طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

انّ الصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۲:۰۲ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم



بعضی کارها هزینه ای ندارد ، زحتمی هم ندارد اما ثمره زیاد دارد .

همینکه برای عقیده ات احترام و ارزش قائل باشی .. همینکه محکم باشی پای عهدت با خدا ، خودش هوایت را دارد .


نماز




بارها شنیدیم کلام  آن بزرگ مرد و واصل بالله را ؛

« اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند. »

ولی خداست ... حرف از روی بی دقتی و برای حال و هوا درست کردن نمیزند .

میزا علی آقای قاضی / استاد مرحوم علامه طباطبائی و آیت الله بهجت رحمت الله علیهم .


 
* عکس ورودی کارگاه پدرم !


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۵
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۱۰)

خیلی قشنگ بود ؛
به ما هم سر بزنید

سلام وبلا گ جدید  مبارک  آقای شیخ وثوقی عکستون ومتنش همه خیلی خوب وآموزنده بود

ازتون دخواست دارم در مورد امر به معروف وآدابش خیلی خیلی به ما آموزش بدید آقا ما رفتیم سفر نصف گوشت تنمون آب شد نتوانستیم یه امر به معروف صحیح بکنیم!!!!

پاسخ:
سلام علیکم 
ان شا الله 

سلام
چه یال و کپالی ! ماجورین ...
پاسخ:
سلام پسر گل بابا..
خاجی ته مرام معرفتی بابا ... 
قرار بود حرم ... !
۲۶ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۴۰ مهسا(چادرم عشقم حجابم)
سلام.خسته نباشید
وبلاگ زیبایی دارین.
به منم سر بزنین.
اگر موافق با تبادل لینک بودین لطفا بهم اطلاع بدید
پاسخ:
سلام 
ممنونم از شما / حتما خدمت میرسم/ 
یا علی مدد

سلام حاج اقا

من اعتراض دارم

این اصلن عدالت نیس

چرایکی باید تو خانواده مذهبی ب دنیا بیاد ویکی تو خانواده لا مذهبی

خوب من چیکارکنم که حق انتخابی ندارم

من نمیخوام  ب عروسی هایی که لهب ولهوه برم

من نمیخوام توی عروسی خودم ابزار غنا باشه

من میخوام طلبه بشم

ولی ...

این اصلن عدالت نیس

پاسخ:
سلام علیکم /
چقدر توپتون پره ما شا الله !   اتفاقا اووج عدالته ..
حق انتخاب دارید کی گفته ندارید ؟!!  زرنگ باشید . المومن کیّس  /
خیلی راحت میشه عروسی ای که توش گناهه رو نرفت ... فقط باید خودتون بخواید.
میشه مریض شد !!  میشه کار واجب داشت !  میشه فردا امتحان خیلی مهمی داشت !!!
میشه سفر بود !!!! فقط باید زرنگ بود ...
اتفاقا این فقط شمایید که تعیین میکنید تو عروسیتون ابزار غنا باشه یا نه .  حرف حرف خانم هاست
 خانم من جدی تذکر داده بود اگر اهنگ بشنوم داخل نمیام ... بزارید میرم بیرون .. همه ی مجلس ی طرف شما  ی طرف !
منم میخواستم طلبه شم ... مادرم سه سال نذاشت ... اما ی روز خودش راهیم کرد .
توکل میخواد ،  اصرار میخواد ...   محکم بودن میخواد ...

منم وضعم از شما خراب تر بوده ... و گاهی هست ! اما باور کنید نهایته عدالته
والعاقبه للمتقین
یا علی مدد
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۴۳ حانیه سادات

سلام علیکم

حاج آقا مسئلة :

حالا ما که وقت اذان دقیقا وسط تایم کلاسه باید چیکار کنیم ؟

استاد صنعتی اصفهان وسط کلاس اجازه سر چرخوندن نمیده اونوقت ما چه شکلی لحظه اذان 20 دقیقه off بدیم بریم برا نماز !!!!؟؟؟

البته من برای خالی نبودن عریضه یه اذانی تو دلم میگم ولی به قول حاج آقا قرائتی این درس که با وقت نماز تداخل داره برکت نداره ..

جوریم هست که نمیشه نگرفت ..

رفتید حرم میشه دعوت نامه مارو از آقا بگیرید خودمون بیاییم برای خواهرم دعا کنیم؟؟؟

یا علی

پاسخ:
سلام بر ذریه ی حضرت زهرا ؛

چی بگم واللا ... اینا به مقدار عقیده ظرافتش بر میگرده ...
شاید با صحبت با استاد بشه ..
شاید با انتخاب درس در زمان دیگه ای ..
شایدم اصلا بیارزه اون درسو بیوفتی ...

نمیدونم بستگی به خودتون داره ... شایدم صلاحتون باشه بیست دقیقه  دیر تر بخونید /
اینارو شخص با توجه به میزان استحکام خودش باید بسنجه ...
واقعا گاهی اصرار زیاد واسه عده ای شاید خوب نباشه .. چون احتمال داره فردا ببره.
اما یک چیزو من خوب میدونم .. اینکه اولا استحکام عقیده مونو سعی کنیم بالا ببریم
دوما مطمئن داشته باشیم خدا پشت کسی که با اخلاص این کارا رو میکنه رو محکم نگه داشته .
سلام علیکم..ببخشید من یه سوالاتی دارم.میخوام بدونم ازدواج طلبه ها چه جوریه؟آیا عروسیتون رو توی تالار گرفتین؟آرایشگاه و آتلیه عکاسی رفتید؟فیلمبرداری داشتین؟جهیزیه در چه حدی بود؟
ببخشیدا ولی میخوام بدونم طلبه ها اینارو دارن یا نه؟

پاسخ:
سلام علیکم .
ازدواج طلبه ها معمولا همیشه از ازدواج بقیه خیلی قشنگ تره !   
چون خشت اولش رو با یادبیشتری از خدا و اهل بیت میزارن ...

درباره ی تالار ؛   ببینید   محلی که واسه ی شروع زندگیتون میخواید در نظر بگیرید خیلی مهمه ... خدایی نکرده جایی نباشه که دوروز قبل شما تو اونجا هزار تا گناه کردن ...
بهترین جاها به نظر من  مسجده !    من خودم عروسیم تو مسجد بود !!

ولی تالاری اگه پیدا کردید که قبل شما تاحالا تو اون تالار گناه و اهنگ و اختلاط نبوده خب اشکالی نداره ...
فیلمبرادری هم زحمتشو دخترخاله جان کشیدند !


آرایشگاه هم رفتیم !!    البته  من که خودم پیرایشگر خودمم ! اما اهل بیت رو بردیم..
اتلیه ؛    اون هم اگر شخص مطماءن سراغ دارید میشه .. من چون خودم همه کاره ام کارای چاپ و طراحیش رو خودم کردم .
طلبه ها اینارو دارند ...    !!  اما قرار نیست حتما شکلش مثل بقیه باشه ...
به نظر من اون فیلم عروسی و اون عکسی قشنگترو به یاد موندنی تره که مطماءن باشم نامحرمی ندیدش...حالا ولو اینکه با دوربین شخصی بوده باشه و فیلمبردار نباشه ..
سلام
خداقوت،با اجازه لینکتون کردم
یاعلی
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۲۱ امیدفاطمی نسب
سلام برادر
خیلی صفا کردم تو بین هم لباسی های خودم -توی وبلاگ نویسها-یکی را پیدا کردم که مثل من عشق خانم فاطمه زهراست.اول من به وبلاگ قبلیتون سر زدم واز اونجا به اینجا.
اخوی خوشحال میشم به یه طلبه ی همسنگر توی شهر خوانسار سری بزنی.
البته اسم بالا اسم مستعاره وبه خاطر ارادتم به خانم؛"فاطمی نسب".
مطلبی دارم با عنوان"خدایا با من چکارداری؟"1تا4 و"مهربانی فاطمی".
دوست دارم نظر شما را بدونم.
به جای "یاعلی" اینبار "یازهرا!!"
پاسخ:
سلام برادر عزیزم
خیلی خوش اومدید ..

من هم از اشنایی با شما برادر طلبه ی عزیز خوشحالم .
ان شا الله در خدمتتون هستم
یا زهرا ...
سلام ممنون از اینکه وقت گذاشتید و جواب دادید.
چه جالب تا حالا بهش فکر نکرده بودم که تالاری باشه که قبلا توش گناه نباشه.واقعا از چه چیزهایی غافلیم.
واقعا تو مسجد؟چه جالبه..چه جوری؟مگه میشه تو مسجد عروسی گرفت؟چقدر قشنگه واقعا..خوش به حالتون...
ای کاش خدا زودتر منو همسرم رو هدایت میکرد..یعنی قبل ازدواج..
ما عروسیمون همراه با اهنگ و... بود متاسفانه..الانم همه فیلم هاشو پاک کردیم.فقط عکسها رو نگه داشتیم..وفقط شرمندگیش برامون مونده..
انشاا.. بتونیم برای پسرمون در اینده یه عروسی اینچنینی بگیریم.
شرمنده خدا هستیم..
الانم اصلا به مراسم هایی که گناه و اهنگ باشه توش نمیریم..حتی فامیل نزدیک..حرف و حدیث زیاده..چون فامیل همسرن اصلا مقید نیستند و در مورد پسرمون خیلی کنایه میزنن که دلمون براش میسوزه و افسرده و عقده ای میشه و...خیلی سخته تو این راه ثابت قدم بمونی..
ببخشید زیاد حرف زدم.به خانمتون هم سلام منو برسونید..بگید برامون دعا کنن..



پاسخ:
سلام علیکم

انجام وظیفه بود .

بله .. تو مسجدی که بزرگ شدم ...   
اشکالی نداره . همینکه الان برگشتید و راه درست رو پیدا کردید خیلی جای شکر داره ، الحمدلله /

با شنیدن این کنایات ادم محکم تر و استوار تر میشه ، بزارید بگن ... انقدر بگن تا ببینن فایده ای نداره و حتی خودشون هم میفهمن راه حق برگشت نداره ؛ چه بسا شما مایه ی جذب افرادی شدید..

خدا فرزندتونو براتون نگه داره به حق حضرت علی علیه السلام
یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی