طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی

با خدا باش ؛ هرچه خواهی کن !

چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۳، ۰۷:۱۵ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم



«مَن کانَ لِلَّه کانَ اللَّهُ لَه»

بحار جلد 79/ص 197

الوافی فیض کاشانی جلد8/ص 784


http://upload.tehran98.com/upme/uploads/681432c3fe2f2a421.jpg

برای خدا باش ، بخاطرش تصمیم بگیر ،  برای خشنودیش خرید کن ، به عشقش رفت و آمد کن

ملاک در زندگی ات  "او" باشد  /  

همه ی کارهایت را طوری تنظیم کن که آخرش به "او" برسد . مربوط به او شود /

می شوی لله ..


وقتی لله شدی تو را صاحب خیلی چیز ها میکند .. چون از او شدی /

خودش را به تو میدهد ...


راه برو به عشقش /  کار کن در خانه به محبتش / تحمل کن سختی زندگی را به اعتمادش /

اما شک نکن که ؛   من کان لله کان الله له ...




نفست را ابتداء از حیوانیت خالی کن ؛

هرچه دلت خواست نده .

هرچه میلت کشید نخور .. نه اینکه  یکباره درویش شوی ها ! نه ! اما سعی کن ارام ارام روزی چند بار با هوی درونت جدی تر باشی !

مثلا غذا کمتر بخور ،   قبل از سیر شدن  یا قبلتر از آن الحمدلله بگو و دستکش / 

مثلا زیاد گوشت نخور ... هفته ای سه رورزش را غذای بی گوشت... روایت است بطون خود را قبرستان حیوانات نکنید !!

مثلا روزه های مستحب اول و آخر و وسط ماه را بگیر    یا روزه های 13،14،15 هر ماه ، یا پنجشنبه ها را .

خوابت را کمتر کن که    پیامبر صل الله علیه و آله و سلم فرمودند :  بر امتم نگرانم از پر خوری، پر خوابی و ضعف در ایمان /   روزی هفت ساعت بیشتر نخوابی


تقویت کن بعد روحانیتت را

حزنی پیوسته در درون داشته باشی ... دلی محزون از عدم وصول بحق . همانطور که اصل در چشم سر دیدن است ؛ اصل در قلب و دل هم درک کردن حقایق است .. اصل دیدن است / حزن از نرسیدن/

در روایت است که مومن پر لبخند است ولی هماره با حزن دائمی و تفکر ..

ذکر و یاد خدا را ترک نکنی .   بهترین اذکار صلوات است که هرچه بیشترش بهتر است .

اذکار مخصوص هر روز یا ذکر های ساعات مختلف صبح و شام که در مفاتیح آمده /

طهارت و وضوی دائمی ، تعقیبات نماز و بسیار مهم ؛ ذکر قبل از خواب . چه در بستر یا در تهجد و شب زنده داری ، که مومن طبق توصیه های اهل بیت شب زود بخوابد و کم ! که خداوند میفرماید : ( قم الّیل الّا قلیلا )




**   با استفاده از برخی دستورات سلوکی عرفانی حضرت علامه حسن زاده (حفظه الله تعالی )

** تا این حدش در محدوده ی ریاضات شرعیه است که مورد تایید روایات است / دیگه غیر از اینها یا نباشد یا فقط با دستور استاد کامل . که خدایی نکرده ریاضت غیر شرعی نشود /


یا علی


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۶
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۲۲)

۱۷ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۰ مریم خانم

برای خود زندگی کردن عاقبتش همین افسردگیست

بیا برای خدا زندگی کنیم..
سلام.پست فو ق العاده ای بود.وچقدر حدیث زیبایی بود .لطفا باز هم در این مورد پست بذارید.الان خیلی برای طرد دین و به انزوا کشیدن دین داره تلاش میشه.باید به دینداران انگیزه داد و چی بالاتر از انگیزه ای مثل این حدیث بی نظیر که هر روز مخصوصا جوانها باید به خود یادآوری کنن ولی حتی ممکنه نشنیده باشن
سلام
وبلاگ باصفایی دارید.خداقوت.
برایتان توفیق روز افزون از خداوند متعال خواستارم.
عیدتان هم مبارک باشد.
لطفا به وبلاگ شمس هم تشریف بیاورید و از نظرات نابتان بنده را بهره مند سازید.
یاعلی
با سلام

خیلی عالی بود.

استفاده کردم.

التماس دعا
سلام حاج آقای بزرگ و بزرگوار...
ممنون که فراموشم نکردین... خدا حفظتون کنه.
سلام
خوردن گوشت چه اندازه خوبه و ضرر نداره؟
پاسخ:
بعد هر وعده گوشت خوردن هفتادو دوساعت کبد درگیره و زیاد کارکشیدن از کبد واسه بدن مضره
هفته ای سه روز غذای بدون گوشت بخورید چ قرمز چ سفید 
روزهای دیگر هم یک وعده شو فقط ...
۲۲ مهر ۹۳ ، ۱۴:۵۲ ی آنتی زایون
سلام
عیدتون مبارک
ممنون از تذکرتون تصحیح شد
لینک شدید.
پاسخ:
سلام

جزاکم الله خیرا / ممنون
۲۲ مهر ۹۳ ، ۲۳:۴۳ یارشیخ عبدالزهرا(یارطلبگی و هزارویک...)
سلام علیکم آقا
خدا قوتتان.
خیلی مفید و کاربردی بود یعنی به خلاف بعضی دستورات دشوار ریاضتی این دستوراتی که شما نوشتید سخت نیستند و قابل اجرایند..
من شنیدم بعضی ها چله غذای حیوانی نخوردن میگیرند این کار درسته؟
پاسخ:
سلام علیکم خانم !
ممنان

ان شا الله عمل بفرمائید !!

نخیر ... اتفاقا نهی شدیم در روایات از اینکه چهل روز بگذرد و گوشتی نخوریم
حتی حضرت میفرمایند شده قرض کن و گوشت بخر و بخور /
۲۳ مهر ۹۳ ، ۰۰:۲۸ کنیزفاطمه
پاسخ داده شد/
سلام ونور خدمت شما ..
از مطالب مفید وبلاگتون بهره بردیم ..
شما را جز پیوندهای وبلاگ شهدا قرار میدیم..
یازهراس
پاسخ:
سلام
ممنونم ازتون
خدا جزو پیوندهای به شهدا قرارتون بده !

یا علی مدد /
۲۵ مهر ۹۳ ، ۱۴:۴۹ یه کم حرف دل
سلام آشیخ عزیز
پاسخ:
و علیکم السلام و رحمة الله ئ برکاته اخی العزیز /
سلام شیخنا 
ممنون از نظر لطفتون
یا علی
پاسخ:
یا الله ...
سلام علیکم برادر بزرگوار / منور فرمودید!

یا علی مدد

سلام
تقصیر من است، اینکه کم می آیی

هر وقت شدم اسیر غم می آیی

این جمعه و جمعه های دیگر حرف است

آدم بشوم سه شنبه هم می آیی
یا مهدی ادرکنی

سلام جناب عبدالزهرا خسته نباشید
نمی دونم دارم کار درستی میکنم که همچین سوالی میپرسم یا نه
ولی خب به نظرم کسی غیر از یک طلبه نمی تونه به این سوال من پاسخ بده ان شاالله بتونید کمک کنید
بنده خواستگاری دارم که روحانی هستن البته ملبس نیستن و در سطح خارج حوزه تحصیل میکنن پسر خوب و محجوبی به نظر میاد و خانواده اش هم خوب و با اصالتن البته من فقط دو جلسه با هاشون آشنایی داشتم یکبار مادر و خواهرشون اومدن و بار دوم خودشون اومدن و ما راجع به مسائل کلی با هم صحبت کردیم به نظر خودم پسر خوبی بود و می تونم با هاش خوشبخت بشم ، مشکل اینه چند ساله به شدت دلم می خواد ازدواج کنم و همیشه اینو از خدا خواستم که یک همسر خوب و با تقوا بهم بده حالا که همچین موقعیت خوبی  برام پیش اومده دلم نمی خواد از دستش بدم آخه قبلا خواستگاری داشتم که از همه لحاظ خوب بوده ولی مادرش منو نپسندیده و منصرف شدن ، البته این بنده خدا مادرش و اینا نظرشون مثبت بوده خود پسر هم گفته بوده برای جلسه اول نظرش مثبته ولی چیزی که هست نمی خوام که این خواستگار رو ازدست بدم می خواستم اگه میشه شما منو راهنمایی کنید که مثلا من چه رفتارهایی باید داشته باشم تا باعث تغییر عقیده شوون نشم ، طلبه ها بیشتر از چه جور دختر هایی خوششون میاد ؟ وقتی ازش پرسیدم معیار شما برای یک همسر ایده اآل چیه گفت فقط دو چیز، انجام واجبات و رعایت شئونات ، خب من اینها رو قبول دارم ولی کلا آدم کم حرفی بود و بیشتر من سوال کننده بودم تا ایشون ، خواهش می کنم منو راهنمایی کنید
ممنون


پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

آدرس ایمیلتان مخفی هست لذا همینجا جوابتونو میدم  :

ضمن اینکه بنده واستون از صمیم قلب دعا میکنم بهترین ها را خدا واستون رقم بزند ،
اولین نکته که باید خدمتتون عرض کنم اینه که  دقت داشته باشید به هیچ عنوان اصرار بر اتفاق افتادن یک مورد نشوید
بسپارید به الله تبارک و تعالی /
توکلتان بر خدا باشد ، اعتمادتان به او .. فقط و فقط خیری که او میداند را بخواهید
اصلا پافشاری نکنید ...
چ بسا به مصلحتتان نباشد یا بلعکس /
وقتی به خدا سپردید ادامه اش هم برایتان شیرینتر است ..
دعا کنید سر نماز های اول وقتتان... نماز استخاره + ذکر مخصوص ان را که در کتاب شریف مفاتیح آمده بخوانید اگر خیر باشد می شود ...
خوبه مرضات همسرآینده تان را از همین الان مراعات کنید اما طوری نباشه که برای حفظ نظر آنها بخواهد رفتار هایتان را طور دیگری وانمود کنید . این خوب نیست ...

در کل یک طلبه از همسرش همراهی و یاری میخواهد
هم عقیدگی ، هم نظری ، کمک روحی  کنار آمدن با شرایط معیشتی طلبگی مهربانی ...
همین است همش .. ساده و با شکوه !   بدون تجمل اماپر جلالت ...

من در خدمتم

عاقبت بخیر شید
یا علی مدد
با سلام
اگر گاهی  رعایت شوند و گاهی خیر...
ممکنه اثر بدتری داشته باشد؟
اگر انسان کارهایی که دوست داشته باشد و یا عادت کرده باشد (گناه هم نباشد) انجام بدهد،ممکن هست نفس توطئه ای کند که عبادات و معنویات و  هرچه به اینها مربوط میشودمثلا دعا خواندن احساس توجه و ذکر و ادب و... را به حاشیه ببرد؟ و از کیفیت و اصلشون بکاهد؟ اینها به ولایت پذیری و تبعیت انسان هم لطمه میزند؟
پاسخ:
سلام علیکم

این خروجی از دوحالت خارج نیست

1/   از روی  هوی هوس  همین مراقبه ها انجام شده !   برای تفنن گاهی مراقبه گاهی صفا !

2/  نهایت اهتمام بر رعایت مراقبات بوده ،  نفس بیش از این کشش نداشته و مدام در پی فردایی بهتر از قبل هستیم ..


حالت دوم میتونه اثر بدتری داشته باشه


در کل هر کاری که موجب خوش آمدن نفس شود مذموم است /  
غذا خوشمزه است ... نخورد برای اینکه خوشش می آید

نمیگوئیم اصلا غذای خوب و خوش طعم نخورد ! .. چرا بخورد ... اما برای قوت گرفتن  در راه بندگی خدا بخورد ... هنگام خوردن متذکر باشید چرا دارد میخورد !
۲۷ مهر ۹۳ ، ۱۰:۵۷ عاطفه خانوم
خیلی راه کار های خوبیه.ان شالله خدا کمکم کنه عملیش کنم
میشه یه خواهشی ازنون داشته باشم؟اینکه یه پست راجبه موسیقی بزارید من خودم برای سال آینده اگه خدا بخواد میخوام برم حوزه و دلم میخواد از همین الان تمرین کنم ولی سر یک موضوع قانع نشده بودم.موسیقی که از تلویزیون پخش میشه و گوش میدم.میخواستم دلایلشو بدونم و اینکه چرا گوش ندیم.ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
ان شا الله خدا یار و حافظتان /

امیدوارم اونچه که سبب عاقبت بخیری شماست براتون رقم بخوره

اینم اجابت خواهشتون :)

http://abdezahra.blog.ir/post/150
http://abdezahra.blog.ir/post/149
http://abdezahra.blog.ir/post/148

مطالعه بفرمائید /
سلام علیکم حاج آقا! با اجازه مطلبتون رو در وبم کپی کردم. خیلی به کارم آمد این پست آخری. مخصوصاً این روزها بیشتر از همیشه بهش احتیاج داشتم. خدا خیرتون بده.

پاسخ:
سلام علیکم

هنیئاً لَکُم /  کار خوبی کردید .

موفق باشید.
سلام جناب عبد الزهرا
ممنون که راهنماییم کردید
خدا ان شاالله به شما خیر بده
من همیشه سعی کرده ام ایه : عسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم و عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم " رو سرلوحه خودم قرار بدم اما می دونم به خاطر نداشتن تقوا و گناهه که نمی تونم بهش عمل کنم ، این روزها توکلم کم شده ، احساس می کنم محبوس الدعا شدم ؛ به هرحال امیدوارم اینکه فرمودید برام دعا میکنید همینجوری نباشه و حتما برام دعا کنید که هرجی خیر و صلاحه برام پیش بیاد ، از اینکه وقتتون رو گرفتم معذرت می خوام ، بار هم ممنون
یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم و رحمة الله
خیلی خوش آمدید/ ممنونم از دعای خیرتون .

در زیارت هام خدمت حضرت علی بن موسی علیه آلاف التحیة والثناء سعی کردم هفته ای یکبار به نیابت از آشنایان سایبری و رفقای دور از مشهد ، سلامی و دعایی خدمت ارباب  داشته باشم.

ان شا الله اگر خیرتان درش باشد این وصلت وقوع پیدا کند/

۲۸ مهر ۹۳ ، ۰۹:۵۰ عاطفه خانوم
خیلی ممنون،سه پستتون رو راجبع به موسیقی خوندم ولی یه سوال دارم ، خانواده ی خودم زیاد در این قید نیستن که موسیقی حرام باشه و وقتی با ماشین جایی میریم حتما گوش میکنند از همین آلبوم هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز دارن،من که قانع شدم که گوش نکنم ، میخواستم ببینم وقتی با خانواده هستم مجبور به گوش دادن میشم هم گناه برام محسوب میشه؟چون مطمئنم که نمی تونم منصرفشون کنم که گوش ندن.اونموقع باید چیکار کنم؟

پاسخ:
سلام علیکم / خواهش میکنم

کار مداوم و مستمر نتیجه میده ... درسته این تفکر بی قیدی در اطرافیانتون نهادینه شده اما مطمئن باشید تذکر مداوم شما همراه با احترام و مهربانی قطعا در طی زمان کار خودشو میکنه/

اما تکلیف فعلی شما ؛

یک سماع داریم    یعنی به گوش رسیدن
یک استماع داریم   یعنی گوش کردن

اینطور شرائط شما سماع باید داشته باشد ؛ یعنی حواستونو به گوش دادن آهنگ جمع نکنید ... مثل یک سروصدا باشه  و میتونید واسه خودتون ذکر بگید / صلوات بفرستید .

یا علی مدد
سلام
درجواب به عاطفه خانم
من ذکر گفتن رو تجربه کردم و واقعا هم وقتی به ذکر توجه کنی انگار نمی شنوی...و اینکه تو اون لحظه ها واسه اونها هم دعا کنید و هدایتشون و از خدا بخواهید خیلی اثر بخشه...
التماس دعا
سلام..من دلم میخواد پوشیه یا روبند بزنم..به خاطر خدا..
دوساله!
پدرم گفتن اگه رشته ی پزشکی قبول شم میزاره..تروخدا برای من در بین نماز هاتون دعا کنید(از نظر روحی آرامش بیشتری احتیاج دارم)..کاش امام زمان میومدن که زیر سایه ی ایشون هیچکس به خاطر اعتقاداتش محکوم ومنتظر نمیموند..اللهم عجل ولیک الفرج..
تازه دلم میخواست که طلبه باشم ولی از طرفی نمیخوام دل پدرمو بشکونم ودوس دارم آرزوشو بر آورده کنم..البته آرزوی پدر ومادرمو..
سایتتون عالی بود ..اجرتون با خداوند..انشاءالله..
پاسخ:
سلام علیکم /

خواهر من  اصل پوشانیدن صورت است از نامحرم که پسندیده است و باید برای خدا انجام داد ..
 و الا خودپوشیه خیلی موضوعیتی نداره.. گرچه بهتر و زیبا تر و قشنگ تر و راحت تر است

واسه خوشبختی تون دعا میکنم ..
باز هم منور فرمائید
یا علی مدد

خیلی ممنون حاج اقا..انشالله در پناه حق باشین...
پاسخ:
خواهش میکنم /   واسه اون قضیه هم دعا میکنم خدا بهترین حالت ممکن را برایتان رقم بزند ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی