طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

تبلیغ /طلبگی/ روستای باغ عباس

جمعه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


http://www.xum.ir/images/2014/04/11/IMG%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B4%DB%B0%DB%B1%DB%B1%DB%B1%DB%B4%DB%B5%DB%B5%DB%B4.jpg

ایام نوروز دیگه شروع شده بود و من هم تعطیل و کار خاصی نداشتم که خدارو شکر هماهنگی واسه یک فعالیت چند روزه و ماموریتی دیگر برای مولایم ولی عصر عج الله تعالی فرجه صورت گرفت ..

اگر یک نفر را به او وصل کردی  یقینا یقینا .. توهم یار یاری ...

تمام امید یک طلبه همینه

بتونه راه  سعادتی که اهل بیت علیهم السلام بخاطر نشون دادنش به ما ، تا اینکه سعادت مند شیم و عاقبت بخیر شیم از مال و جان و ناموسشون گذشتند ... این راه رو ولو به اندازه ی بضع اندکش ادامع بده ..

همیشه این تو ذهنم هست که طلبگی شغل نیست .. رسالت است ... ادامه راه انبیاء الهیست ..

باور کنید میدونم .. مطمئنم که خودم هنوز این حرفی که میزنمو درست نمیفهمم! ...اما میدونم که بهش ایمان دارم ...   حالی دارد طاق زدن جوانی ات ... تمام شور و نشاط و حال هوارت را با خدا ...فقط الله تبارک و تعالی خودش اخلاص دهد .

خنک آن قماربازی که بباخت آن چه بودش. بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

خلاصه .. سوار ماشین شدیم و یا علی مدد ..

( ماشین واقعا چیز خوبی هست .. خدا به همه ی بی وسیله ها روزی کنه .. از نوع خوبش  روایته ازسعادت دنیا زن خوب و مومنه    منزل خوب و  مرکب خوبی هست که موجب راحتی انسان باشد  )

جمله ی یادگاری من از این سفر  :

جناب شیخ  ..   خَیلی زیاد خوش آمدِن

با تمام مهربانی و خوش رویی و صاف دلی ..


تو کوچه ها راه میافتادم  .. خلاصه با هرکسی به مقتضای حال و احوالش یک صحبتی و خوش و بشی داشتم خدارو شکر . استاد قبلا گفته بود .. وا نستید مردم بیان خدمتتون !    شما برید تو دلشون . شما محبت ابراز کنید

به هر حال متاسفانه طلبه ی انچنانی به خودشون ندیده بودن ... این احوال خیلی که نه .. تقریبا تمام روستاهای نسبتا کم جمعیته .. فقط ایام محرم و ماه مبارک ... اون هم معمولا اساتیدو فضلای محترمی میرن تبلیغ که درسته جا افتاده و کار درستن .. اما اون حال جوانی رو ندارن و معمولا سنی ازشون گذشته ... حداقل حال رفتن و گپ زدن با جوان هارو ندارن ..


آآآآآآآآآی کسایی که حرف منو میشنوید ... طلبگی واجب کفاییست  که الان خیــــــــــــــلی مونده تابه حد کفایت برسه

معنی این حرف این هست که به گردن تمام کسانی که میتونند درس بخونن هست که احکام دینشونو بطور دقیق و عمیق یاد بگیرن ... یعنی فردای قیامت از همه ... سوال میشه چکار کردی برای این واجب روی زمین افتاده ؟!

پدر مادرا ... مخالفت کردید ... اجازه ندادید یا تشویق نکردید اولادتون برن درس طلبگی بخونن شما مسئولید

جوان ها ؛   نمیگم حتما همین الان بریدطلبه بشید ... ( که ظاهرا به فتوای مراجع کفایتا باید بشید ! ) اما اقلا اگر هنوز قبل دیپلمی برو دنبالش .. تحقیق داشته باش ... چند و چونش رو درارید ..

اگه فوق دیپلمتو  یا لیسانستو گرفتی  خیلی ها هستند تو حوزه که حتی از کارشناسی ارشد میان !   تو مشهد اصلا مدرسه ی طلابی که از دانشگاه اومدن جداست و همه با همن !   مهندس دکتر وکیل ...

اما میتونم با جرءات بگم ؛ شک نکنید اگر به هر دلیلی نتونستید به صورت استدلالی ( همون شیوه معمول طلبگی ) برید دنبال دین به هیچ عنوان فراگیری دین بطور نیمه استدلالی از عهده ما خارج نمیشه .. خصوصا تو این زمانه که حتی تو همین مشهد خودمون بار ها من مواجه شدم با مواردی که از دم دستی ترین و واضح ترین مسائل  نا آگاه بودند...

سوای اینکه بله ... جامعه اسلامی احتیاج به افراد متدین و متبحر در زمینه های مختلف علمی و در فنون متفاوت مورد نیاز شیعیان دارد و حتما باید جمعی از مسلمین در این زمینه هم فعالیت داشته باشند ...اگر به هزار و یک دلیل این وجوب تحصیل علوم دینی به شکل طلبگی امروز که همون روش استدلالی هست از گردن شما برداشته شد.. از پیگیری و فراگیری مقدمات احکام و عقائد و معارف اخلاقی غفلت نکنید .. شک نکنید که این حد اقل برعهده ی همه ی ماست .

نکته ی خیلی مهم اینکه به بهانه ی حرف بالا ( احتیاج جامعه اسلامی به افراد متدین و متبحر در علوم و فنون مختلف ) یک وقتی سر خودمونو کلاه نذاریم... مطمئن باشید همیــــــــشه ...هستند افراد خوب و گل و مذهبی  که وارد فعالیت در این زمینه میشن و جبهه ی اونطرف خالی نمیمونه و مهمتر اینکه ؛   اگه طلبه ای و عالمی نباشه کی میخاد اون مهندس یا اون دکتر یا فلان سیاسی رو حمایت عقیدتی کنه و خوراک فکری بده و شارژ کنه یا افرادی رو تربیت کنه که اینها فردا در جامعه در علوم و فنون و شغل های مختلف نشانه ی اسلام باشند ...

خودم که حال کردم با استدلال به این مرتبی و تمیزی خودم !!!

حدیث :

سَیِّئَةٌ تَسُوءُکَ خَیْرٌ عِنْدَ اللَّهِ مِنْ حَسَنَةٍ تُعْجِبُک‏؛

خطایی که باعث ناراحتی تو شود، نزد خداوند از کار نیکی که باعث عجب تو شود بهتر است.

نهج البلاغه (للصبحی صالح)، ص477

ان شا الله از باب عجب نبوده !!


روز چهارم مطلع شدم پدرم دچار یک عارضه ی قلبی شدن که ... متاسفانه نشد بمونم دیگه و برگشتم مشهد .. خدارو شکر بخیر گذشت و خدا رحم کرد ...

با یکی از اهالی صحبت میکردم ... به حالش خیلی غبطه خوردم ...

گریه میکرد میگفت حاج اقا هرچی دارم از نمازه و نماز شب ...

سِنی هم زیاد نداشت هنوز نمیشد بهش گفت مسن ،نیم ساعت قبل اذان بلند میشد نماز شب .. بعد هم میگفت معتقدم بین الطلوعین بیدار باشم .. چون کراهت داره ...

بله دبگه .. اینجور ادما  همه جا هستن .. خدا روزی ما هم بکنه ...


اخرین مساله .   خدارو شکر مساله ی کاهش جمعیت خیلی رو این مناطق تاثیر نذاشته بود !  حد اقل  شیش اولاد رو خیلی هاشون داشتن و همین باعث نشاط جالب و شیرین خانوادهاشون بود که متاسقانه تو مشهد و شهرهای بزرگ کمتر میبینیم و گاهی اصلا نمیبینیم !   مطلب بعد در همین باره به شرط حیات ...

شاید غلط املایی داشته باشم ! تند نوشتم ...

یا علی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۲
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۳۴)

خدا قوت بزرگوار
جدا خسته نباشی

راستی حالا فرض کن یک روز بفهمی مثلا فلان روستایی که گذری از کنارت عبور کرده و بهت گفته "خدا قوت جوون" امام زمان علیه السلام بوده باشه چه حسی خواهی داشت؟
واین خیلی بعید نیست

پاسخ:
پاسخ:
سلام معمولی جان

بله ... ان شا الله که لیاقت خودمونو بالا و بالاتر ببریم ...
سلام علیکم و رحمة الــــــــلّـــــــــه ...
به به ، چه عجـــــــب ؟؟؟
از اونورا ؟؟؟!!

خلاصه اینکه حضرت آقا ، خیلی به شما ارادت داریم.
جزاکم الله خیراً
برا حوزه هم امتحان دارم ، تازه امروز شروع به خوندن کردم
دعا کنید ، بقول حاج آقا حسینی (امام جماعتمون) ، دعای بـــــــا حــــــــــــال بکنید .
آقا خیلی التماس دعا .
ضمنا ، این عبد حقیر سراپا تقصیر رو لینک نکردید . یا شایدم لینک شدم و ندیدم .
بازم به ما سر بزنید .
منصور و مؤید باشید...

پاسخ:
پاسخ:
سلام عزیزم ، ممنون شما لطف داری برادر گل
ان شا الله یکی از اون سربازای با حـــــــــال امام زمان شی پسر ..
لینکتم میکنم ... عجله نکن ... هنوز خیلی باید صبر کنی
۲۳ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۱۶ زینب -ت (المســــــــــــــــــلمة)
سلام علیکم،تشکر از عنایتتون،پاسخ جامع تر در وبلاگ خودم درج شده،واما سوال من هم راجع به همین هست که بر اساس کدام آیات تصریح شده،به اطمینان قلبی و یقین در این مساله رسیده ایم؟ نظر به اینکه بیش از یک میلیارد مسلمان،این امر را تکذیب میکنند.حجت قرآنی نیز وجود ندارد(موسسه ولی عصر نیز در نظری که داده اند،تصریح کرده اند.) این مساله آنچنان مهم است که به تصریح خودتان، و البته تائید همگان، لازمه ورود به تشیع هست،و از طرف دیگر آنقدر مهم نیست که در قرآن مجید،تصریحی به آن شده باشد،درحالی که مثلاً قصه های مختلف در آن وجود دارد.عبارتی که در اذان و اقامه و .. گفته میشود،چه جزئی از آنها بدانیم و چه ندانیم،میبایست در زمره اکاذیب و دروغهای بسته شده به خداوند نباشد،چه بسا باعث باطل شدن نماز و ... هم شود.فارغ از اینکه صرف خود این ادعا که (( میتوان چیزهائی را با علم به اینکه -جزئی- از اذان نیست،به آن اضافه کرد)) چقدر عجیب و ادراکش ، سخت هست،میبایست از ضرورت و فوریت طرح آن در اذان و ... و البته پیش از آن از سندیت و قطعیت مساله مورد بحث،پرسید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام
خواهش میکنم انجام وظیفه بود / میخونم ان شا الله
یا علی
سلام حاج آقا برادر فکر کنم دیگه باید فعالیت های ما مخصوصا شما که هم جوارید بیشتر و منظم تر بشه :
اینجا
http://www.mouood.org/home/item/19180-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%DB%8C%DA%A9%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B4%D9%87%D8%AF.html

یا علی
http://h-varjani.blogfa.com
۲۴ فروردين ۹۳ ، ۰۶:۱۷ از معمولی به حسین
حسین جان برای رفتن به حوزه زیاد عجله نکن
خیلی ها رفتن و اومدن بیرون
خوب تحقیق کن
قطعا بهتر از حوزه جایی پیدا نمی کنی اما اگر مرد عمل نباشی فردا روز یکم وضع اقتصادی اذیتت کنه، 4تا فحش اعصاب و زندگیتو بهم بزنه، بین این همه طلبه پاک 10% گیریم بد، اگه همون 10% حالتو از حوزه به هم بزنه (و چشمت اون 90% رو نبینه) و خلاصه .... اون وقت با ذوق به روحانیت وارد میشی و با تنفر ازشون میایی بیرون و بعد که اومدی بیرون برای اینکه جلوی فامیل و دوست و آشنا کم نیاری هی بدی های حوزه را میگی که آره اینا این طوری بودن که منو زده کردن
حرف زیاده برای زدن حسین جان ولی جاش اینجا نیست
خلاصه چشمو باز کن داداشم، اگه رفتی پی خیلی چیزا را باید به تن بزنی
البته از اون طرف هم خیلی چیزا بدست میاری
--
با عذر خواهی از عبدالزهرا که وبلاگشو تریبون خودم کردم، حلال کن مومن

پاسخ:
پاسخ:
سلام

کاملا متین و درست و دقیق ...
احسنتم

سلام و خداقوت ، ما طلبه نیستیم ولی خدا قسمت کرد عید رفتیم اردوی جهادی و خیلی خوش گذشت حتی از جهادی تابستون هم بیشتر ، خدا از هممون قبول کنه انشاالله

پاسخ:
پاسخ:
سلام داداش عرفان ./
خدارو شکر همیشه خوش باشیدو تحت ولایت امیرالمومنین


یا علی
آقای پناهیان: طلبگی رهبری جامعه است
پاسخ:
پاسخ: ان شا الله ...



اللّهُم تَفَضَّلْ عَلَى عُلَمَائِنَا بِالزُّهْدِ وَ النَّصِیحَةِ وَ عَلَى الْمُتَعَلِّمِینَ بِالْجُهْدِ وَ الرَّغْبَةِ وَ عَلَى الْمُسْتَمِعِینَ بِالاتِّبَاعِ وَ الْمَوْعِظَةِ...
۲۵ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۱۵ عشق حوزه قم...
سلام علیکم بزرگوار خوشحالم که توفیق شد بیام وبتون...من عشق طلبگیم ولی اقاعج مارو نخواس و....ممنون میشم که منت بذارید و بهم سربزنیدالبته اگه سعادت داشته باشم!التماس دعا تو نماز شباتون.یاعلی
پاسخ:
پاسخ: سلام
خیلی زیاد خوش آمدید !

اصل خدمت و بندگیست ... در هرلباسی ..

محتاج دعای شما خوبانم
یا علی
سلام
ان شااالله فرزندانتون هم در همین راه قدم بردارند
اقا من دیشب خیلی ناراحت شدم
بنده خدایی خودش روحانی مستقر هست و خیلی هم کار درست
اما پسرش به قول خود حاج اقا گروه خونیش به طلبگی نمیخوره پسر دوم دبیرستانیش
متاسف شدم و حسابی توفکر فرو رفتم
خدا کنه من و همسرم شرایط خونه رو طوری بسازیم که بچه امون گروه خونیش و استیلش به حوزه بخوره
پاسخ:
پاسخ: سلام
ممنونم از دعای خیرتون ... خدا واسه شمام اولادتون رو حفظ کنه و نسل در نسل خادم در خانه امیر المومنین باشند
عاقبت بخیر شیم
یا علی
یه بنده خدایی بود اولین تبلیغی که رفته بودیم ماه رمضان از روستاهای زیبای مشهد خادم مسجد هر وقت میومد سحر ما رو صدا بزنه میگفت آآآاقای شیخخخخخخخخخخخخخخ اوی آآآآآآآآآآقای شیخخخخخخخخخخخ
پاسخ:
پاسخ: سلام

پس نماز صبح ها خشم شب داشتید !!

ولی انصافا اهالی روستا ساده دلی خاصی دارن ... //
سلام من بیشترنوشته هاتونوخوندم اگرگناه نیست میخوام بدونم شماوهمسرتون زمان ازدواج چندساله بودین

پاسخ:
پاسخ:
سلام

اگه آدرس داشتید شاید میگفتمتون !
سلام برااااااااااااادر.
خبر دارید یکی از رفقاتون شهید شدن.........
اره دیگه ...علی خلیلی.
اخه تو صفحه تون چیزی ندیدم ازشون...نه عکسی...نه مطلبی از کاری که ایشون کرد....
گفتم شاید خبر ندارید.
یازهرا(س)

پاسخ:
پاسخ: سلام علیکم
بله از خیلی قبل در جریان بیماری ایشون در اثر جراحاتشون بودیم

خبر داشتم . ممنون
یا علی
جــلـیلـی زبــان شـــمـا را نمیفـهمـد،
ســّید محـمّـد خــاتمـی میفـهمیـد کــه...

جــلـیلـی یک دیکــتاتور است..

دست خــودشــان نیســت، حـق دارنـد!
بـاور کــنیـد...

سلام علیکم
تربت بـروز شــد
عاقبتتون ختم بشهادت ان شاءالله..
سلام.
می دونستید اگه کجا بخوابید نماز شب بهتون واجب می شه؟
خوب بود
آدمای خوب همه جا هستن
بعضی هاشون از اولیاء الله هستن اما در گمنامی گمنامی
اصولا این گمنامی پیش خدا محبوب و مشهورشون کرده

اولیاء خدا بودن که فقط به سالها درس خوندن نیست
بعضی ها بخاطر پاکی دلشون و عمل به هرآنچه می دانند به خدا می رسند

پاسخ:
پاسخ: سلام

ممنونم
بله ارض خدا همیشه برای دیدن هم حتی حجت کافی دارد !
گرچه که به درس خواندن نیست اما به گفته همه ی عرفا حتی نهایت کمال برای کسی که مجتهد نیست خیلی بعیده .. الا شذوذا
لذاست که مرحوم ایت الله قاضی اعلی الله مقامه فقط شاگرد مجتهد قبول میکردن ..
یا علی
شنیده ام از ما دلتنگ تری برای آمدنت،
شنیده ام دل نگرانِ مایی،
شنیده ام گریه می کنی برایِ ما،
کی تمام می شود؟
غروب هایی که "دلِ" ما "گیرِ" دلتنگی ات است آقا!
شنیده ام از ما دلتنگ تری برای آمدنت،
شنیده ام دل نگرانِ مایی،
شنیده ام گریه می کنی برایِ ما،
کی تمام می شود؟
غروب هایی که "دلِ" ما "گیرِ" دلتنگی ات است آقا!
۲۷ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۵۱ █▓▒░چـــــــــــــادرخاکی ░▒▓█
گفتم:

چقدر احساس تنهایی می کنم.

گفتی:

فَإِنِّی قَرِ‌یبٌ…

همانا من نزدیکم…
salam..ooof che hoselei darid be nazarate hame javab midid

movafagh bashiiiiiiiid hajagha

پاسخ:
پاسخ:
سلام
چه کنیم ! ما اینیم دیگه !!

همچنین شما موید باشید
یاحق
امام محمد باقر علیه السلام فرمودند:

اِنَّما یُداقُّ اللهُ العِبادَ فی الحِسابِ یَومَ القِیامَةِ علی قَدرِ ما اَتاهُم مِن العُقُولِ فِی الدُّنیا؛

خدا در روز قیامت نسبت به حساب بندگانش به اندازه عقلی که در دنیا به آنها داده است باریک بینی می کند.
سلام خوبین مطالبتون هم عالی بود موفق باشین تشکر
یا حق

پاسخ:
پاسخ:

سلام ممنوم الحمدلله

ان شا الله موثر در جهت رضای خدا هم باشد
یا علی
سلام
جناب شیخ بفرمایید اگه طلبه نباشه کی جنازتون رو از زمین برمیداره!
اگه طلبه نباشه کی عقد زندگیاتونو رقم میزنه!
در واقع کی براتون افتتاحیه و اختتامیه میگیره؟!

پاسخ:
پاسخ:
سلام .. خوش اومدید.


یه بنده خدایی قبل طلبگی به من میگفت در اینی که ما به روحانیت مدیونیم همین بس که حلال زادگی مون به دست اونا بوده !! علمای دین البته منظور است
پرچمداران و مرزبانان عقیدتی ...
بسم رب ..... بیخیال اصلا
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام مجدد بر سرباز مجاهد
داداشم می خواستین با یک تراکتور تشریف میاوردین؟ کلا با توپ پر اومدین ( کاملا مزاح)
پاسخ دادم عزیز
راستی تشریف بردید حرم برای نفس تنگی بنده و همسرم دعا کنید، از طرف من به آقا بفرمایید اینجا هوا مسموم است خیلی هم شدید مسموم است و من سخت نفس می کشم، یک وقتهایی آرزو می کنم دیگر نفسی بیرون نیایید


پاسخ:
پاسخ: سلام معمولی گل !
احسنتم .. بسم الله الرحمن الرحیم ...
قرآن این را به ما یاد داده گل آقا ..

دل گیر نشی از من .. من شما رو مثل برادر خودم دوست دارم صرفا از روی دغدغه ی دینی بود ، و الا شما هرچی بگی همونه !

ان شا الله محکم و راسخ سربازی امام زمان کنید و موثر باشید ...
من دعاگوتونم ان شاالله اگر ابرویی داشته باشیم ...
سلام
دوست دارم من رو در تجربه های ناب تبلیغی خودتون شریک کنید
حتی به جرعه ای
لطف می کنید.

پاسخ:
پاسخ:
سلام شیخ عزیز

شاگردی شما رو داریم ..
میرسم خدمتتون
یا علی
من هم به خاطراینکه جلوی سعادت اقامون رانگیرم باطلبه شدنش موافقت کردم اول دودل بودم ولی الان عاشق این شغلشم خداخیرتان دهدسربازان امام زمان
هنوزاقامون توفیق تبلیغ راپیدانکردندچون ملبس نشدنددعاکنید

پاسخ:
پاسخ:
سلام

حتما جواب و جزاء کارتونو از خدا گرفتید ..
ان شا الله مشوقون باشید حتما برای معمم شدنشون
یا علی
۲۹ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۶ █▓▒░چـــــــــــــادرخاکی ░▒▓█
دلم شکسته ، دلم را نمی خری آقا!؟
مرا به صحن بهشتت نمی بری آقا!؟
اگر چه غرق گناهم ولی خبر دارم
تو آبروی کسی را نمی بری آقا
چقدر خوبی و دل رحم و مهربان ، عاشق
و در دقایق عمرم شناوری آقا
همیشه از حرمت بوی مهر می آید
شبیه باغ پر از گل معطری آقا
تمام دفتر شعرم فدای چشمانت
که از تمام غزلهام بهتری آقا
ولی بدون تو این شعر ها چه دلتنگند
بدون نام تو اصلا چه دفتری آقا
در اوج بی کسی ام در خیال من هستی
تویی که یارترین یارو یاوری آقا
سلام حاج آقا خدا قوت پس نظر ما کوووووو

پاسخ:
پاسخ:
سلام عرفان

ایناش !
واقعاازاین سوالم پشیمون شدم حالاانگارچی گفتم که انقدمحرمانه شده یه سن گفتن انقدکلاس نداره

پاسخ:
پاسخ:
ما اینیم دیگه
اوصولا آدم باکلاسی هستم !
من فوق لیسانس تاریخ اسلام دارم ولی علاقمند به طلبگی هستم اسفند گذشته که موعد ثبت نام بود خیلی پرس و جو کردم متاسفانه اینجا تبلیغات خیلی ضعیف بود وقتی هم خودم با پرس و جوی بسیار جای ثبت نام رو پیدا کردم خیلی بد برخورد کردن انگار چون من دانشگاهی بودم وبا داشتم بعدم گفتن ما از دانشگاه نمیگیریم ولی دانشگاه طلبه هارو رو سر میبره چون باسوادن خیلی ناراحت شدم این همه درس خوندم که بعد این خانم به خودش اجازه بده بدون اینکه منو بشناسه بهم توهین کنه احساس تحقیر کردم که اصلا به اونجا رفتم! حتی روم نشد پیش شوهرم حرفی بزنم.
من نمیگم همشون همینطورن یا همه جا همین برخورده ولی من به شخصه خیلی تو ذوقم خورد و دیگه شوق گذشته رو ندارم و ترجیح میدم در منزل مطالعه دینی داشته باشم

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم

احسنت به شما .. ان شا الله خدا به توفیقاتتون بیافزاد ..
نخیر اتفاقا حوزه خیلی مشتاق است که از بیت تحصیل کرده های دانشگاهی هم طلبه بگیره
حتی مشهد حوزه هایی داره که همه دانشجو هستن اونجا
۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۳۷ بهشت جوانان...
دمت گرم...

پاسخ:
پاسخ:
دمت بوق تریلی !
میلاد حضرت زهرامبارکباد
به روزم
سلام میلاد "حضرت زهرا "سلام الله علیها بر شما و خانواده محترمتان مبارک
التماس دعا
زیبا جذاب پرمحتوا

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنونم از شما
ان شا الله که خدا راضی باشد ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی