ! ما هم مشتاق دیدار شما هستیم
باور کنید شرایطم طوریست که زیاد نمیتونم پیامک و پیام جواب بدم .. ان شا الله تابستان به شرط حیات و اذن خدا در خدمتتون هستم که خادمی زائر حضرت رضا را کنم/
شما خودت خیلی خوب و پاک و عزیزی و الا من گنه کار رو سیاه را چه به این حرف ها ..
رزقنا الله و ایاکم لقائه ... و جمع الله بیننا و بین آل الله /
۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۴۶ پرستوی مهاجر
سلام
انگار جناب رحمانی هم باشما مچ شده اند و ...


پاسخ:
پاسخ:
سلام رفیق استهبانی من !
ما اینیم دیگه ..!
خدا یک کارخونه ی بچه سازی هم به تو تفضل کنه که دست بکار شید !
سلام شیخنا
خوبی؟
کسی در صحت حرفهایت شک ندارد اما یه سوال؟؟
میشه بفرمایی وقتی به بهانه های واهی و خداناشناسانه خانواده ها مانع ازدواج ها هستند تکلیف چیست؟؟
کدام خانوداه ها؟
همان خانواده هایی که ادعای مذهبی و ولایی و حزب الهی بودنشون گوش عالم رو کر کرده
همون ها که حتی بند کفششون هم با چفیه است در راستای ولایتمداری. اما در عمل چه؟؟
جوون مردم رو به بهانه ی بی پولی و هزار تا چیز دیگه رد میکنند.

وقتی روایات در باب رزق رو میخونی میگن ما خودمون استاد اخلاقیم. اینارو ول کن.با واقعیات زندگی کن

شیخ جان تو خودت رو نگاه نکن که بحمدلله زن خوب و زندگی خدایی داری
به بدبخت هایی مث ما نگاه کن که به بهانه اینکه سید نبودیم ردمون کردند خانواده ای که مدعی دینداری داشتند.
اگه واقعا دین این رفتار رو خواسته بگو تا تکلیف مشخص بشه

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیزم
خدارو شکر الحمدلله خوب هستم..زنده ایم و سالم و هردو منت خداست بر ما

من هم از نزدیک در جریان این فاجعه هایی که شما میگی بودم .. واقعا حق داری
قطعا این افراد فردای قیامت باید پاسخگوی کارهای اشتباهشون باشن .
البته من خودم شخصا گرفتار خیلی از این مصیبت ها شدما!
راستی فقط قضیه سید بودن یک مساله ای هست که تقریبا با سنده که بعضا معتقدند سادات با هم ازدواج کنند
اما به هر حال که ما زن سیده گرفتیم !
++
با موضوع (( بزرگترین فتنه تاریخ انقلاب در راه است )) میزبان قلمتان هستم

راجع به پیشنهادتان خیلی هواییش شدم، اما عیال تاب غربتش را ندارد، جوار خواهر را بیشتر طالب است، هرچند خواهر و برادر هر دو از خاندان کریمانند.
شما دعا کنید هرچه مصلحت است!

و من الله تویق
سلام افای شیخ ازنظر دیگرا ن تو این زمونه درد دین داشتن خیلی مسخره شده اما ما همچنان افتان وخیزان میرویم شاید هم بخاطر همینه که ما لنگ لنگان هستیم دیگران حرف مارو زیاد قبول ندارن ولی خوب ته دل همه قبول دارند ها ولی یه لج بازی و خود بزرگ بینی تو همه هست که کنترلش سخت شده !!!!
توبحث پایگاه تندرستی کم گذاشتین من خیلی دلم میخواست شما ادامه بدین ولی....
ما به قدری سر این مساله طب اسلامی تحقیر وتمسخر شدیم دیگه طرف وایمیسته مارو زیر ... میکنه ولی ما نمی دونم کار خداست ...اصلا جواب توهین هاشم نمی دیم ..آره حرف حرف شماست بعضی چیزها واقعا هذا من فضل ربی..
راستی برا ما از نظر سنی دیر نشده ولی این روشهای جراحی وسزارین مانع شده شما از نظر طبی راهی سراغ ندارین برا خطر کمتر سزارین..

پاسخ:
پاسخ:
سلام .. بله من شاهد دغدغه های بجای شما بودم .. ان شا الله استوار بمانید .. اجرتون با حضرت مهدی .
اینطور رقم خورد دیگه .. خودم هم توقع نداشتم بی خیالش شم .. ان شا الله تو ذهن دارم ادامه بدمش شما دعا کنید
متاسفانه یه زمانی مد شد این عمل مزخرف سزارین .. که خیلی بد و اشتباه هست
یکی از بدترین مشکلاتش همینه که بعد یکی دو شکم زایمان دیگه تا مدتی زیاد خطر داره سزارین دوباره ...
نمیدونم .. میپرسم براتون
سلام
ازان موقعی که اقادستوردادند جدیتربه این قضیه نگاه کردم
ولی بعضی مشکلاته بچه داری ادموازپادرمیاره وقتی هم تلقین کنی که جهاده و...بازفایده نداره من پسره یک سالونیمه ای دارم که تمام فامیل وقتی اسم بچه میارم میگن هرکی به غیرتو مشاوره بردیم گقتن در پیش فعالی زودرس شده
من هم نگران تربیتشم به نظرم بچه برای کسانی که شرایط خوب دارندالزامیست

پاسخ:
پاسخ:
سلام / به هر حال تفریح خالص هم نیس !!
اما برآیندش واقعا اسایشه .. یعنی محصول به کشت میارزه /
خدا گل پسرتونو حفظ کنه واسه مامان باباش

بین بچه ها 2 سال باید فاصله باشه ..
بله حتما شادی زندگیه .. خصوصا برای مادر .
سلام .
با نقل کرامتی از آیت الله کوهستانی بروزم .


پاسخ:
پاسخ:
سلام
خدمت میرسم
سلام برادرم
مطالبتون ارزنده است
موفق باشید
بااجازه لینکتون کردم

التماس دعا
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۳:۱۸ یک شیعه با سلاح قلم
به حول و قوه الهی و بنا به پیشنهادی که چند ماه قبل از طرف علویه سادات جان بهم شد ، شروع به خواندن کتاب رساله نکاحیه کردم. و از سطر به سطر اون لذت می برم. ان شااله همه مون عاقبت بخیر شیم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم

افرین به شما .. مجموعه کتاب های دیگه ی مرحوم علامه رو هم حتما مطالعه کنید..
در امان خدا باشید
سلام
ان شاالله خدا به شما هم در این راه کمک کنه
کسانی رو میشناسم که میگن رهبر امر فرمودن باید همه بچه بیارن
به خودشون میگیم خب شما چرا دوتا رو سه تا نمیکنید میگن ما در توانمون نیست کسی که در توانشه باید بچه بیاره .... ببخشید این درتوان بقیه هست و نمیفهمم یعنی چی؟؟؟ یعنی مثلا بچه بقیه ارومو بدون اذیت و گریه و مریضیه باید بچه بیارن
اما اونی که هر ماهی یه بار بچه اش مریض میشه خودش بعد از هر روز شیر دهی یا مریضی بچه مریض میشه و سرگیجه و سردرد داره باید بیاره؟؟؟
این ملاکها اصلا درست نیست... بالاخره هیچ چیزی بدون سختی نمیشه..
ما قدیما میگفتیم بازی اشکنک داره سر شکستنک داره یعنی همینطور که بازی میکنی و لذت داره یه دردها و مشکلات و زمین خوردنهایی هم داره
اما از همه اینها که بگذریم حرف مردم باعث شده خیلی از جوونها دنبال بچه بیشتر از دوتا نرن :::: خودمون تصمیم به 4 الی 5 بچه داشتیم هر کس میشنید میگفت اووووووووو میخواید جوجه کشی راه بیاندازید.. حالا که دوتا اوردیم یکی دختر و یکی پسر همه میگن خب خدا ببخشه بسه جفتتون هم که جوره...
اما خدا کمکمون میکنه تا باحرفهاشون مبارزه کنیم ان شاالله بتونیم بچه هامون و سربازای اقا بزرگ کننیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر همسران طلاب / !
من با شما در اینی که میگید بلاخره سختی هایی داره کاملا موافقم .. بله / بدون سختی نیست اما این زحمت بازدهی خیلی بالایی داره یعنی نتیجه ش به زحمتش میارزه .. سودش بالاست
واما درباره ی تعداد .. حرف درست اینه که عدد مشخص نکنند !
با رعایت فاصله ی دوسال و شیر دادن کامل تا زمانی که بدن مادر طبق نظر پزشک ( متعهد و عالم .. نه خیلی از اطبایی که حیف نام طبیب است برایشان) توان داره باید اولاد آورد ..
موفق و منصور باشید
یا علی
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۳:۴۶ یارشیخ عبدالزهرا(یارطلبگی و هزارویک...)
سلام علیکم
آقابزرگهای ما هم معتقدند که دختر سیده را باید به همسر سید داد ولو اینکه داماد سید فقیر و بی پول باشد...
دختر خاله و دختر عمو ازین قاعده مستثنی نبودند..ولی ما

پاسخ:
پاسخ:
سلام علویه سادات ما ..

ما کلا زمین خورده ی شماییم . سادات ارباب اند و ما رعیت !
سلام علیکم حاج آقا!
من توی یه مدرسه مذهبی تدریس دارم! خیلی به اندازه شما مذهبی نیستم اما به هه گفته های شما باور و ایمان دارم. توی مدرسمون پوشیه و ازدواج به هنگام و رفتن به حوزه به جای دانشگاه برای دختران و آوردن فرزند بیشتر را تبلیغ میکنم، آشکار و نهان. مدرسمون وابسته به یک نهاد کاملاً مذهبیه، اما خب همه با دیدگاههای من موافق نیستند، به خصوص درمورد پوشیه و حوزه رفتن. احتمال میدم به خاطر حرفهام از سال دیگه نتونم تو این مدرسه تدریس داشته باشم. اما جو اون و مخصوصاً شاگردام رو خیلی دوست دارم. من تا به حال خیلی اثرات تقوا رو دیدم مخصوصاً در مورد یجعل له مخرجا. لطفا برای خروج از این بن بست هم برام دعا بفرمائید.شما و بانو سادات.

پاسخ:
پاسخ:
سلام برا سیده اولاد حضرت زهرا
خدا قوتتون .. خدارو شکر .. ان شا الله خدا شما رو ثابت قدم در این راه حفظ کنه

احسنتم . اجرکم عند الله و عند الرسول / کثر الله امثالکم .
اگر لایق باشیم دعای خیرمون بدرقه ی راه و اهدافتون
یا علی مدد
سلام و خسته نباشید
حرفهاتون درست و متین
ولی یک سوال
در شرایط امروز جامعه که جنود شیطان بسیار قوی شده و همه جا ریشه دوانده از موبایلها بگیر تا در مدارس در غالب عکس و فیلم و شبهه و دوست ناباب و...
خوب بچه ها به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارند نسبت به گذشته که اکثر روابط فامیلی بود و همه شبیه هم بودند و اینقدر وسایل گناه در دسترس و زیاد نبود
الان اگر مادری بخواهد وظیفه تربیت را درست ایفا کند بر فرض یک بچه شیرخوار که همه توجه مادر را نیازمند است او را از رسیدگی به بچه مثلا 5ساله یا 10 ساله باز میدارد و این زمینه ساز بروز مشکلات برای آنها می شود.
اکثر افرادی که من میشناسم از ترس ناتوانی در تربیت درست به تعداد کم بچه راضی می شوند تا حداقل همین دوتا را درست بار بیاورند
خواهشمندم پاسخ دهید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام .. خیلی خوش اومدید
پست بعدی ان شاالله مفصل در این باره صحبت میکنم باذن الله تعالی

اما فی الجمله : منکر نقش بسیار بالای والدین در تربیت نیستیم اما حقیقتا مربی و تربیت گر کیست؟ امیرالمومنین تو دعای کمیل میفرمان أَنْتَ أَکْرَمُ مِنْ أَنْ تُضَیِّعَ مَنْ رَبَّیْتَهُ .. واقعا خدا مربی بچه های ماست .. ما باید بستر رو فراهم کنیم که این فراهم سازی بستر کاملا میسره .. و الا اگر پدر نوح نبی ، علی نبینا و اله و علیه السلام هم که باشد فرزند آن میشود .. و از ان طرف باز پدر اگر ابابکر هم باشد ! پسرش را محمد بن علی !! میخوانند ..
این یک مساله .. و اما قطعا .. حتما .. یقینا .. تربیت در خانوااده های پر جمعیت محکم تر و اصیل تر است و راحت تر .. خواهم گفت ان شا الله ..
یا علی مدد
طلبگی شغل نیست.
رسالت است.
مأموریت است.
ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.
اما افسوس که امروزه شغل است...
ولش بابا
حاجی برای مهدیمان دعا کنید تنهاست...
اللهم عجل لولیک الفرج
خوشحال میشم به منم سر بزنید

پاسخ:
پاسخ:
بنظرم اصلا شایسته نیست و مسخره ست یک بچه الف مثل من در اون قد و قواره ای باشه که بخواد درباره ی جمع زیادی از سربازان حضرت ولی عصر این طور حرف بزنه // پسر گل .. من و چند تایی مثل من شاید نالایق باشند .. اما تو این پادگان خیلی مرید درجه یک مجاهد جان به کف گرفته ی امام زمان دارین .. حرف دهنتو بفهم . بی ادبی نمیکنما / والله از روی خیرخواهی میگمت .. این جسارت ها جلوی خیر رو میگیره و و برکت رو از عبادت و بندگیت دور میکنه
یا علی
سلام! متشکرم از دعای خیرتون حاج آقا! چند وقت پیشتر حاج آقای وافی(فکر میکنم معرف حضور همه هستند) اومده بودن دانشگاهمون و راجع به زندگیشون و اهمیت کثرت اولاد یه بحث مفصل داشتن. بچه های دانشگاه هر جور سؤال و نقدی که داشتند راجع به نظر ایشون مطرح کردند، از کمبود منابع کره زمین گرفته تا مشکلات جسمی که ممکنه برا زن پیش بیاد و مسائل مالی و تربیتی و خلاصه همه چیز . و خوشم اومد که ایشون همه شبهات را به بهترین وجه پاسخ دادن.برای من که کلاس درس خیلی خوبی بود و تقریباً تمامی سؤالاتم در این باره جواب داده شد.

پاسخ:
پاسخ:
سلام /
بله .. خدا حفظشون کنه .
درسته . تو این زمینه دشمن انقدر قوی و نرم کار کرده که گاهی خود ما هم تعجب میکنیم !
عاقبت بخیر شیم ان شا الله..
باسمه تعالی
سلام
اگه تمایل به تبادل لینک با خانواده ایرانی دارید بهم اطلاع بدید
موفق باشید
یا علی (ع)
۰۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۵۹ دیوونه کربلا
دعام کنید

پاسخ:
پاسخ:
سلام ...

عاقبت بخیرشید بحق حضرت زهرا...
سلام
مطلبتون وعکسی که گذاشتید خیلی خوب بود,به ما هم سر بزنید,منتظریم
یاعلی
سلام
وبلاگ بسیار بسیار زیبایی دارید،آفرین بر شما
به وبلاگ ما هم سر بزنید و اگر که مایل به تبادل لینک بودید اطلاع بدید.
موفق باشید

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ان شا الله حضرت ولی عصر راضی باشند/
ممنونم
حتما میرسم خدمتتون
یا علی
۱۰ ارديبهشت ۹۳ ، ۲۲:۱۷ علمداران منتظر
امشب شب مرگ غم و وقت سرور است
هنگامه ی آزادى و میلاد نور است
جولان جشن پنجمین مولاست امشب
عید علوم کل ما فیهاست امشب
ولادت باسعادت دریای بینش و شکافنده ی دانش، مبارک باد

پاسخ:
پاسخ:
سلام .
عید شما هم مبارک مومن ..
khejalat nemikeshi ba in wazeemamlekat in harfaro mizani. albatte baraye moftkhorayi mesle shoma ke bacheye Ziyad kare sakhti nist.

پاسخ:
پاسخ:
salam o rahmate khodaye mehraboon bar shoma
enshaAllah salemo mahfooz bashid

ma hamishe avval salam mikonim ! ... valla NA .. khejalat nemikeshim / chun khoda hamishe rooi dahande hast .. che in vaze mamlekat va che vaze digeii .. ma Aghideo Iman darim har bache i ke be donya biyad roozisho ba khodesh miyare o baes mishe vaze maEshtie khanevade 100% behtar beshe
moft khor ... nemidunam manzooretun az moft khor chie ... shayad rast begid.. ama tosiye mikonam berid beporsid ke yek talabe ke karesh darskhundane nahayat mahi 300 toman shahriye migireo faghat ba hamin zendegi mikone... age manzooretun hamin 300 tomane bale,man ghabul daram ke liyaghate hamino ham nadaram

ya ali madad
اجازه کپی هست؟
۱۴ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۱۸ ازولایت تاشهادت
سلام به برادربزرگوار.حاجی،کارتون عالیه.ایشالله دراین زمینه هم شماروحانیون محترم دراطاعت ازحرف رهبری پیشقدم بشیدتا انشاالله شاهدتولیدنسل های ولایی درکشورمون باشیم.اجرتون رستگاری در رکاب ولایت.یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام و رحمات بی حدو اندازه خدا بر شما/ لطف خداست .. الحمدلله./
آمیــن /
عاقبت بخیر شید
یا علی
۱۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۰:۰۸ پرستوی مهاجر
سلام آشیخ
شما اول مارو از تجرد در بیار
والا
۲۶ تیر ۹۳ ، ۲۰:۵۱ طلبه اعتدال گرا
سلام
درباره ازدیاد نسل ، تکثیر بچه ، کمبود بچه ، بحران کاهش جمعیت ،تکثیر نسل شیعه و.... بروزم لطفا نظر بدید.
باتشکر
سلام
مبارکه وب جدیدت حاجی........
گفتم یه نظر صریح بدم اینجا تا فکرمون خراب نشده!!!
حاجی تا دیروز کل کاعنات تو مملکت دست به دست هم داده بودن که فرزند کمتر زندگی بهتر !!!!!!!!!
الان چی شده پناه به احادیث بردین ?? تادیروز هیچ کدوم نبودن ???
چرا بعضی ها دوست دارن مردم رو بازی بدن به اسم اهبیت???????????????????????????????
الان شعار ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰درجه تغییر کرده 
فرزند بیشتر اینده بهتر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خدا لعنت کنه هر کسی رو که قصد غرضی تو این کار داشته باشه (البته سو۶ تعبییر نشه!)
 از شما می پرسم اونای که اینو میگن ? چه بستری برای این کار اماده کردن???
مفت بودن زایمان!!!!!!!
مرخصی بیشتر دادن!!!!!!!!
دادن یارانه ۴۵ تومنی بیشتر!!!!!!سه هزار میلیارد بقیش کو!!!!!می خوای کشش ندم!!!! رو چه منطقی!!!! خدا کریمه???? خدا سود کلان بانک ها رو میده ???? خدا جواب فساد اقتصادی هارو میده???? عقلمون کجاست?????????????????????
یکم واقع بین باشید . ادم یکم از خدا بترسه خوبه نباید هر حرفی رو مهر تایید صدرصد بزنید روش !!!!!!
 فعلا...
یاعل
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

عید غدیرتان مبارک  برادرم


حرف مملکت رو بی خیال برادر من /   ببین اهل بیت چی گفتن
همون زمان هم خیلی از علما سنت حسنه تکثیر اولاد رو کم نکرده بودن   
مرحوم علامه حسینی طهرانی در همون روز ها کتاب نوشتند در مقابله با این کار اشتباه

من محکمتر از شما میگم خدا لعنت کند اون کسایی رو که مردم را بازیچه ی دست خودشون قرار دادن
دین همیشه کثرت شیعیان حیدر مولا را ممدوح و خوب دانسته
بله ... وظیفه حکومت است کمک کند یاری دهد و .... اما چ حکومت این کار را کرد چ نکرد وظیفه من و شما عوض نمیشه
حالا چ تبلیغ بکنن بچه کم بیارید چه زیاد
علما حرفشون عوض نشده
بین تمام بیوت علما هنوزم که هنوزه بچه زیاد از قدیم تا بحال پسنندیده بوده
بین طلاب هم همینطور //

مغلطه نکن پسر جان
انتقاد  سر جاش ... من کاری به کشور نداشتم اصلا..
شما اصلا فکر کن مملکت جور ..
وظیفت چیه الان ؟!   با تمام محدودیت ها و وضیعیت نابسامان اقتصادی اگر دلت واسه دینتو تشیعت میسوزه اگر دغدغه داری بیا یه سر مشهد  تا بهت نشون بدم محله هایی که همه سنی نشین شده ...
حالا تو هی بگو مشکل اقتصادی پوشک و شیر خشک و مرغ کوفت زهر مار
شما واقع بین باش پسر جان
شما بترس از حرفی که میزنی .. که با تمسخر رحمانیت خدا را به سخره میگیری ...
تمام وظایف سر جاش ... مملکت باید مردم را مدد دهد بله ...
اما انکه دندان دهد نان دهد
اگر مومن به روایات اهل بیتی  ، خدا تضمین کرده روزی اون بچه رو .. قرار بر بهتر شدن معیشت هر خانواده ست با آمدن هر فرزند

یا علی داداشم /

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی