طلبگی و هزار و یک ...

طلبگی و هزار و یک ...

بسم الله الرحمن الرحیم


×××××××××××××××××××
سرمایه محبت زهراست دین ما

ما دین خویش را به دو دنیا نمیدهیم
×××××××××××××××××××

طلبگی شغل نیست. رسالت است. مأموریت است. ادامه حرکت پیامبران الهی در طول تاریخ بشری است.

×××××××××××××××××××
غالب مطالب این تارنما قلم خود این حقیر هست و جریان کپی پیست به اینجا راهی ندارد .
×××××××××××××××××××
احتمالا به بزرگوارانی که آدرس نمیذارن جواب داده نخواهد شد .
×××××××××××××××××××
کلاً اعتقادی به تبادل لینک ندارم ؛ صلاح دونستید لینک کنید ، وبلاگ های فعال و ارزشی بدون تقاضای تبادل ، لینک خواهند شد .
×××××××××××××××××××
همسایه ی حضرت رضاییم ،هفته ای یک بار ، یک سلام به نیابت از مومنین و آشنایان سایبری هست ان شا الله.
×××××××××××××××××××
بحمد خدا روز ولادت حضرت جواد تو حرم امام مهربونی ها با یه طلبه سادات عهد یاری و یاوری بستیم و ولادت حضرت رضا رفتیم زیر یه سقف.

تنها امیدمان لبخند ‏‏صدیقه طاهره فاطمه زهرا ...
×××××××××××××××××××

عقیده دارم طلبگی جهاده ... اما همسر طلبه بودن جهاد اکبر است / خدا این کنیزای مخصوص حضرت زهرا را نصرت و تایید بفرماید .
بعضیاشون واقعاً از همه چیز زندگیشون ، از ارزوهای دنیویشون از حق و حقوقشون گذشتند تا خادمی سرباز امام زمان را کنند ... کثّرالله امثالهم /

×××××××××××××××××××


×××××××××××××××××××

چشم من و امر ولی ؛ جان من و سیّد علی /

بایگانی
بسم الله الرحمن الرحیم


چرا با همه چی بازی میکنید ؟!!
چرا هرچیزی رو که ذوق نا سلیمتون خوشش میاد زوودی میرید دنبالش !؟!


کی گفته امام حسین سگ میخاد ؟!!!   به چه حقی میای توی حرم دسته جمعی صدای سگ درمیارید ؟!!


کی گفته حال کردن و جو گرفتن  معیار بشه واسه انتخاب کردناتون ؟!؟

میگه مذهبیه !   ریش داره !   انگشتر عقیق هم دستشه ...خدا خیرش بده ولایی هم هست ... عاشق رهبری و شهدا .... 

من به شخص بزرگوارش نمیخام بی ادبی کنم ... شیعست .. محب حضرت زهرا .. مرید امیرالمومنین ...اما مگر حتی منی که طلبه ام و یک دین شناس متوسط ، میتونم هر جوری که مصلحت دیدم الان نیازه و با این روش جوان های زیادی!! بیشتر جذب میشن شروع کنم فعالیت کردن؟!؟؟

دین صاحب داره ... مرزبان داره ... متخصص داره ..   به چه حقی تبلیغ میکنید از موسیقی حرام؟


واسه شهدا خونده ؟؟ غلط کرده خونده ... مذهبیه ؟؟   بیشتر غلط کرده بیشتر اشتباه کرده ...

تو شعراش وسط همون درام و اُرگ و گیتار یا حسین یاحسین میگه ؟؟ ایه ی رمیت اذ رمیت میخونه ؟؟..

اینها همه توجیه بدتر از گناهه ...   فتوای تمام مراجع تقلیده ... استفاده از الات موسیقی ای که عرف استفاده شان در غناست حرامه ... 

گفتم ... قصد بی احترامی ندارم ...  اما وظیفه ی منه طلبه روشن کردنه ...

مگر زمان پیامبر الات موسیقی نبود؟؟!    پیشرفته ترین شعرها و اوج صنعت مدیحه سرایی و شعر زمان پیامبر و اهل بیت بوده .... کجا داریم که روی خوش نشون داده باشن به طرب شعر و اهنگ ؟!!


اگر متوجه نشدی روی کلامم با کیست نمیخاد خیلی بری دنبالش ... اما بدون... به سلیقه نیست داداشم ! اگه همین دینی رو که میبینی ،  هنوز مردم دارند یادگار رعایت مرام زندگی علماست..

دردش اینجاست .... در مصاحبه ای گفته بود : نگوئید خواننده ... کار من مداحی است ...

مداحی یعنی سمعاً و طاعتاً بر  راه رضایت و خشنودی  اهل بیت قدم بر داری ... پارسال یه نقدی به اون سنج و دمامی که حاج محمد کریمی راه انداخت نوشتم ... امسال قبل از محرم حضرت آقاهم توی جمع مداحان تذکر دادن به ایشون که اینا رو جمع کنید ... حاج محمود هم عشقه ! گفت چشم ...

اما مداحی و اسم اهل بیت با ساز و ارگ و درام و گیتار و بربط و عود و نی هتک حرمته ... اگر شوماها حرمت نفس وجود خودتونو نگه نمیدارید و اینا واستون طبیعیه لطفا اولا اسم مداحی رو وسط نکشید ، همون خواننده بیشتر برازندتونه  ... درثانی اگر هم نمیخاید به حرف دینتون عمل کنید .... خوشتون میاد از اهنگ و ... از دین مایه نذارید ... دوچندان و چه بسا بیشتر! دستتون گیره ها  ...!


والسلام علی من اتبع الهدی



*استفاده از تمام این الات موسقی که عرف موسیقی حرام اند اشکال داره و این ریتم و آکورد و زمینه ای که این بزرگوار  تو فازه همون قالب اهنگ های اون ور آبیه !!  متاسفانه فقط مایَش عوض شده

* از مریم دیجی انقدر ناراحت نشده بودم که از این ناراحت شدم ...!

* در حدیث صحیح عبدالله بن عباس میگوید: در حجۀ الوداع همراه رسول خدا صلی الله علیه وآله بودیم، حلقه ی در کعبه را گرفت، رو به مردم کرد و فرمودای مردم! آیا میخواهید از علامتهای نزدیک شدن قیامت خبر دهم؟»

 اصحاب گفتند: آری یا رسول الله. فرمود: از جمله علامتهای قیامت عبارت است از: ضایع کردن نمازها، پیروی از   شهوات، میل به هوا و هوس،تعظیم به مال دنیا، فروختن دین به دنیا، در آن زمان قلب مؤمن در اندرون خود ذوب میشود، همانند ذوب شدن آب در نمک، زیرا میبیند که مردم مرتکب منکرات میشوند و او قدرت بر نهی از منکر ندارد... در آن زمان، کوبه، قینات، و معازف رایج میشود، مردم به اهل طنبور(ساز) دف(دایره) و مزامیر و دیگر آلات لهو و لعب موسیقی روی می آورند، آگاه باشید که هرکس به یکی از آنان با دادن پول، لباس، غذا و امثال آنها کمک نماید، همانند کسی است که با مادر خود در داخل کعبه هفتاد بار زنا کرده باشد!... .

)جامع احادیث شیعه، ج16، ص487 و 789، ابواب جهادالنفس، باب12، ح12، همه رجال سند این حدیث توثیق شده اند)

*رسول اکرم  (صلله عیله و اله):در ضمن حدیث مناهی فرمودند : شما را از بازی با نرد وشطرنج و نواختن در طبل و عود و طنبور و همچنین خرید و فروش آنها نهی میکنم.  منبع:ترجمه من لا یحضره الفقیه جلد 5صفحه 308   

*رسول اکرم  (صلله عیله و اله):همانا خدای تعالی مرا به عنوان هدایت و رحمت از برای جهانیان مبعوث فرموده است و به من فرمان داده است تا نواختن در نی ها و دایره ها وتارو مزمارها را نابود سازم.         منبع:امالی صدوق صفحه 422

*امام رضا (علیه السلام):گوش فرا دادن و شنیدن صدای تارها و آلات موسیقی از گناهان کبیره است.                           منبع :وسائل الشیعه کتاب تجارت باب 100


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۶
شیخ عبدالزهرا وثوقی

نظرات  (۴۹)

۱۶ دی ۹۲ ، ۱۹:۵۸ منتظر گمنام
سلام درسته!!این کارا اشتباهه!ایشالا خدا هدایتشون کنه!مارو هم ببخشه و هدایت کنه!

پاسخ:
پاسخ:
سلام و رحمت خدا ...

ان شا الله موئد و منصور باشید زیر سایه خونوادتون..
سلام
با حرفهای شماکاملا موافقم
خداهدایتشان کند
دین مردم خیلی عوض شده فقط زبونیه ظاهریه دین مردم شده حزبی حزب باد
دلم ازکسانی که ادعا دارد ندکه ایمان دارند به زبان شایدهم به دل ولی حیا ندارند
درصورتیکه ایمان باحیا تکمیل میشه
میگن به قول شما برا امام حسین خوانده دروغ کذبه واسه کسایی خونده که صدای نوارماشینشون درمحرم اماده باشه
حرمته که ادمونجات میده حتی اگر بدترین باشی
به روزم

پاسخ:
پاسخ:
سلام
شب بخیر ... من قضاوت نمیکنم اصلا ... ان شا اله که هدفشون خیره ... اما چیزی که مسلمه اینه که ما توی دین سلیقه ای عمل نکنیم ...
۱۷ دی ۹۲ ، ۱۳:۲۴ امیر راد
شاید حق با شما هم باشه....
تو عرف بزرگا به آدم گنه کار میگن بیمار...
و تو عرف بزرگان و عوام به آدم بیمار نمیگن غلط کرده!دستشو میگیرن کمکش میکنن بلند شه

پاسخ:
پاسخ: سلام و رحمت خدا ...
1. من بزرگ نیستم
2. پناه بر خدا و وای بر من اگر بخوام کسی رو گناه کار و بیمار بخوانم
3. من کسی نیستم بخوام دست کسی رو بگیرم ... یکی باید دست خود منو بگیره ...
4. غلط کرده یعنی کار غلطی کرده و اشتباه کرده ... ادامش هم نوشتم اشتباه کرده ...
5. باز هم میگم البته ... کارشون اشتباه هست و غلط کرده ...!
سلام.
آهنگش خیلی قشنگ بود و تاثیر گذار..حالا نمیدونم حرامه یا نه؟ یعنی تو اسلام فقط گریه کردن حلاله؟ماشالله یکاری کردن نصف سال تقریبا عزاداریه. محرم و صفرو ایام فاطمیه و ماه رمضون و شهادت امام 1و 2و ...بعد سالروز سقیفه و .. من خودم مذهبیم ولی خدایی افسرده شدیم بابا..
راستی حاجی عشقتونم که جدیدا هفت تیر میکشه..یکم نصیحتش کنین.میدونی که کی رو میگم
پاسخ:
پاسخ: سلام و رحمت خدا بر شما
بله ... خیلی چیزا قشنگن ! باور کنید اون دختر خانمی که هفت قلم آرایش میکنه و میاد تو کوچه بازار هم قشنگه !!! تازه کلی هم تاثیر گذاره !
حالا نمیدونید عیبی نداره ...ما همه متوسطیم ... خیلی چیزا رو نمیدونیم .. . متوسط بودن بذ نیست اما متوسط موندن خیلی بده ....

نه... تو اسلام خیلی چیزا حلاله ... دامنه ی حلال های خدا خیییییییییییییییییییییییلی بیشتر از حرام ها هستند ... واقعا بدون آهنگ نمتوان خوب و خوش و شاد زندگی کرد ؟؟؟ ما کردیم شد !!
ای که به عشقت اسیر خیل بنی آدمند ... سوختگان قمت با غم دل خرمند ...
آدم مذهبی افسرده نمیشه که بزرگوار ... وقتی دین تو متن زندگیمون باشه ... خدا رو سر سفره های زندگیمون حس کردیم دیگه افسرده هم نمیشیم ...

نمیدونم کی رومیگید ؟ّ!
سلام بر برادر مخالف
خداییش اگه هر کس تو هر موقعیتی که هست کارش رو خوب انجام میداد کار ما به اینجاها نمیکشید
مثلا اگه شما برادر حجت الاسلام کار طلبگیت رو خوب انجام بدی و من و اون و اونای دیگه هر کدوم کارمون رو خوب انجام بدیم کار به بعضی جاها نمیکشه
یا اصلا اگه شما یه نگاه به رساله ی اجوبه الاستفتاءات حضرت آقا ج 2 ص19 بندازی میبینی که ایشون موسیقی حلال از حرام رو از هم جدا کردند و...
درسته که هدف ،وسیله رو توجیح نمیکنه اما این جاییه که وسیله حرام ودر این مثال مطرب باشه ،اینجا که دیگه نه غنایی بود نه حرامی .
چرا اینقدر تند میری برادر ؟ پیاده شو پشت سر ولی فقیه بریم و حالش و ببریم .

پاسخ:
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما
کاش ادبیاتتون یکم به دل نشین تر بود ...
به هر حال من به وظیفم عمل میکنم : استفتائات حضرت آقا ..

س 1133: غنا چیست؟ آیا غنا فقط شامل صداى انسان است یا اینکه شامل صداهاى حاصل از آلات موسیقى هم مى‏شود؟

ج: غنا عبارت است از صداى انسان در صورتى که با ترجیع و طرب همراه بوده و مناسب مجالس لهو و گناه باشد که خواندن به این صورت و گوش‌دادن به آن حرام است.

شما یا خیلی آدم گلی هستید و تا حالا اصلا اهنگ گوش ندادید که هیچی ... میگم چشم وگوشتون بسته ست و نمیدونید اما ما دوران جاهلیت زیاد آهنگ گوش میدادیم !
قالب و چهارچوب این آهنگ های ایشون مثل همون آهنگیه که اون ور آب حبیب و معین و گوگوش خانوم میخونن !
اون آهنگ ها مجرای مجالس لهو و لعب اند ... و این ها یعنی (غنا)

تعیین کردن تندی با شما نیست دیگه ... قرار شد هر کس تو هر موقعیتی هست کارشو خوب انجام بده مگه نه ؟!! این کار منه .. نه شما ....
لذا اگه میخای پشت سر ولی فقیه برید و حالشو ببرید، آرام .. با طمانینه و خصووصا با ادب تمام دنبال من بیا ...
ضمنا اگر دوباره پیام گذاشتید و بدون آدرس از جواب دادنتون معذورم ...
یا علی
سلام.اهنگهای دفاع مقدس هم حرامه من مرجع اقا خامنه ایه...
اهنگهای قدیمی دفاع مقدس که مشهورند؟؟!!

پاسخ:
پاسخ:
سلام
مثلا بوی پیراهن یوسف یا همون سوته ! اینا آهنگی نیستن .... بیشتر زمینه اند ... بعدشم اصلا غالبشون عرف آهنگ های غنا رو نداره ... معمولا اونا چیز خاصی نیست

اما همون هم اگر شما رو از حال طبیعی تون خارج کنه ظاهرا خالی از اشکال نیست و الا اشکالی نداره ..
سلام مجدد
ببینید قبول دارم بدون آهنگم میشه زندگی کرد. من خودم آهنگ گوش نمیدم خوشمم نمیاد چون قبلا گوش میدادم تاثیرشو دیدم. بعد مدت ها این آهنگ جدید حامد زمانی رو گوش دادم به نظرم خوب بود.حالا مهم نیس... میدونین دل من از کجا پره حاجی؟ من الان چن ماهه به مادرم میگم یه دختر خوب برا ازدواج پیدا کنه برام همش میگفتن بعد محرم و صفر. خدا میدونه چقد بهم سخت گذشت و حالا بماند که گناه هم.. آخه این درسته؟نصف سال عزاداری باشه درسته؟حالا که ماه صفرم رد شده میگن ای بابا هنوز سوم امام رضا رد نشده! بعدشم میگن امروز سالگرد اتفاقات سقیفه و بی احترامی هایی که به اهل بیت شد! خب بعدشم ایام فاطمیه. ماشالله مگه عزاداریا تموم میشه؟ خدایی راس نمیگم؟
منظورم حاج محمود کریمی بود.نشنیدین هفت تیر کشیده.تلویزیونم گفت

پاسخ:
پاسخ:
سلام محمد گل !

کلا فهمیدم گیرت کجاست پسر !!! همینو اول بگو خب ...!

حاجی .. چرا .. راس میگی حرفتم حقه .... اما به پای دین نذار خواهشن .
این کوتاهی و خشک مقدسی از طرف خانواده توست ! ربطی به دین نداره بخدا !
من به عنوان یه طلبه ای که مبلغ دینی عرض میکنم خدمتتون ! دلیل خونوادتون اشتباه بوده و هیچ سنخیتی با دین نداره ...
مرد حسابی ... همین روضه ها کل رفقای مارو همسر دار کرده!!
من خودم مادرمو میبردم مجالس روضه بیوت علما واسم اونجا دختر خوب و مذهبی و کنیز حضرت زهرا پیدا کنه !
باور کن اصلا یکی از برکات بزرگ و رحمت های سید الشهدا و این عزاداری ها پیدا کردن دختر خوب و اهل دین توی این مجالسه
آخه دیوااااانه ( بخشید جون من دیگه صمیمی شدم ! ) باید بگی حیف کم بود این دوماه !! زمان و مکان از این بهتر واسه پیدا کردن دختر خوب
بعدشم گفتن اگه اضطراری نیست صبر کنید (عقدتونو ) بعد محرم و صفر بخونید نه اینکه خواستگاری نرید ...! اونم تازه اگه نشد و خواستن عقدو بخونن یه عقد موقت میخونن( که سنت عمل کرده باشی و یکبار طیب و طاهر با اذن ولی همسر آینده تو صیغه و متعه کرده باشی ) بعد صفر عقد دائمش میکنن
بیا ... دعای خیرش واسه ی من !

اره شنیدم هفت تیر کشیده
کار خوبی کرده ... من یه لا قبا تبلیغ رفتم مسلح بودم اونم چون منطقه رفت آمد وهابی داشت فقط ... حاج محمود و خیلی های مثل اون باید وسیله محافظت داشته باشن ... حقه به نظر من .
یا علی دادا
طلبه جان در جواب م.ح.م.د خیلی مثال بدی زدید.اون دختری که باصد قلم آرایش میاد بیرون آدمو تو یه حال و هوایی میبره و یه تاثیری رو آدم میذاره اما این حال و هوایی که محمد گفت یه چیز دیگه است.شاید یکی فاز معنوی بهش دس بده با این آهنگ اما با دیدن اون دختر هرگز.قیاستون مع الفارق بود داداش.منم اصلا قضاوت نمیکنم در مورد درست بودن یا نبودن اون حال معنوی.

پاسخ:
پاسخ:
اولا سلام علیکم !

راه غیر شرعی ، اثرش بعد از خداست و موجب خلاف
مثال در جواب ایشون که فرموده بودند ( اهنگش خیلی قشنگ ) بود ! یعنی شما قبول ندارید اون دختر خانوم هفت قلم آرایش هم قشنگه ؟!! شما که ما شالله مع الفارق و اینجور اصلاحات حالیتون میشه دیگه چرا ؟! در مثال که مناقشه نیست !!
المثال یقرب من بعدٍ و یبعد من الابعاد ...

هیچ فرقی نداره حال و هوا معنوی باشه یا غیر معنوی ... راهی که شارع مقدس خط بطلان بر آن کشیده حرام است و بس ... ولو اینکه واقعا شما حس کنی با اون آهنگ به خدا نزدیک شدی و حال معنوی بهت دست بده باز هم غیر صراط است و واصل به حق نیست و عقاب به دنبال دارد ...فاز معنوی کجا بوده عامو !؟
لازم نیست شما قضاوت کنید درباره اون فاز و حال ... شارع مقدس دین اون دسته از فاز و حال های غیر مشروع را حرام کرده ..

ضمنا اولین و آخرین باری بود که به پیام بدون آدرس شما جواب داده شد.
و ضمنا تر ! ما و محمد رفیق شدیم ...!
یا علی
۱۸ دی ۹۲ ، ۱۷:۳۰ خادم الشهدا
سلام شیخ.
ما هم هیئتی ما هم سینه زن ما هم از 7 شب هفته 7 تا هیئت برو اما نه این که باعث وهن بشیم و با ترانه سینه بزنیم !
نمی دانم بودی اربعین کربلا، گروهی از این عزاداران با لپ تاب آهنگ مذهبی با بیس وحشتناک گذاشته بودند و لطم می زدند ، الله اکبر! حداقل ما در ایران ذکر می گوییم(حالا بعضی ها بد بعضی ها خوب) نه دیگر به این وضع و وجه!
خدا ما را عاقبت بخیر کند
سلام علیکم! خدا را شکر که این جور پستا مخصوصاً توسط روحانیا زیاد شده، یکی دو تا وبلاگ دیگه هم دیدم به این مسأله پرداخته بودن. یه روحانی دیگه تو وبش نوشته بود به نظر میرسه سلیقمون عوض شده و اومده سمت این جور موسیقیا. میخواستم بگم اینطوریام نیست. مردم هنوز دنبال همون سادگی و صفای عذاداریای قدیمن. ما یه هیئت تو شهرمون دارم خیلی ساده ان. نه سنج، نه طبل، نه علم و نه حتی زنجیر و بلندگو و لامپ و خلاصه هیچی. یه 100- 150 نفری مرد جمع می شن و نوحه های قدیمی رو دسته جمعی تکرار می کنن و ازروی خلوص سینه میزنن. پارسال مسئول یه خوابگاه دخترونه بودم بچه فنی هایی که اکثرشون تهرونین و تیپ میزنن در حد المپیک. اسم این دسته رو گذاشته بودن دسته واقعی. تا تو کوچه پیداشون می شد بچه ها چادر سر میکردن میومدن کنار پنجره می نشستن و باهاشون سینه میزدن و گریه میکردن. اگه یه شب این هیئت رد میشد و متوجه نمی شدن منو میکشتند که چرا خبرمون نکردی برای دیدن دسته واقعی.

پاسخ:
پاسخ:
سلام خدمت ذریه پاک رسول الله

بله ... گلهای زمانه همیشه هستند ...
خدا نگهدارتون باشه
یا علی
۱۹ دی ۹۲ ، ۱۳:۳۸ شیخ حسین
به دوست .... عرض کنم که حدیثی از پیامبره که فرمودند زمانی می آید که قران و حدیث را با ساز و دهل میخوانند!

میخواد حامد زمانی باشه میخواد شاهین نجفی باشه

اشتباه اشتباهه!
و جالبه اونیکه میگه من مداحم!!! ابرو ها و آرایش سز و صورتش خیلی مغایره با یک مرد! چه برسه مداح!!!
بعد عرض کنم این دوستی که میفرماید عزاداری ها زیاده!!!

ماها که طلبه ایم و باید بیشتر از همه مقید باشیم و موظف! در همین ایام یعنی محرم و صفر ممکنه خواستگاری بریم و انگشتر ببریم و ...
برادر ما درست فرمودند اتفاقا این مناسبتها بهترین زمان برای پیدا کردن همسفر خوب و امام حسینی هستش!

قال رو نشنیدی هی ان قلت وارد میکنی!

پاسخ:
پاسخ:
خیلی خوش تشریف آوردید شیخنا ...

مستفیض فرمودید ...
البته اون میونبری که گفتمم خیلیی حاله ها ! متعه !
هم سنت پیامبرو به جا آوری و هم به دستور امام صادق که فرمودن خوبه که هر شیعه یک بار لا اقل این سنت رو بجا بیاره عمل کردی همم زن آیندت ، صیغه ت هم بوده !!

یا علی
سلام
متحیر شدم یجورایی ...تازه شعرشو شنیدم و خیلی راستش لذت بردم!تحسین هم کردم!
راستش تاحالا فکر میکردم اهنگی که غنا نباشه مساله نداره چون واقعا هم این اهنگ مناسب هیچ مجلس غنایی نیست!تو کدوم مجلس غنا از گزینه های روی میز میگن!؟ریتمش هم به نظرم تند نیومد
چمیدونم شما اهل فنی خوب!قطعا اطلاعاتتون در این زمینه بیشتره حشکه مقدس هم نیستید ...باید برم از استادمون بپرسم!...
ولی تاثیری که ایشون دارن اگه مداح بودن خیلی کمتربود
این به نظرم یه خدمت بزرگه

پاسخ:
پاسخ: سلام
یه زمانی هم دکتر علی شریعتی با حفظ تمام بزرگواریشون توی زمینه هایی که مورد تخصصشون نبود اظهاراتی کردن که البته خزعبلاتی بیش نبود..
خیلی ها هم خصوصا قشر نوجوان و روشن فکر خوششون اومد و جذب شدن ...
واقعا این تاثیر و جذبی که میگید میتونه به هر قیمتی باشه ؟؟
گزینه های روی میز رو توی مجلس غنا نمیزارن ... اما اولا ابزار استفاده شده در اون موزیک همه حرااامه ! دوما قالب و آکورد و ریتمش کاملا مطابق با خیلی از آهنگ های عرف حرامه ... کاری نداره ... به مضامینش گوش نکنید ببینید یاد چه اهنگایی می افتید ؟!!!
نفس انسان اتفاقا خیلی نرمه شیشه داره میلش بیشتر به گناهه..
اصلا در اسلام کمیت مهم نیست هااااا حواستون خوب جمع باشه ...
روی چهار نفر تاثیر اما خوب و با کیفیت داشته باشی خیلییییی بهتره تا یه عده رو بخای از بیراهه به سعادت برسونی!!


یا علی
ممنون از لطفتون!دعاکنید خدا توفیق بندگی بده...
۲۲ دی ۹۲ ، ۰۷:۲۴ یک بنده ی خوب خدا نوشته بودند...

من حرف آیت الله العظمی وحید خراسانی و سایر مراجع را قبول کنم یا حرف شما را ؟؟؟


پاسخ:
پاسخ:
سلام

حضرت آقای وحید (حفظه الله تعالی) تاج سرند ، حرف من منافاتی نداشت ها ... اشتباه متوجه نشید ...

اقای وحید با من و شما خیلی فرق دارند .... ایشون یک مرجعند ... پیشوایند ...
کی گفته هرکار یک بزرگ میکنه شما باید عینا تقلید کنی از اون ... ایشون وقت سینه زنی هم خیلی با وقار یک کنار ارام به سینه میزنن ... شما هم باید تریپ علمایی بر دارید و یک گوشه عالم بازی کنید
حرف ایشون با من و شما خیلی فرق داره و کارشون یک قضیه شخصیه هست و برای ایشون درسته ...
اما من و شما ... کی گفته امام حسین سگ خواستن ؟؟؟؟؟؟ آدم باشید ... دعا کنید برا ما هم ...
وهن مذهب است و حرام ( باب اینطور مسائل رو باز کردن و ترویج دادن )
انسانیت حرمت و دارد و شان ... شما حق ندارید بخاطر حس و حال این الفاظ رو بکار ببرید ....
گذشته از اون ... بعضی از این شکسته نفسی ها بعضی وقتا از هزار تا ریا بزرگ تره ...

یک عالم مینویشه الاحقر السید ، عفی الله عنه ... تو نمازش حالاتی بهش دست میده و منقلب میشه .. اما یک تازه طلب حتی اگر هم نیتش خیره باید حواسشو جمع کنه خودشو در مضان غیبت و اتهام قرار نده ....
حتی اگر حال معنوی ای هم تو نمازش دست داد نمازشو ایت الله بهجتی !! نخونه !!! خودشو مراقب باشه ...
کسایی که این نکته هارو رعایت نمیکنن استاد ندیدن عزیز من .... اخلاق نچشیدن بزرگوار ... دیده ایت الله بهجت آنچنان نمازی خوانده ... اوهم میخاند .... اما این کجا و آن کجا !
اقای وحید بگن ... اشکالی نداره ... خوبه .. نهایت عزت ایشونو نشون میده ... اما من و شما باید آدم باشیم دادا ی... گل .... عزیز .... مهربون ...
.................

پاسخ:
پاسخ:
ببخشید آدرس نداشتید ... نتونستم جوابتونو بدم .
همیشه سخن گفتن از دستگاه ابا عبدالله و کسانی که نوکر ایشان هستند(حتی به ظاهر )سخت است نه به جهت مخفی بودن حکم بلکه به خاطر کریم بودن ارباب این خانه
اصلا اوسع بودن سفینه حسین برای همین است
آیت الله میرباقری تحلیل جالبی از سگ اهل بیت بودن ارائه کردند
از یک جنبه ما از اهل بیت علیعم السلام سراغ نداریم ولی از طرف دیگر مشاهیری از علما این تعبیر را به کار برده اند
ولی در کل با مطلبتان موافقم مانباید به کرم ارباب نگاه کنیم بلکه وظیفه ما حفظ حرمت است و...
سلام همسنگری
با پست نسلی زنده بروزم و منتظرتونم .
یا علی و التماس دعا
.........

پاسخ:
پاسخ: کاربر محترم ، طبق قانون این وبلاگ به نظرهای انتقادی بدون آدرس بطور عمومی پاسخ داده نخواهد شد .
۲۴ دی ۹۲ ، ۱۰:۲۴ ی همسر و مادر
سلام
مثل همیشه استفاده کردم
هم از متن و هم از سئوال و جوابهای بعد از اون
التماس دعا
۲۴ دی ۹۲ ، ۱۳:۱۴ زهراسادات
سلام حاج آقا...مارو که لینک نکردید؟

مطلب گزاشتم...تشریف بیارین...
سلام
بله حرف شما صحیح
ولی متاسفانه این این خواننده های به اصطلاح مداح زیاد شدن و گرایش مردم هم به سمتشون زیاده...
ان شاالله خدا هممون رو هدایت کنه
یا علی...
با عرض سلام خدمت حاج آقا خوبین ما که خوبیم میخواستم یه زحمت بدم بهتون اگه میشه منو با نام مذهب تشیع لینک کنید بعد به من خبر بدین چون ممکنه یادم بره در ضمن به وبلاگم هم بیاین یه نظری هم در مورد وبلاگ بدین ممنون از لطفتون
۲۶ دی ۹۲ ، ۱۰:۲۶ جمعی از طلاب بوشهری
سلام حاج آقای گل و گلاب
اولین باره اومدم تو وبلاگ قشنگت
واقعا هم وبلاگت هم حرفات به دلم نشست
یه احساس آرامشی از حرفات بهم دست داد
سعی میکنم مرتب بهت سر بزنم.
سرافراز باشی حاجی.قربون مرامت.
۲۶ دی ۹۲ ، ۱۷:۴۲ محمدامین رحمانی
بسم الله
سلام بر طلبه ی بزرگوار زید عزه
نوزده روز پیش نامه ئی تقدیم حضور شریفتان کردم و طلب راهنمائی برای تحصیل در حوزه ی مبارکه نمودم.
به نظرم می رسد چندماه پیش مولودتان را نیز تبریک گفتم.
مع الأسف هیچ کدام از این دو نظر منتشر نگشت.
اکنون ضمن تبریک هفته وحدت به آن بزرگوار درخواست راهنمائی برای کیفیت ورود به حوزه علمیه قم را دارم.
هنگام پابوسی آقاامام رضا از این حقیر نیز یاد و مرحمتی نموده دعا فرمائید.
سلامت و سعادت شما را از خدا خواستارم.
محمدامین رحمانی
26دی1392


پاسخ:
پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام محمد امین جان .

خوا قوت وقتتون بخیر
امیدوارم در پناه حضرت بقیه الله موفق و منصور باشی و تاییدات و حضرتش روز افزون شامل حالت باشه


عزیزم ... طلبگی امروز یه نموره با قبلا فرق داره و هرچه به سمت جلو میریم این تغییرات بیشتر میشه ... اینکه شما بتونی مدرسه علمیه خوبی انتخاب بکنی تا بیشتر به آرمانهات برسی خیلی مهمه .
امروز طلبگی بر کسی که میتونه استعدادشو داره واجب عینی ست اخوی
میدونید که ... آخه اصل طلبگی واجب کفاییست و امروز بخاطر بسیااااار کمبود طلبه و دین شناس واجب عینی ست ...

این از اصل تکلیف شما ! اما اینکه چکار بکنی ...
اول اینکه توقع نداشته باشی بیای تو حوزه مالک و سلمان بیرون بیای ! اینجا فقط شرایط برای رشد مستعد هست ... نه اینکه دیگه هرکی الان طلبه هست و تو حوزه کنار شماست قدم بر بال ملائکه میزاره ....

اصلش همخیلی خوبه ... هم برکته ... هم وظیفه شماست
سعی کن از ابتدا هدف داشته باشی .... همتت خیلی باشه ... کتاب زیاد بخونی ... زندگانی علما ... تفسیر و عقائد و کلام ....

به هر حال شرمنده ام نشده بود جوابتونو بدم


یا علی مدد رفیق
التماس دعا
الهی به مستان میخانه ات
به عقل آفرینان دیوانه ات
به میخانه وحدتم راه ده
دل زنده و جان آگاه ده
میی ده که چون ریزیش در سبو
بر آرد سبو از دل آوز هو
از آن می که در دل چو منزل کند
بدن را فروزان تر از دل کند
از آن می که چون چشمت افتد بر آن
توانی در آن دید حق را عیان
از آن می که گر عکسش افتد به باغ
کند غنچه را گوهر شب چراغ
از آن می که گر عکسش افتد بجان
توانی بجان دید حق را عیان
از آن می که گر شب ببیند بخواب
چو روز از دلش سر زند آفتاب
میی صاف ز آلودگی بشر
مبدل به خیر اندرو جمله شر
می معنی افروز و صورت گداز
میی گشته مجنون راز و نیاز
میی از منی و تویی گشته پاک
شود جان ، چکد قطره ای گر به خاک
چشی گر از این باده کوکو زنی
شوی چون از او مست هوهو زنی
میی سر به سر مایه عقل و هوش
میی بی خم و شیشه در ذوق و جوش
بیا ساقیا می به گردش درآر
که می خوش بود خاصه در بزم یار
میی بس فروزانتر از شمع روز
می و ساقی و بادهٔ و جام سوز
میی کو مرا وارهاند ز من
ز آئین و کیفیت ما و من
از آن می حلال است در کیش ما
که هستی و بال است در پیش ما
از آن می حرام است برغیرما
که خارج مقامست در سیر ما
میی را که باشد در او این صفت
نباشد به غیر از می معرفت
تو در حلقه می پرستان در آ
که چیزی نبینی به غیر از خدا
بگویم که از خود فنا چون شوی
ز یک قطره زین باده مجنون شوی
بشوریدگان گر شبی سر کنی
از آن می که مستند لب تر کنی... رضی الدین آرتیمانی

(حکیمانه)
-------

پاسخ:
پاسخ:
واستون جواب داشتم ... اما متاسفانه داءب ما اینجا اینه که به عزیزان بی آدرس جواب نمیدیم
یا علی
سلام
خدا خیرتون بده و مددکارتون باشه.
سر بزنید خوشحال میشیم.
با مطلب زیبایی به نام «حاجی جان، به نام آزادی» به روزم، سر بزنید خوشحال میشم.
چـرا تـا شکـفتـم
چـرا تا تو را داغ بودم، نگفتم
چرا بی هوا سرد شد باد
چـرا از دهن

حـرفهای من افتاد.



قیصـــر امین پور..
۲۸ دی ۹۲ ، ۱۷:۲۹ یه کم حرف دل
در روایتی که «شیخ طوسی» از امام حسن عسکری(علیه السلام) نقل کرده، چنین آمده است:
نشانه‌های مؤمن پنج چیز است:
به جای آوردن پنجاه و یک رکعت نماز (17 رکعت نماز واجب و 34 رکعت نافله)
و زیارت اربعین (امام حسین(علیه السلام)) در این روز
و انگشتر را بر دستِ راست نهادن،
و پیشانی را به هنگام سجده بر خاک گذاردن
و بسم الله الرّحمن الرّحیم را در نماز بلند گفتن.
۲۹ دی ۹۲ ، ۱۵:۴۳ عاشق ولایت
سلام عیدتان مبارک
باموضوع ولایت فقیه تا12 بهمن به روزم
به روزم
۳۰ دی ۹۲ ، ۰۷:۱۱ محمدحسین mh
سلام.موفق باشی
میتونم از مطالبت تو وبلاگم استفاده کنم؟تازه ساختمش چیز زیادی نداره بعد باهم تبادل لینک میکنیم
یازهرا
۳۰ دی ۹۲ ، ۰۷:۳۸ خادم الزهرا(س)
آدرس ما رو هم بذار ما آدرست رو گذاشتیم....یاعلی
http://sarbazeaghaa.blogfa.com/
سلام باافتخار شما لینک شدید لطفا من را لینک کنید.
با سلام با درد نوشت جدیدی به روزیم قدم رنجه بفرمایید.
۳۰ دی ۹۲ ، ۱۶:۴۳ کوکب هدایت
سلام خدمت شما افسر جنگ نرم
زحماتتون قابل تحسینه
fبه خصوص این مقالت که حرف دل ماست
درصورت تمایل می توانید ابتدا ما را لینک کنید و سپس خبر دهید تا شما را لینک کنیم
یا حق
http://www.hablportal.ir
پایگاه سایبری حبل

پاسخ:
پاسخ:
سلام
ان شا الله خدا راضی باشه
شما راحت باشید .... میتونید مارو لینک کنید .
سلام حاج آقا مثل اینکه خیلی درگیر درس و امتحان هستید خیلی وقته مطلب جدید نذاشتید ان شاالله که موفق باشید
التماس دعا

پاسخ:
پاسخ:
سلا علی جان
بله .!
ان شا الله به زودی باز در خدمتم
چرااپ نمیکنید...............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شیخ دعوتمون کن بیام بهت پول بدم

پاسخ:
پاسخ:
سلام شیخ عزیز
بله حتما ! طلبکارم هستم که ... بلاخره هر طور شده میبینمت !
ان شا الله خبرت میکنم
یا علی
سلام علیکم.
بنده هر چی فکر کردم ... موسیقی ای به ذهنم نرسید که شنیده باشم و از ابزار و آلات غرب استفاده نشده باشه و یا اینکه لحنش شبیه آهنگهای غرب نباشه ..!
میدونید درواقع شـــاید بشه گفت هر آهنگی هم که خواننده های ما بسازن باز میشه گفت که آدم یاد آهنگهای غرب میفته!!
چون به هر مدلی که آدم به فکرش برسه ساختن این کفار!!!

بنده خودم نسبت به موسیقی های ایشون شک داشتم. اما نمیدونستم چون ابزار ساخت آهنگش اسلامی نیست باز هم مشکل داره! (خدا خیرتو بده که اطلاع رسانی کردین)
بین نوشتن این پیام کلی فکر کردم ...
اصلا یه جورایی ذهنم درگیر شده! به توضیحات بیشتری احتیاج دارم تا کـــاملا معیار های تشخیص موسیقی حلال رو از حرام متوجه بشم.
میشه لطفا کمی توضیح بدید؟
و یه چیز دیگه:
موسیقی این وب رو گوش بدید لطفا. bigharar1391.blogfa.com
میخوام اگر ممکنه لطف بفرمایید و بگید مشخصا آیا این هم حرام محسوب میشه؟

+بازم ممنون ازینکه راجع به این مسئله صحبت کردین تو وبتون.
انگار خیلی لازم بود.
لطفا هر وقت پاسخم رو دادین به بنده یه اطلاع بدین که به موقع سربزنم.
التماس دعا.
یا مهدی (عج)
سلام علیکم و رحمت الله!...
خدا قوت! خسته نباشید حاج آقا.
ازخداوند سلامتی شما را خواستارم .
التماس دعا!
یا علی!
با سلام
اول بگم بهتره در انتخاب واژه ها بیشتر دقت کنید، "غلط کرده خونده "،"دین شناس متوسط "،"این کار منه .. نه شما"،"با ادب تمام دنبال من بیا" و غیره.
بفرما و بشین و ...(اون یکی) یک منظور داره ولی تاثیرش تو مخاطب خیلی متفاوته. چیز بیشتری نمیگم تا خناس ها سوء استفاده نکنن

دوم فرزند زمان خودمون باشیم. زمان حضرت رسول(ص) از آلات موسیقی استفاده نمیشد. خوب باشه
امروز چه قبول بکنیم و چه نکنیم، موسیقی "رسانه" است. یعنی ابزار ارسال پیام. یادتونه زمان جنگ مردم شعار میدادن "موشک جواب موشک"؟ حالا موسیقی جواب موسیقی. حالا شما میگی این غناست. باشه، در مطالعات میان رشته ای موسیقی اسلامی رو تدوین کن. بعد هم پیاده کن. طلبه هستی دیگه، برو دنبالش. چون بعید میدونم با "سوت" و "آهنگ زمینه" بشه پیام اسلام رو منتقل کرد

-----------------------------------

إلهی لاتَکِلنی الی نَفسی طَرفَة عَینٍ أبداً

پاسخ:
پاسخ:
سلام
1. انتخاب با توجه به مخاطب بوده ، مخاطب همون الفاظی شما آوردید موافق با ما شد! غلط کرده .... اشتباه کرده ... باز هم میگم ... کار غلطی کرده اسم ابی عبدالله توی موزیک آوردن هتک حرمته ... ولو اینکه یک آن آهنگ قطع شه ...
کسی که ادعا کند مخالفتها باعث مصمم تر شدنش میشه اینبار بنده محکمتر میگم غلط است ... غلط کرده و اشتباه

2. فرزند زمان خویش باش اما در چهارچوب اسلام .... والا میشه همون خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو که عزیز من .... اهل بیت از غنا و موسیقیش برائت جستند ... نص روایت اسم برده از این آلات موسیقی ...
لطف کنید خدمت یک معلم حدیث! بروید تا برایتان حدیث را ترجمه کند...
3. با استدلال صحبت کنید لطفا ... یک نقلی یک جایی یه وقتی شندید ... روایات صحیح داریم در رد موسیقی عزیز من
4. بعید میدونید بدون فعل حرام بشه پیام اسلام رو منتقل کرد ؟ لطفا بعید ندونید ... زمان پیامبر تمام این جریان ها بوده ... موسیقی بوده ... تار و چنگ و نی بربط بوده ...اهل بیت به هیچ کدوم روی خوش نشون ندادن .... رد کردن ..برائت جستن ...
چطور میخاید با بی اسلامی اسلام رو تبلیغ کنید ؟؟؟؟؟

5. این چه استدلال باطلی هست آخه ... موشک جواب موشک .. حالا موسیقی جواب موسیقی ؟!!!!!!! پس در منطق شما تجاوز جواب تجاوز هست دیگه ... وحشی گری جواب وحشی گری ! از شما که اهل ادب و منطقید بعیده ..

6. شما اگر سراغ ندارید ، ما داریم ...ما انقلاب رو نه با سوت و آهنگ زمینه بدست آوردیم و نه با غنا ... پیام اسلام در قالب اسلام موثره نه با دست و سوت و مزمار و بربط و چنگ !

7. واسه لینکی که گذاشته بودید ... متاسفم واقعا ...
صرف نقلی ( آن هم در این هیاهوی خبرگزاری ها که هر طور بخواهند جهت می دهند !!) که آن هم مورد نظر آقا قطعه مرگ بر امریکا بوده ( با توجه به مساله مرگ بر آمریکا ) گذشته ی از تمام این که از کجا معلوم این نقل درست بوده یا نبوده! میخاهید حکم فقهی مورد تایید روایات روشن را چه کنید ؟؟؟؟

8. مستدل باشید ..

1. روایات 2. سنت و سیره معصومین 3. دأب علما و مراجع 4. فتاوا
را با هم جمع ببندید ، جواب حاصل است !!



أَیُّهَا النَّاسُ لَا تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ فَإِنَّ النَّاسَ قَدِ اجْتَمَعُوا عَلَى مَائِدَةٍ شِبَعُهَا قَصِیرٌ وَ جُوعُهَا طَوِیلٌ
سلام سر بزنید خوش حال میشیم
۰۸ بهمن ۹۲ ، ۰۷:۴۶ کانون وبلاگ نویسان قم
سلام
کانون وبلاگ نویسان استان قم در نظر دارد که وبلاگ های فعال استان قم که در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی ، سیاسی ، طنز ، ادبی فعایت میکنند را شناسایی و آنها را درسایت های معتبرانتشار دهد.
اگر قم هستید خبر دهید تا لینک شوید
متشکرم
http://www.canunqom.ir
Canunqom@gmail.com
................


پاسخ:
پاسخ:
از نهایت ادب و شخصیت شما متعجبیم !
۱۲ بهمن ۹۲ ، ۱۶:۰۷ یک دختر مسلمان
سلام.شما لازم نیست دایه ی دلسوزتر از مادر بشید.
آیت الله خامنه ای از کارهای ایشون حمایت کرده.اونوقت شما خطاب به ایشون مینویسی غلط کرده میخونه؟
برید ببینید رهبرمون در مورد ایشون چه نظری دارن.
خداحافظ

پاسخ:
پاسخ:
سلام و رحمت خدا بر شما .
اول اینکه پست بعد رو حتما مطالعه بفرمائید .
دوم اینکه آقا صرفا درباره ی کار (مرگ بر آمریکا ) که یک موضوع حماسی هم بوده نطر دادن و این عمومیت نداره لذا کار(ها) ! نفرمائید
سوم استفاده ی از الاتی چون درام ،گیتار ، ویالن قطعا حرام است ! چه آنکه کاری در مصلی اجرا بشه !! و روز ولادت نبی اکرم
چهارم ، رهبری قطعا در این شرائطی که موسیقی هیچ محتوی ای نداره باید از یک موسیقی که لا اقل اگر قالبش اسلامی نیست ، محتوی خوب و ارزشی داره ،حمایت کنن که کردن...
کارها غالبا و اکثر به لحاظ موسیقی 100% مشکل دار بوده غلط بوده و اجرا کننده غلط کرده.
پنجم هم اینکه دفعه بعد بدون آدرس نظرشما قابل تائید و پاسخگویی نمیباشد

یا علی
یکبار نظر گذاشتم ولی کلا نشون ندادید!
حمل بر این می کنم که نظرم ثبت نشده و مجدد می نویسم
......................


پاسخ:
پاسخ:
سلام بر شما .
اگر آدرس گذاشته باشید هم جوابتون داده خواهد شد و هم نمایش .
یا علی
چرا نظر حقیر را انتشار ندادید؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی