طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

20. خدا رحمتشون کنه

جمعه, ۱۹ شهریور ۱۳۸۹، ۰۹:۵۲ ب.ظ

سلام

بابا دیگه خسته شدم از تعطیلی ها بسه دیگه

چرا کلاس و درس و بحث شروع نمیشه ؟

خیلی حوزه رو دوست دارم باور کنین اصلا وقتی توی مدرسه علمیه میشینم یه حال و هوای دیگه ای دارم بلعکس اون روزهایی که دانشگاه میرفتم  . همش منتظربودم یه جوری جیم شم

سال دیگه ان شاالله تابستون بیشتر درس بر میدارم

مرحوم ایت الله مجتهدی تهرانی یه کتاب دارند به نام آداب الطلاب  . واقعا هرکی میخواد بدونه طلبگی یعنی چی حتما باید این کتابه رو بخونه  . این یه قسمت مورد علاقه منه :

                           

اگر درس بخوانی و استاد اخلاق نداشته باشی، بر فرض آیه الله هم بشوی نفس تو هم، آیه الله می شود ( بلکه ایت الله العظمی می شود ) آن وقت بیچاره می شوی. همان طور که به دکتر می روی و دستور رژیم غذایی می گیری باید پیش استاد بروی و دستور اخلاق بگیری، باید استاد باشد که نزد او بروی که باد کبر و غرور تو را خالی کند، فکر نکنی حالا این کتابها را می خوانی به جایی رسیده ای و حتما مورد تایید امام زمان(ع) قرار گرفته ای. حضرت آیه الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری فرمودند: وقتی شخصی طلبه می شود مانند انگور است که بر اثر جوشاندن نجس می شود و راه پاک شدن آن، ثلثان است، پس باید طلبه استاد اخلاق بگیرد و خود را تزکیه کند زیرا علم و دانش و مدرک آدمی را مغرور و متکبر می سازد و یک طلبه باید آن قدر تلاش کند و بجوشد تا دو سوم او یعنی صفات و اخلاق بد او بخار شود واز بین برود تا اینکه بتوان از او استفاده کرد. اما مواظب باش گرفتار نا اهل نشوی، گرفتار این سیم وصلی ها نشوی، اگر کسی پیدا شد که دلش می خواهد همه بفهمند آدم خوبی است و فکر می کند سیمش وصل است ، به او اعتماد مکن اگر کسی واقعا سیمش وصل باشد به کسی نمی گوید.

آداب الطلاب / شاکر برخوردار فرید

 

راستی روز عید سر سفره صبحونه همه رو یاد کردم ها

یا علی مدد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۶/۱۹
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۱۵)

بعد وقتی میگن چرا شما آخوندا حرف و عملتون یکی نی ناراحت میشین!
مومن این همه از خوبیه حوزه میگی اونوقت منع رطب میکنی؟!
جائی که نشه توش نوکریه اهل بیت رو کرد باید درشو گل گرفت مخصوصا دانشگاه مارو که مثلا خوب دانشگاهیه شرمنده که ملاحظات امنیتی اجازه نمیده اسمشو بگم!




سلام گلم

بابا رطب برا آدمی خوبه که بهش آلرژی نداشته باشه
تو اول باید قشنگ هدفت رو پیدا کنی بعد !! نمی دونم شایدم واقعا تحقیق کردی
منظورم اونه که باید حتما برا همچی انتخابی خیلی تحقیق کنی

یا علی مدد
وقتی میان نفس و هوس جنگ میشود
قلبم به چشم هم زدنی سنگ میشود
آقا ببخش بس که سرم گرم زندگی ست
کمتر دلم برای شما تنگ میشود
اللهم عجل لولیک الفرج.
سلام خداقوت.چقد خوب چه حس خوبی دارینممنون که همه رو دعاکردین.التماس دعا یا علی


سلام
الحمد لله دیگه داره یواش یواش شروع میشه . حس خوب ما هم بیشتر ...
خواهش میکنم
یا علی
کتاب آداب الطلاب هم خیلی توپه ، آفات الطلاب هم همین طور !
بدجور اعتیاد پیدا کردی ها فرهاد به این سیستم بلاگفا ی خودمون ، چند روز دیگه مامانت دست و پات رو میبندن به تخت تا ترک کنی
سرسفره ما هم شما رو یاد کردیم از نزدیک گوگولی !!
[nh fh,v ;vnd ;i lk nhvl vhs ld'l nlj 'vl ildk [,v fh,v ;k , fo,k ...
sv;hvd kdsj ih a,od kld;kl [nd nhvl sv;hvj ldchvl !
این بالایی می دونی چیه ؟
کیبورد رو روی انگلیسی تنظیم کردم و با حروف فارسی ش زدم ، حالا برو ترجمه ش کن !


سلام
حالا چی عمو ممد حسین جون میخای بگی ماهم کتاب بلدیم ؟ حالا که اینطور شد اگه گفتی اسم جلد سومش چیه ؟
احادیث الطلاب

جون داداش اعتیاد پیدا کردم هاا ... ولی عیب نداره درس و بحث شروع شه ان شا الله درست میشه

حوصله ی اون کاری رو هم که گفتی ندارم
یا علی مدد
خدا رحمتشون کنه! حقا که معلم اخلاق خوبی بود!


سلام از همونایی که شما میگین
۲۰ شهریور ۸۹ ، ۱۳:۵۵ زینب(سباه مشق)
سلام.
کتاب بسیار خوبی است . لازم به تعریف نیست. خصوصا پاورقی ها و احادیث نابی که استفاده شده. بسیار عالیست.
من حتما پیشنهاد می دم بخونین. البته نه فقط طلبه ها. همه. هر کی جویای علم و عمل بیشتره.
پایسدار باشید. حیف که مشهدم وگرنه می اورم کتاب رو یه قسمت جالبش رو هم من می ذاستم براتون. حیف. دعا کو هستیم.
حق نگهدارتون.



سلام
دوتا غلط املائی می ذاستم و دعا کو

حق نگهدارمون
امام خامنه ای : شیعه‏ خوب کسى است که حضور امام زمان را حس کند و خود را در حضور او احساس نماید. این، به انسان امید و نشاط مى‏بخشد
سلام التماس دعا یاحق



سلام حاجی . خوبی؟!

میگن از این به بعد دیگه بگین امام خامنه ای ( حفظه الله ) ! خیلی خوبه ما که حاضیم
خدایا تا به کی هجران مهدی / به دستم حسرت دامان مهدی
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام خداقوت
میگم معلم خوبی میشین ها زینب خانوم 4 تا غلط املایی داشتن دوتا گرفتین


سلاو اون دوتاش ارفاق بود دیگه !! آخه من از اون معلم های مهربونم
آلرژی کدومه مومن!
من هفت پشت که نه ولی یه پشت روحانی زادم!

مشورت که نشونه ی عقله ولی حاجی بگی نیا نمیاما!
ولی نگو نیا!
یا علی



سلام سعید جان دم هفت پشتت گرم .
نمیگم نیا حوزه ! میگم اگه زد به سرت و خواستی بیای
1. با چشم باز بیا و فکر روشن
2. پی یه سری مصونیت ها رو به تنت بمال دیگه اون موقع اجازه نداری هر ... که دلت خواست ...!
3. کلی تحقیق بکنی و با دید بلز بری تو . چون شاید اون چیزایی که فکر میکنی تو حوزه به دست میاری فقط خیال باشه
یه بزرگی بهم میگفت این حوزه از تو سلمان و ابیذر نمیسازه .... ولی فضای مستعد برای رشد رو برات فراهم میکنه
یا علی مدد
۲۱ شهریور ۸۹ ، ۰۴:۳۵ طلیعه ی خوش بختی
سلام ممنون به منم سر زدین و راهنماییم کردین. وب خوشگل و معنوی دارین. حاج آقای آینده لطفا دعا بفرمایین.


متشکرم حاجتتون روا
سلام علیکم!! × = نه پاک یادت نره نیس!! حدود یادت نره است!!

من اتفاقا سخنرانیهای این بزرگوار رو خییلی دوست میدارم....

چون ساده و همراه شوخی!! با مثالهای جالب...اند

و در آخر از کتاب معرفی شده پیشاپیش تشکر بعمل میاید...

تا سلامی دیگر...


احسنت به شما خواهر با وقار

آفرین که دوست میدارین
خواهش میشه
سلام
واقعا درس خوندن راحته در هر رشته ای درس خونده بودن سخته!!!(فکر کنم فقط خودم مفهومه جملمو فهمیدم)
می شه بفرمائید ماست موسیرو کجای صبحانه جای میدید؟؟کله سحر بوی سیر؟؟
راستی مثالهای پایئن در حد درک ما نبودا ما خیلی بیشتر از این می درکیم(توهم)
اللّهم صلِّ علی مُحَمّدٍ و آل مُحَمّد
عیدتان مبارک
جویند همه هلال و من ابرویت / گیرند همه روزه و من گیسویت

از جمله ای دوازده ماه تمام / یک ماه مبارک است ، آن هم رویت
بروزم با
قسم به خورشید آسمان،خورشید من می آید(1)..........
التماس دعا باحاجاتی روا....
سلام.امام می گفت که روحانی نباید هرگز از حال و هوای طلبگی دربیاد.


سلام خدا امام رو هم رحمت کنه . راست گفتن
یا علی مدد
۲۲ شهریور ۸۹ ، ۰۵:۰۵ طلیعه ی خوش بختی
سلام من همون بی بی هستم . منتظر پست بی بی شما می مونم!!! اتفاقا نکته ی به جایی بود ممنون.


سلام . آره شاید بذارمش
متشکرم
یا علی
جز در حضور نور دلم وانمیشود
صبح است وآفتاب هویدا نمیشود
ای آخرین طبیب دل دردمند عشق
بازآکه درد بی تو مداوا نمیشود
اللهم عجل لولیک الفرج
سلام خداقوت... بروزم ...ومنتظرحضور گرمتون هستم التماس دعا... یا حق....




سلام
میحـــضــــوریــــم
سلام.
تشبیه خیلی جالبی بود. ترغیب شدم که کتاب را بخوانم. خدا خیرتان دهد.
در مورد سوالتان هم، چشم، توضیح خواهم داد.

مضاعف باشید...
یا علی


سلام
اره شما که طلبه اید حتما باید بخونین
متشکرم
یا علی مدد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی