پس لا اقل عیدش نگوئید !
دوشنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۰، ۰۸:۰۵ ب.ظ
این روزها خیلی حال غریبی دارم ! نمیدونم شایدم حال قریبیست ؟!
میگن یه عده عاشق از همه چیزشون گذشتن . حتی از زن و بچشون!!
این همون غیرت دینه که گفته بودم ! من تاحالا نرفتم جنوب . انشالله امسال راهیم.
قدمگاه شهیدان است اینجا محل رشد ایمان است اینجا
در اینجا پای مهدی بوسه می خورد که تحت رحمت آن است اینجا
هزاران خاطره در خود نهفته کتاب عشق بازان است اینجا
ز اشک فاطمه دارد نشانه شبیه بیت الاحزان است اینجا
ز شب های پر از عطر مناجات همیشه نور باران است اینجا
در اینجا ترک عصیان می توان گفت که الحق توبه آسان است اینجا
شلمچه از دوئیت دور مان کرد همان توحید پنهان است اینجا
شهادت را از اینجا می گرفتند زمین عید قربان است اینجا
در اینجا می توان آرامشی یافت محل ذکر رحمان است اینجا
در اینجا می توان آرامشی یافت محل ذکر رحمان است اینجا
اگر چه کس نفهمد حرف ما را قدمگاه شهیدان است اینجا

نامش را که عید نگذارید . مگر چه اتفاق خاصی افتاده ؟!
گلها روئیده اند؟ چمن ها سبز شده اند ؟! خب خوشا بحال بهائم !
عید ؟!!! نه نهایتش نوروز است ... یا سال جدید.
عید یعنی چه ؟ در عالم امکان چه رویداد مهمی رخ داده که نامش را عید گذاشته اند ؟
بیش از پانزده روز تعطیلی و خوشحالی برای درآمدن چمن ها ؟!!! محصل هایمان که قریب به یک ماه !
شادباش ! صدسال به این سالها !!! که البته اصلش هزارسال به این سالها بوده در مجوس !تخفیف داده اند !
خدایمان در این برهه از زمان شاد است یا از عید غدیر ؟ یا ولادت حضرت امیر؟
البته لطف کرده اند ! آنها هم یک روز تعطیل است!
باشد اقلا دراین تعطیلات بی حساب حسابی از خودمان بکشیم . که چکاره ایم ؟
باشد...باشد که یاد شهدا باشیم و باشیم که یاد شهدا باشد.
که رفتند تا بماند تا بیاید ذکر یا حیدر مدد.
پس لا اقل عیدش نگوئید
قابل توجه بزرگوارانی که شاید درست متوجه نشدند :
۱ . حرف سر این است که عیدش ننامیم . در این روز لحظه ی تحویل سال اتفاق می افتد. خب الحمدلله که یک سال دیگر هم با محبت اهل بیت به پایان رسیده و از حضرت حق طلب توفیق بیشتر در بندگیش را طی سال جاری داریم. مسئلت داریم که محبت روز افزون پیامبر ختمی مرتبت و صدیقه ی کبری و پسر نازنینش مهدی زهرا را به ما تفضل کند . نهایتا روزی مثل لیله الرغائب که اعمالی خاص هم بعضا برایش روایت شده
۲. بزرگترین عید شیعه ، عیدالله الاکبر عید غدیر است . آخر کمترید از اهل تسنن ؟! عید بزرگشان که عید قربان باشد را با شکوه تمام برگزار میکنند .دید و بازدید، عیدی و شادباش . تبریک و یک هفته تعطیلی ! اگر قرار است پانزده روز از سال برای مناسبتی تعطیل باشد قطعا آن روز ،غدیر است. همه ی هویت شیعه به حیدر است و غدیر ! آیا غیرت دین اقتضای کمی اندیشیدن ندارد ؟ کاری ندارد جای تعطیلی ها عوض شود، خیلی هم جالبتر است تعطیلات در فصل های مختلف میچرخید و تنوعش جذاب تر و زیبا تر بود!
ضمنا حرف هایم بی پشتوانه نیست ! امضای کلی از علما در دربردارد و توصیه شان به این کار . خیلی زود ابراز نظر نکنید !
۹۰/۱۲/۱۵
تحلیلی خیلی ساده و سطحی.
مگر طلبه نیستید!
بگوییم روایات حتما میگویید سندش ضعیف است!
آن ها را ول کن!
برحسب تاریخ اول هرسال را نگاهی بنداز!
کمی در نامه های امام توجه کن!
اگر وقت کردی صحبت های ابتدای هرسال حضرت آقا را هم نگاه کن!
اصلا پیشنهاد می دهم به جای اینکه وقتت را تلف کنی و جنوب بروی در این مساله تحقیق کن تا اینگونه سطحی که دور از شان یک روحانی است نظر ندهید!
کمی تند رفتم در لحن نوشتارم
اما به نظر لازم می آید تا آبروی روحانیت نرود!
شیخ عبدالزهرا :
سلام آقا جان
خدا قوت
زحمت کشیدید نظر دادید . ایدکم الله
نه اشکالی نداره که تند رفتید .
فکر کنم درست متوجه نشدید !
چرا جبهه ی الکی گرفتید ؟
چرا درباره ی حرفی که نزدم ردیه صادر کردید؟
حرف این است و بس : بعد از تمام قیل و قال ها و روایات مختلف و متضاد که سند شناسیش کار امثال من و شما نیست !
ولو فرض هم که روزی باشد مبارک ! حرف این است : اولا عیدش ننامید ! که رهبرم هم عید نمیگویدّ!!!! دقت کنید . نوشته بودم :لا اقل عیدش نگوئید.
در ثانی : این روز که ریشه در ائین زرتشت و الحاد دارد. نه... اصلا مذهبی است ... اصلا بازگشتش به دستور تائید معصوم است!! چه معنا دارد که قریب به یک ماه تعطیلی و شادباش و جشن و دید و بازدید؟!! به چه مناسبت؟
آشیخ ما که درفکر آبروی روحانیتی! غیرت دین داشته باش . این به اصطلاح عید ارجعیت دارد بر غدیر ؟!!! بر عیدالله الاکبر؟!!!
ما جنوبمان را میرویم تا بماند ذکر یا حیدر مدد
شما هم میتونید به دید و بازدید ها وذکر صدسال به این سالهای مجوسی ادامه دهید و حفظ آبروی روحانیت کنید
یا حق ، یا حیدر مدد