طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی
سوال یک عزیز بزرگوار :

/سلام 
پوشیه حجاب جالبیه اصلا حجاب عالی ولی  استفادش همه جا ممکن نیست,خانوم شما طلبه هستند و اکثر جاهایی که هستند یا خونه یا حوزه ولی خیلی از خانوم ها شاغل اند و مشاغلی مثل پزشکی دیگه اون خانوم نمیتونه توی بیمارستان حتی چادر بگذاره ,یه خانوم که نمیتونه فقط خانه داری کنه و بچه داری کنه منظورم اینه که هر کسی یه علاقه ای داره یکی خانه داری دوست داره یکی مهندسی عمران(که شما میگید ضرورتی نداره! که یه زن درش تحصیل کنه)( و کسی نمیتونه بهش بگه این رشته بکارش میاد یا نه) در ضمن دانشگاه که محل فحشا نیست شما اینجوری راجع بهش حرف میزنید! و ادامه حرفم راجع به پوشیه اینکه مطمئن تر و راحت تره واقعیت رو بگیم راحت تر نیست (حالا یه دختر میخواد ورزشکار شه! چجوری رو بگیره؟!)من با حجاب کامل کاملا موافقم و چادر رو خیلی دوست دارم ولی پوشیه برای زنی که میخواد فعالیت های اجتماعی مثل این شغل هایی که گفتم و خیلی مشاغل دیگه داشته باشه(نمیشه که غالب فعالیت های علمی و ورزشی و ... رو اقایون  انجام بدن کی میگه که زن نمتونه هم شاغل باشه تو رشته هایی که به قول شما بدردش نمیخورن هم فرزند خوبی تربیت کنه هم شوهر داری کنه  اتفاقا خیلی ها میتونند این کار ها رو انجام بدند و البته تو محیط خارج از خانواده حجابشون رو حفظ کنند و یه محیط گرم خانوادگی ایجاد کنند)تقریبا گذاشتنش امکان پذیر نیست یا خیلی سخته. لطفا اینقدر فعالیت های زن رو محدود نکنید(مثلا به این دلیل که برای اون راحت تره)

 



پاسخ سوال :


سلام بر یک مسلمان ...
احتمالا این از اخرین متونیست که بدون ادرس میاد و من جواب میدم !

اول اینکه ما باسیده خانممون همه جا با همین پوشش ( ما معمم و عیالمونم پوشیه ... ) رفتیم و میریم ...  از پیتزا فروشی بگیر تا هایپر مارکت و پروما و الماس شرق و کوهسنگی و پارک و کوه و مسافرت و ...    خیلی قشنگم میشه ... منتها یکم زکاوت میخواد وفکر ... که ما داریم    خودشون هم کاملا فعالیت دارن و میرن و میان ... تازه کلاس خیاطی ثبت نامش کردیم ...

بزرگوار ... ما کی گفتیم فقط پوشیه ؟!!!   خواهر مسلمانم ... عزیز دل ... ما اصلا کی گفتیم فقط چادر ؟!!!!!
اسلام حکم داره عالم داره مرجع تقلید داره  بزرگ داره ... حدود مشخص شده ... حجابی که ضرورته پوشاندن بدن از نامحرمه طوری که بدن نما نباشد و همه بدن الا کفین و وجه در صورت زینت نداشتن همه پوشیده بشه ...
چرا ... والله کسی دخترا رو از دانشگاه رفتن منع نکرده ... 
نگفته کسی ورزش نکنن دانشگاه نرن درس نخونن ... حرف مراقبت حد اکثریست ... یعنی اگر دانشگاه هم میخواد بره   توی انتخابش دانشگاهی رو حتی الامکان انتخاب کنه که دخترانست یا اینکه محیط سالم تری داره
اگه دانشگاه رفت حجابشو حیاشو چند برابر کنه چون خط مرز گناهه ...
من دانشجو بودم خوب میدونم محل فحشا هست یا نه ... که البته هم نگفتیم حتما هست ...
بله اگر کسی واقعا علاقه به پرستاری داره و خیلی براش مهمه هیچ کس اونو منع شرعی نکرده ... هیچ کس نگفته کارت حروومه .... چرا ... توصیش میکنن ... که نهایت مراقبتو بکن ... چون  نمیتونی چادر بپوشی توی اون محل حجابی رو انتخاب کن که کاملا اسلامی هست ... مقنعه ی بلندتر لباس راحت تر و گشاد تر ...
هیچ کس خانم ها رو محدود نکرده ... تاج سرن بانوان ...
اما یه حرفی هست که ما به هیچ عنوان .... به هیچ وجه ازش کوتاه نمیایم ... اصلا ...
اونم حرف مادرمون فاطمه زهراست ...
بهترین چیز برای یک زن اینه که نه نا محرمی را ببیند و نه نامحرمی اورا ببیند ...

حالا هیچ فرقی هم نداره که رو بگیره یا پوشیه بزنه ...  اصل چیز دیگریست ... منتها مسلما پوشیه خاطر جمع ترو راحت تره خب
این بهترین چیزه واسه یه بانو ... یعنی درجات بالاتری از تقوی و ایمان ...
هرکه میخواهد عمل کند صفایش را ببرد ... لذتش را بچشد یا علی ...

این یک ایدئولوژی ست ... یک جهان بینی ست  این محوریست که زندگی را میتوان بر اساسش تنظیم کرد ...

اگرم این کارو نکرد درحالی که حدود واجبشو حفظ کنه  ، گناه نکرده ... من قسم میخورم که گناه نکرده ..

اما بهترین رو هم برا خودش انتخاب نکرده ...
از این حرف والله کوتاه نمیایم ...

و اما ...
وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم ... که در طریقت ما کافریست رنجیدن

حسنات الابرار    =   سیئات المقربین

 معنای جمله «حسنات الابرار سیئات المقربین» این است که کارهای نیک خوبان برای مقربان عمل زشت محسوب می شود.
      بنا به آنچه در روایات فراوان آمده است مراتب ایمان و تقرب به خداوند متفاوت است و ایمان دارای درجات می باشد به همین جهت عمل نیک فردی که در درجه اول ایمان است برای کسی که در درجه بالاتر قرار دارد عمل زشت و بد محسوب می شود چون به همان میزان که شخص در رتبه بالاتر قرار دارد از او عمل بهتر و بالاتری انتظار می رود. مانند این که نوشتن خط به شکل کلاس ابتدایی برای دیپلمه زشت می باشد در حالی که همین خط را کلاس اولی بنویسد زیبا می باشد و نویسنده آن مورد تشویق واقع می شود. بنابراین کارهای نیک خوبان برای مقربان که در درجه بالاتری از لحاظ ایمان قرار گرفته اند دیگر حسنه نمی باشد بلکه در مقایسه با رتبه ایمانی او سیئه و عمل زشت محسوب می شود.


* ما ادعای خوب بودن نداریم ها ! نگید اینا خودشونو از مقربین میدونن!  دوست داریم خوب باشیم با دعای خیر شما خوبان !!!

*  به قول استادم انسان متوسط بودن بد نیست ... انسان متوسط ماندن بد است ... پس نگید ما رو چه به این کارها !


یا علی

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۴
شیخ عبدالزهرا وثوقی

اخلاق

حجاب

پوشیه

نظرات  (۳۸)

سلام دوست عزیز

آیا می خواهی بازدید وبلاگت را افزایش بدی ؟

آیا می خواهید رتبه های نخست موتور جستجوگر گوگل شوید؟

پیشنهاد ما را قبول کنید و از لینک باکس هوشمند برتر باکس استفاده کنید.

آیا می دانید لینک باکس چگونه باعث افزایش بازدید شما می شود ؟

آیا با نحوه کار لینک باکس ها آشنایی دارید ؟

راهنمای کامل استفاده از لینک باکس برتر را مشاهده نمایید

http://bartarbox.ir/help.php

شما هم در سایت ما عضو شوید و به وبلاگهای پر بازدید بپیوندید

http://bartarbox.ir/

با تشکر از شما
۱۴ اسفند ۹۱ ، ۱۸:۳۹ عبد فاطمه سلام الله علیها
سلام علیکم
راستش "پوشیه" از زیبایی هایی است که از خانه امام زمانی شما به یادگاری برداشتم.از وبلاگ علویه سادات شما که چندی است عزیزی ماست.البته و صد البته به برکت نام حضرت مادر سلام الله علیها.نمیدونم درسته یا نه اما من برای ذره ذره ی حجابم مدیون حضرت مادرم.یه زمانی حجاب رو عقلا پذیرفته بودم اما فکر میکردم محاله چادر بپوشم ...بعدتر فکر میکردم چادر را خیلی دوست دارم اما رو گرفتن نه!!! اما...روزی که در به در دنبال پوشیه میگشتم و فروشگاه های حجاب شهرم هم نداشتند حتی... با بغض صلواتی برحضرت مادر در حین رد شدن از خیابان و اولین مغازه ی آن ور خیابان پوشیه داشت...توی اتاق پرو که خودم را با پوشیه کامل دیدم.تنم لرزید...با خودم گفتم :جلوه ی مقلب القلوب است مادر ما
هنوز ملبس نشده ام به لباس مادرم اما آنچه گوشه ی کمد است دل منه که در انتظاره مدده خود حضرت مادره.التماس دعا .معذرت از اطاله ی کلام و ممنونم بابت این پست زیبا وعلی الخصوص حدیث.
با سلام
کل متن و بخصوص جمله"حسنات الابرار= سیئات المقربین" و توضیحش خیلی عالی بود.
ان شا’ الله هرچه زودتر بیاد روزی که زدن پوشیه و داشتن حجاب کامل اسلامی و انجام همه دستورات اسلام انقده بحث برانگیز نباشه و انجامش همگانی
ممنون و التماس دعا
۱۵ اسفند ۹۱ ، ۰۸:۳۶ گمنام آشنا
sسلام بر شما

جواب کامل و بجا بود
۱۵ اسفند ۹۱ ، ۰۹:۱۴ یارشیخ عبدالزهرا(یارطلبگی وهزارویک...)
سلام علیکم آقا
بنده دوباره نوشتم...
یک پست نذری..
تشریف بیارید.
علی علی


سلام خانوم من
بزرگوارید ...
خوندیم قبلا !!!! خواندنی با جان دل .... لمسش کردیم
سلاااااااااااااام!
حاج آقا و علویه سادات،خوب هستید انشاالله؟!!

پوشیه نمی زنم ولی چادر لبنانی می پوشم.اتفاقا تو دانشگاه هم خیلی طرفدار پیدا کرده!هم بین بچه های بسیج و هم بین بچه هایی که گذری میبینن!تعریف از خود نباشه ولی هرکی میبینه تعریف میکنه و می خواد تهیه کنه و استفاده کنه!


سلااام
ممنون .. به لطف امام زمانمان ...

خیلی خوبه ... اجرکم عند الله ... مفتخر باشید که علم دار امانت مادر شیعه هستید و خوووب امانت داری کنید ...
یا علی
سپاس از پاسخ شما.


خواهش میشه جناب یک مسلمان...
اقا سلام علیکم
راستش من دانشجوی پزشکی هستم خیلی هم مقید به حجابم و چادری هستم،توی دانشگاهی درس میخونم که محیطش زیاد بد نیست ولی خب مختلطه...
راستش من عاشق حضرت فاطمه هستم ایشون الگوی من هستن میدونم شرمندشون هستم اما چه کنم قلبم برای ایشون و پدر گرامیشون میتپه
حقیقتش با اینکه رشتم پزشکیه و کلی درسای سنگین و طاقت فرسا داریم اما مطالعه ی کتب مذهبی جز علایق شخصی منه  گاهی فکر میکنم من که خیلی بیشتر از این حدی که الان هستم علاقه داشتم در دروس دینی و معارف اسلامی پیشرفت کنم چرا نرفتم حوزه
از طرفی دوست دارم از حضرت زهرا الگو بگیرم و کمترین برخورد رو با نامحرما داشته باشم
از طرفی پزشکی رو دوست دارم شما که اینطوری از حضرت زهرا میگید دلم میشکنه که چرا نرفتم حوزه
ولی خداییش درسهای ما هم پره از نکات معرفتی و خداشناسیه فکر نکنید همه ی ما که دانشگاه میریم از خدا و معنویات دور میشیم 
اقا ما که ارزو داریم دانشگاه هم محیط دینی باشه حالا اگه کلاسمون کاملا دینی نیست ولی مسجد دانشگاه محیط امن ماست اونجا رو آباد میکنیم
التماس دعا



سلام ..
خدا قوت خواهرم ...
موفق باشید ان شا الله توی تلاشهاتون و امیدوارم همه تلاشتونو به نیت رضایت خدا انجام بدید که حتما هم همینطوره ...
میدونم ... بله .. خیلی از رفقای من هم همه دانشجو هستن و بچه های گل ...
دیگه حفظ شعائر الله اون محیط باشما بچه مذهبی هاست ...
علم اونجا به دست شماست ...
قطعا میتونید نمادی از مسلمین خووب باشید و موثر ...
بلاخره به هر حال الان شما دانشجویید
سعی کنید از بهترین ها و الگو های در دین باشید
به قول بنده خدا جوانها ... سیمانی باشید اهکی نباشید ...
سیمان هرچقدم که اب بخوره ... سفت و سفت تر میشه ...
عاقبتتون ختم بخیر باد
یا علی
۱۶ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۰۹ خادم الزهراسلام الله علیها
سلام و درود خدا بر ساداتم وسلام علیکم بر جناب شیخ عبدالزهرا

خداقوت.
عجب داستانی شده ای پوشیه زدن تو وبلاگ شما

حاجاآقا پیتزا ندیدن به خورد سادات ما وقتی آدم پیتزا میخوره معده تو هضم کردنش هنگ میکنه واسه هر کدوم از موادش باید یه ماده ترشح بکنه که هضم بشه حالا فرض کنین توی پیتزا چند ماده باید این معده بیچاره ترشح کنه /نکنین این کارارو.

منتظر دعای خیرتونیم تو حرم آقا.
التماس دعا/شهادت نصیبتون
یا علی
سلام بر شیخ ما
کیف حالک؟
میدونی چند وقت هستش ندیدیم همو؟
باشه
شما کانتینیو
ما هم کانتینیو...
کی همو ببینیم؟
التماس دعا فقط همین..


سلام ...
حاجاتتون روا ...
یا علی
سلام علیکم.
خیلی برام جالب بود که گفتید سیده بانو حتی الماس شرق هم با پوشیه میرن.من حجابم به امید خدا کامله و رو میگیرم اما واقعا دوست دارم پوشیه بزنم.ولی دلم نمی خواد خدای نا کرده بزنم ولی یه روز پشیمون بشم.برا همین مدتی تامل کردم تا تحقیق کنم و خوشحالم که شما در این باره نوشته اید.
من لیسانس علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری دارم اما سال دوم دانشگاه بود که فهمیدم که انتخاب این رشته برای خانم ها خیلی هم مناسب نیست.کار در کنار مردان و اختلاط با آنها موقع مصاحبه و اینکه اگه تند و تیز نباشی سوژه می پره و...

التماس دعا
۱۷ اسفند ۹۱ ، ۱۵:۵۳ خواهر کوچکتر شما
سلام
منتظر جواب سوالم هستم...
التماس دعا.یاعلی
سلام تشکر حضور...

پیتزا فروشی وپوشیه وخوردن؟!؟!؟یا فقط خریدن؟


خب پس به قول شما شانس اوردیم ....
خوشحال میشیم تشریف بیارید..!!البته فقط قم!!


سلام ممنون ...
حالا چرا نگفتید پیتزا فروشی و عبا عمامه و خوردن؟!!!
بله ...
ما خانوادگی با خاله هامو مادر بزرگمو و مادرم معمولا ایل و تباری بیرون میریم !!
خب دسته جمهی هستیم دیگه ... بینمون همه مدلشم هست ... مانتویی ... چادری با حجاب و سیده خانوم ما که پوشیه ای !!!
وقتی دسته جمعی میریم خیلی راحت تره خب ... خانوم هایی هم که میخوان راحت تر باشن موقع غذا یه قسمتی میشینن که دید خیلی نداشته باشه ا راحتتر باشن

یا علی مدد
سلام

پوشیه خوبه

اما خوب من تا به الان استفاده نکردم جلابیب سرم میکنم و خیلی باهاش راحتم

سلام به دختر عمویی ما برسونید
۱۸ اسفند ۹۱ ، ۰۳:۳۶ خسرو زارعی
جمعه یعنی یک غروب وعده دار / وعده ترمیم قلب یاس زار

جمعه یعنی مادر چشم انتظار / درهوای دیدن روی نگار

جمعه یعنی یه سماء دلواپسی / می شود مولا به داد ما رسی . . . ؟
صلوات
سلاااام .......اقای وثوقی

حالتون چطوره؟

چرا چند وقته مطلب جدید نمی ذارید
لطفا زودتر


سلاااام
ممنونم خووب بحمدالله ...
اطاعت ! اپ شده!!!
انسان متوسط بودن بد نیست ... انسان متوسط ماندن بد است ...
امیدوارم همیشه درحال رشد باشیم.
۲۳ اسفند ۹۱ ، ۱۵:۴۳ کبوتر بقیع
یعنی هیچ گونه پیامی از من به شما نرسیده؟؟؟ بابت این پستهای اخیر؟؟
نمیبینم نظراتم و


سلام خواهرم ...
نه .. نرسیده ... بلاگفا بعضی وقتا دستش کجه !!!مواظب باشید

یا علی
۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۶:۰۹ اینجا ستاره ای تنهاست
انسان متوسط بودن بد نیست. . .
خیلی قشنگ و منطقی بود
ممنون
اجرکم عند الله
خوشم میاداذیتون میکنن(باخنده وشوخی)
سلام.
کلا پست های شما مارا به وجد می آورد...
نکته کلیدی این پست هم:
حسنات الابرار= سیئات المقربین...
گاهی در کلاس درس برای تفهیم خیلی امور ساده باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم که بهتر جواب می دهد..عین همین نکته این پست...بسیار ممنون
سلام برادرگرامی ازمداحی وبلاگتانتون خیلی خوشم آمده اگه میشه لینک دانلودشو توی وبلاگتان یا به ایمیلمن ارسال کنید .
ممنون ازلطف بی پایان شما .
التماس دعا
۱۶ خرداد ۹۲ ، ۰۱:۰۱ اینجا ستاره ای تنهاست
سلام
با اجازه من از این مطلب استفاده کردم در وبم
بس که زیبا بود و راهگشا...
ان شالله حلاله،مگه نه؟؟؟
۱۸ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۱۶ اینجا ستاره ای تنهاست
سلام
از مطلبتون با ذکر منبع استفاده کردم
ان شاالله حلاله دیگه؟

پاسخ:
پاسخ: بله بله ... حلال طیب و طاهر ... خدا خیرتان دهاد!
۳۱ تیر ۹۲ ، ۰۸:۰۷ لیلی مدرس
سلام.از وبلاگتون خوشم اومد.اگه میشه به وبلاگ منم سری بزنین.امام على علیه‏السلام
- به فرزندش حسن علیه‏السلام- : براى این که دیده‏شان به نامحرمان نیفتد آنها (زنان) را در پرده نگه دار ؛ زیرا هر چه بیشتر در پرده باشند براى تو و آنها بهتر است و بیرون رفتن آنها بدتر از این نیست که اشخاص نامطمئن بر آنان وارد کنى . اگر توانى کارى کنى که مردى جز تو را نشناسند این کار را بکن .
اینم برای برتری پوشیه.من از 12 سالگی پوشیه میزنم والان دوسال است.
سلام
حاج آقا چرا جواب ما را ندادید پس؟؟؟؟
سلام علیکم
عالی بود
سلام بر طلبه بزرگوار
ببخشید اگر قلمم کمی تند خواهد بود و لحتمالا مطلب بنده را منتشر نخواهید کرد:
لاتَری الْجاهِلَ اِلاّ مُفْرِطا أَوْ مُفَرِّطا!
برادر من آخر چرا با مقدسات بازی می کنید مگر ما مسلمان نیستیم در کتاب آسمانی ما و روایات حدود پوشش خانم ها مشخص شده است و از آنجا که شارع ما حکیم است بهترین و معتدل ترین احکام را برای ما قرار می دهد. و پوشش هایی نظیر پوشیه در دوران حاضر جز لباس شهرت بودن چیزی نیست.
به عقیده بنده همانقدر که بی حجاب ها به دین ضربه می زنند پوشیه نیز مردم را از دین بیزار می کند.
ضمنا حقیر یک فرد نا آشنا با متنون دینی نیستم که از روی ناآگاهی قصد توهین به شما را داشته باشم. فقط کافی است نگاهی به روایاتی که اصحاب رسول صلوات الله علیه و آله چهره ی حضرت صدیقه سلام الله علیها را توصیف می کنند بیندازید فکر کنم ما از کاسه داغتر از آش شده ایم.
فکر می کنید خوردن پیتزا توسط همسرتان در پیتزا فروشی بیشتر نگاه ها را جلب می کند یا با چادر بودن. نگاهی به روایات لباس شهرت بیندازید.
یا علی


پاسخ:
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم

1. السلام علی من اتبع الهدی
2. إِنَّ الجاهِلَ مَن عَصَى اللّه وَإِن کانَ جَمیلَ المَنظَرِ
3. ظاهرا جهالت اینه که خودت بدونی کارت صحیح نیست و انجام بدی ... مثل قلم تند !
4.مقدسات رو خوب بشناسید .. وهم اطلاعات از منابع و روایات آفت بدی در دین داریست
5. کسی نگفته پوشیه واجبه ... اما صورت و وجه را پوشاندن خیلی اوقات واجب است
6. مثلا ابروی برداشته شده باید پوشیده شود . صورت ولو با اندک کمی ارایش باید پوشانده شود
7.شما احیانا مجتهد نیستی که . نه ؟!!! آخه این بحث اجتهادی و هرکس باید ببینه مرجع تقلیدش چی میگه .. نه اینکه افراط و تفریط کنه که جاهل بشه ! شمام ببین مرجع تقلیدت چی میفرماد همون اسلامه ... همون حقه ...
8. شما یا فکر نکن یا واقعا فکر رو به کار بیانداز ، از اصحاب فقط سلمان هست که از چهره خانم فاطمه زهرا نقل میکنه / 1. سلمان 300 ساله بوده و حضرت زهرا 17 ساله و یار مخلص و انسان کامل !!! اگر انسان کامل پیدا کردی شما لازم نیس جلوش صورتتو بپوشونی ! ضمن اینکه اگر هم نپوشانده باشن نهایتا ((جواز)) دیده شدن وجه داده میشه ...!!! اما اون همه روایاتی که از پوشش صورت حضرت زهرا میگه چی پس ؟؟؟ حتما نخوندی تا حالا نه ؟!!
..........


پاسخ:
پاسخ: ببخشید که قانون این وبلاگ برای پاسخ به شما گذاشتن ادرس هست ک متاسفانه شما نداشتید ...

مشکل شما چیست ؟! مگر مرجع تقلید ندارید ؟!! حق و وظیفه اونه که مرجع تقلید شما میگه ... من ک مجتهد نیستم ! فتوا هم ندادم ... وظیفه شما عمل ب رساله عملیه تان است .


یا علی مدد

...........

پاسخ:
پاسخ:
نهایت لطفی که میتونم بهتون بکنم اینه که شماره مشاوره مو بدم تلفنی بتونم راهنماییتون کنم
09354192928
برادر به نظرم لطفی که می تونی در حق منو و خودت بکنی اینه که برای هر دومون دعای عاقبت به خیری بکنی برادر....
ضمنا من خودم یک طلبه و در حال حاضر دانشجوی دکترای فقه و حقوق خصوصی هستم و احتمالا از نظر سنی جند سالی اط شما بزرگتر باشم. این مطلب رو از این جهت نگفتم که فکر کنید خودم رو از مشاوره شما بی نیاز می دونم بلکه خواستم بگم فکر نکید یک بی دین مخالف حجاب برایتان کامنت گذاشته است اخوی
باز هم دعوت می کنم خودم و شما رو به تعمق در دین و پیروی کامل از ولایت.
به قول زیارت جامعه نع باید از ولایت جلو افتاد و نه عقب
یا علی

پاسخ:
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما
عاقبت بخیر شید به حق حضرت زهرا سلام الله علیها
ان شا الله در تعمقاتتان و دروستان موفق باشید
هیچ وقت من درباره ی کسی این فکر رو نمیکنم ... احتیاجی نبود عزیزم
بله ... به حق امیرالمومنین توفیق پیروی از ولایت را به ما عنایت کند (از بی تقوایی منه ببخشید .. اما اگر احیانا قصد کنایه بود... پناه بر خدا ،فکر نمیکنم جایی ما خلاف ... عقب یا جلو از ولایت بودیم !)
یا علی
خیلی دلم میخواد پوشیه بزنم.فک میکنم خیلی حس خوبیه.(آخه هم رو گرفتن سخته و هم خیالت راحته راحت نیس )ولی یه مشکل دارم: تو تهرون اصلن مد نیس و یجورایی لباس شهرت میشه.هرچند توجهاتی که جلب بشه از سیاهیه پوشیه که رد نمیشه..! از دوستان هم جویا شدم جملگی به همون رو گرفتن توصیه کردن!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
پوشیه خیلی خوبه ، اما هدف نیست .
هدف پوشاندن صورته . چه با چادر چه با پوشیه
میتونید جاهایی که کمی سازگار تره استفاده کنید ... بلاخره عرف هم یک روزی عرف نبوده ... یک عده از ما مردم عرف رو درست کردن ..
اگر تعداد افراد استفاده کننده از پوشیه زیادتر بشه عرف میشه
ضمنا لباس شهرت به لباسی میگن که مورد تایید روایات نباشه ... اینجا لباش شهرت محسوب نمیشه
یا علی
سلام بر شما ..
با چند پست جدید به روزم؛
منتظر حضورتون هستم.
یا مهدی (عج)
میشه بگید همسر شما عروسی نزدیکانشون که میرن برای آرایش چیگار می کنن و تا تالار میرن؟اصلا آرایشگاه میرن؟یا اونجا آرایش میکنن.خواهش می کنم ج بدین واسم مهمه

پاسخ:
پاسخ:
یعنی چی؟! خب ارایش میکنن دیگه ! از عهده ی خودشون بر میاد هنرمندن! البته گاهی هم ارایش گاه میرن ...
وقتی چهره پوشیده ست خب از خونه با ارایش میرن دیگه...

یه تور هایی هست خیلی سبکه .. مشکی مثل پوشیه ، برا اینکه ارایششون خراب نشه اونو رو صورتشون میبندن
یا علی
بقول همون استادتون که میگن انسان متوسط بودن بد نیست,همون استادتون درمورد پوشیه بامن دعوا کردن!!
ثانیا کجای قرآن گفته پوشیه از درجات بالای تقوی است?!
لطفا جواب من بدید!
درضمن این بنده حقیر برای شما و همسرتان ارزو موفقیت دارم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام علیکم و رحمه الله اشنای مسجدی ما!
کم پیدایید این روزها..!
استاد من که خدا حفظشون کنه قطعا برای شما صلاح ندیده بودن ک از پوشیه استفاده کنید
همونطور که یسری چیزا رو برای برادرتون صلاح ندیده بودن ولی ایشون ...
شما بزرگوارید
ممنونم , یاعلی مدد
کجای قرآن؟!؟!؟؟؟؟
ببخشید کجای قرآن نوشته نمازصبح شما دو رکعته؟؟
روایات زیادی درباره ی پوشانیدن صورت داریم , حالا فرق زیادی بین پوشیه و پوشاندن با چادر نیست
آیا حضرت زهرا(علیهاالسلام) از روبنده استفاده می کرد؟

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=286129


پاسخ:
http://www.lalimodarres.blogfa.com/post/40

وقت قلم زدن واستونو ندارم
بخونید اینو اگر سوال داشتید با ادرس مرقوم بفرمایید تا ان شاالله پاسخگو باشم

    
۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۴ یه بنده خدای گمنام
سلام علیکم
بنده حدود 2 هفته ای میشه که از پوشیه استفاده میکنم.الان 19 سالمه؛نمیدونین چقدر به روز های بدون پوشیم حسرت میخورم.کاش زود تر باهاش اشنا شده بودم.تو شهر کوچیک ما هیچ کسی از پوشیه استفاده نمیکنه حتی میتونم بگم خیلی ها تا حالا اسمش رو هم نشنیدن.ولی توکل کردم به خدا و یکی واسه خودم دوختم.البته مصیبتی کشیدم تا این دوخته شد.اخه تو شهر ما که از این چیزها اصلا پیدا نمیشه.برام دعا کنین تا وقتی از دنیا نرفتم پوشیه رو جلو نامحرم از صورتم کنار نزنم.
التماس دعا
یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم
بهتون تبریک میگم و ارزو دارم که ان شا الله ثابت قدم باشید و البته تمام نیت ها و مقاصدتون فقط و فقط خوشحالی قلب حضرت زهرا سلام الله علیها و رضایت خدا باشد

یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی